Gå til innhold

Tips til styrke- og utholdenhetsprogram jeg kan følge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har trent noe styrke tidligere, og er ingen nybegynner, men det er lenge siden jeg har trent ordentlig. Akkurat nå er jeg veldig svak, noe på grunn av en del usunn og ikke minst unødvendig slanking, slik at jeg har mistet en del muskler. Føler at jeg trenger å følge et program - hvis ikke blir det gjerne litt "halvgjort". Jeg er veldig slank, og målet mitt er å bli sterkere og ikke minst få en strammere kropp.

Når det kommer til løping har jeg aldri likt dette særlig, men jeg har et stort mål om å klare å løpe 10 km på rundt 50 min. For øyeblikket er jeg langt i fra. Jeg er egentlig kjemperask, men har aldri vært utholden eller trent på å bli det. Er lei av å bli sliten av å gå opp noen etasjer. :P For øyeblikket kan jeg kanskje jogge i 20 min i strekk, på rundt 8,5 km/t, så med andre ord er jeg veldig langt i fra. Men første mål blir å klare å jogge/løpe 10 km sammenhengende, så får tiden komme etter hvert. Hvor lang tid kan jeg forvente å bruke på å klare 10 km på 50 min? 3 mnd? 6 mnd? 12 mnd? Et ferdig program hadde vært helt topp. :) Vet at det finnes mye forskjellig der ute, men ønsker å vite at det faktisk fungerer!

På forhånd tusen takk. :)

Anonymous poster hash: afc22...b45
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Couch to 5K og så bridge to 10K kanskje? Da bygger du opp løpeformen gradvis og skal kunne løpe10 km sammenhengende på et par mnd. Da jogger du 3/ 4 ganger i uken.

Har hørt mye positivt om "starting strenght" sjekk ut fitnessbloggen:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...