Gjest Earth Skrevet 27. desember 2014 #1 Skrevet 27. desember 2014 Jeg er helt ute på viddene når det gjelder valg av hudkremer/rens osv. Derfor tyr jeg til dere for råd, noe jeg virkelig trenger... jeg er ei 25 år gammel jente. Gikk tidligere på roaccutane da jeg hadde betente kviser under huden i ansiktet. Er snart to år siden jeg fullførte kuren, men får noen kviser i den månedlige perioden min. Jeg ønsker veldig gjerne å kjøpe følgende: dagkrem, nattkrem, serum, ansiktsrens generelt og krem som reduserer rynker. Jeg er åpen for alle forslag, huden min er av typen som fort blir blank, spesielt i t-sonen i løpet av dagen og jeg har noen hudormer på nesen. Samt at jeg slitet med nupper på halsen. Typiske tegn til hormonelle forstyrrelser. Jeg pleier vanligvis å bruke en bodylotion fra matbutikken, den er blå og hvit. Denne bruker jeg både i ansiktet og på kroppen, men nå er tiden inne for å spandere på seg noen ordentlige produkter. Jeg takker på forhånd for all hjelp. Mvh Earth
Flyvefisken Skrevet 28. desember 2014 #2 Skrevet 28. desember 2014 Jeg pleier vanligvis å bruke en bodylotion fra matbutikken, den er blå og hvit. Denne bruker jeg både i ansiktet og på kroppen, men nå er tiden inne for å spandere på seg noen ordentlige produkter. Spenol?
gohege Skrevet 28. desember 2014 #4 Skrevet 28. desember 2014 Jeg ville dratt til en hudpleier og tatt en hudanalyse for så få anbefalinger av hudpleieren om hvilke produkter som passer til min hudtype og hudtilstand. Det koster litt, men for min egen del var det verdt det siden jeg sliter med kviser og har en sensitiv hudtype som lett blir dehydrert. Selv bruker jeg rens, toner og fuktighetskrem samt maske og skrubb fra Decleor, men min hud er ikke lik din mtp den fete t-sonen din Ønsker deg lykke til i letingen! Det finnes jo så mange produkter at det er lett å gå seg vill
vimsefrøken Skrevet 28. desember 2014 #5 Skrevet 28. desember 2014 Det er litt vanskelig å anbefale produkter hvis jeg ikke vet hudtypen din. Men hvis du har hudormer og fort blir blank vil jeg tror at du er kombinert. Om du eventuelt er fuktfattig, sensitiv osv er litt vanskeligere uten å se huden. Generelt ville jeg gått for en mild rens + toner, eventuelt ett alt-i-ett produkt som ett rensevann. Dagkrem som gir fukt samt ett serum for å forebygge det problemet du ønsker å behandle Øyekrem som gir fukt og beskytter øyeområdet Skrubb og ansiktsmaske Dette er det jeg ser på som ett minimum av hudpleie. Merker som er trygge og gode hudpleiemerker er f.eks: MD Formulations, Decleor, Matis, Priori, Ole Henriksen, Emergin C osv, det kommer litt an på i hvilken prisklasse du ønsker å handle og hva du er ute etter. Men disse merkene er i hvert fall veldig gode og har serier for de fleste hudtyper. 1
Gjest Earth Skrevet 28. desember 2014 #6 Skrevet 28. desember 2014 Jeg ville dratt til en hudpleier og tatt en hudanalyse for så få anbefalinger av hudpleieren om hvilke produkter som passer til min hudtype og hudtilstand. Det koster litt, men for min egen del var det verdt det siden jeg sliter med kviser og har en sensitiv hudtype som lett blir dehydrert. Selv bruker jeg rens, toner og fuktighetskrem samt maske og skrubb fra Decleor, men min hud er ikke lik din mtp den fete t-sonen din Ønsker deg lykke til i letingen! Det finnes jo så mange produkter at det er lett å gå seg vill Veldig godt tips! Tenker at det blir en tur innom hudpleier på nyåret. Har du merket forskjell på huden din etter at du startet med produktene du fikk anbefalt? Jeg var innom huddpleier i fjor og fikk anbefalt en ansiktskrem, men jeg tror den var for fet for min hud. Huden ble blank og fettete, og det poppet opp hudormeri hytt og pine. Kan være mangel på renseprodukter som førte til det, men det blir bare spekulasjoner fra min side
Gjest Earth Skrevet 28. desember 2014 #7 Skrevet 28. desember 2014 Det er litt vanskelig å anbefale produkter hvis jeg ikke vet hudtypen din. Men hvis du har hudormer og fort blir blank vil jeg tror at du er kombinert. Om du eventuelt er fuktfattig, sensitiv osv er litt vanskeligere uten å se huden. Generelt ville jeg gått for en mild rens + toner, eventuelt ett alt-i-ett produkt som ett rensevann. Dagkrem som gir fukt samt ett serum for å forebygge det problemet du ønsker å behandle Øyekrem som gir fukt og beskytter øyeområdet Skrubb og ansiktsmaske Dette er det jeg ser på som ett minimum av hudpleie. Merker som er trygge og gode hudpleiemerker er f.eks: MD Formulations, Decleor, Matis, Priori, Ole Henriksen, Emergin C osv, det kommer litt an på i hvilken prisklasse du ønsker å handle og hva du er ute etter. Men disse merkene er i hvert fall veldig gode og har serier for de fleste hudtyper. Ja det blir nok vanskelig å anbefale produkter når dere ikke kjenner min hudtype, jeg burde tenkt på det. Ansiktsmaske og øyekrem bør jeg også kjøpe meg, jeg får dra til en huddpleier å få råd og veiledning der. Tusen takk for nyttige tips vimsefrøken. Setter pris på det
gohege Skrevet 29. desember 2014 #8 Skrevet 29. desember 2014 Veldig godt tips! Tenker at det blir en tur innom hudpleier på nyåret. Har du merket forskjell på huden din etter at du startet med produktene du fikk anbefalt? Jeg var innom huddpleier i fjor og fikk anbefalt en ansiktskrem, men jeg tror den var for fet for min hud. Huden ble blank og fettete, og det poppet opp hudormeri hytt og pine. Kan være mangel på renseprodukter som førte til det, men det blir bare spekulasjoner fra min side Nå er det bare 3-4 uker siden jeg begynte med de nye renseproduktene, men jeg ser litt forskjell. Rensen jeg hadde fra før var for kombinert/fet hud og ble for sterk for min hud. Resultatet ble flassing og talgproduksjonen gikk i gjennom taket. Nå har jeg mildere rens som jeg tror huden min liker. Den flasser ikke mer, og kjennes ikke for stram ut. Likevel har jeg en del kviser, men jeg tror at jeg er på rett vei
Inum94 Skrevet 30. desember 2014 #9 Skrevet 30. desember 2014 Emma S. sin facial wash er kjempe mild og god, den bruker jeg hver dag ! Denne koster bare rundt 100-150 på vita. Ole henriksen sin øyekrem "total truth" er jeg også kjempe fornøyd med, den gir rikelig med fukt til øyeområdet og er anti aging av serum så bruker jeg både natt serum og dagserum fra ole henriksen, fra "three little wonders" kitet. Jeg har normal/kombinert hudtype, men sliter ikke med kviser og slikt. med disse produktene føler jeg at huden min har fått en helt ny"glød" hvis du fatter men veldig vanskelig å si (som de over meg sier) hva som passer deg, da vi ikke kjenner hudtypen din men masse lykke til ! kjempe glad for at jeg fikk meg litt dyrere produkter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå