Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Syns det virker spennende med studium som advokatsekretær og lurte på om noen jobber som det eller har kunnskap om studiet.

Jeg bor i Bodø og har dessverre liten mulighet til å flytte et år til Oslo der utdannelsen er grunnet jobb og barn. Ser den blir tilbudt som nettstudie, men vil dette se dårligere ut på CV'en? (Ecademy.no)

Er det et tøft studie å ta på nett? Og er det vanskelig og få jobb som advokatsekretær i Norge?

Mvh Madeleine

Anonymous poster hash: b4aa9...34f

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjespegjest
Skrevet

De fleste som jobber som sekretører for advokater har vanlig aekretærutdannelse. Når de har jobbet i et advokatfirma en stund får de videreutdanning via firmaet på advokatforeningens videreutdannelse. Der er det en forutsetning at man har jobb i et advokatfirma og jobber ved siden av.

Det som kalles advokatsekretær gir sjelden jobb i advokatfirmaer.

Hilsen advokatektefelle.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde erfaring som administrasjonssekretær (tung) og fikk jobb som advokatsekretær. Man må altså ikke ha formell utdanning. (Men de fleste fagene hadde jeg hatt på videregående med mine linjevalg).

Firmaet jeg jobbet i drev i hovedsak med strafferett, og bruken av jusstudendter til sekretæroppgaver var utbredt. Og jeg tror at nettopp denne delen av advokatpraksis gjorde at denne jobben var ganske spennende, og jeg hadde nok kjedet meg ihjel hos noen som drev med forretningsjus.

Anonymous poster hash: dc7d0...d0d
Skrevet

De fleste som jobber som sekretører for advokater har vanlig aekretærutdannelse. Når de har jobbet i et advokatfirma en stund får de videreutdanning via firmaet på advokatforeningens videreutdannelse. Der er det en forutsetning at man har jobb i et advokatfirma og jobber ved siden av.

Det som kalles advokatsekretær gir sjelden jobb i advokatfirmaer.

Hilsen advokatektefelle.

Så det er egentlig et "bortkastet" studie?

Tusen takk for svar! :)

Skrevet

Så det er egentlig et "bortkastet" studie?

Tusen takk for svar! :)Anonymous poster hash: b4aa9...34f

Mht. Jobb som advokatsekretær vil jeg si at det er bortkastet. Litt pussig er det og at det bare er, meg bekjent, privatskoler som tilbyr denne utdannelsen og ingen offentlige skoler.

Anonymous poster hash: f67e4...0cb

Skrevet

Jeg hadde erfaring som administrasjonssekretær (tung) og fikk jobb som advokatsekretær. Man må altså ikke ha formell utdanning. (Men de fleste fagene hadde jeg hatt på videregående med mine linjevalg).

Firmaet jeg jobbet i drev i hovedsak med strafferett, og bruken av jusstudendter til sekretæroppgaver var utbredt. Og jeg tror at nettopp denne delen av advokatpraksis gjorde at denne jobben var ganske spennende, og jeg hadde nok kjedet meg ihjel hos noen som drev med forretningsjus.

Så det beste er egentlig bare å ta vanlig sekretærutdannelse? Er allerede utdannet helsesekretær, men ikke helt det jeg hadde sett for meg allikevel :)

Skrevet

Så det beste er egentlig bare å ta vanlig sekretærutdannelse? Er allerede utdannet helsesekretær, men ikke helt det jeg hadde sett for meg allikevel :)

Pussig, da har vi gått motsatt vei. Jeg var administrasjonssekretær/advokatsekretær og er nå Helsesekretær. Og trives bedre.

Tror det er de som er mest erfaren og dyktig som stikker av med de beste jobbene. Men tør ikke si hvor effektive slike sekretæutdannelser er, men mitt inntrykk er at sekretærene nå for tiden jobber som personlige assistenter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...