mbt Skrevet 27. desember 2014 #1 Skrevet 27. desember 2014 Vi skal ha tapasbord på nyttårsaften, jeg tror jeg har funnet et par gode ting å lage, blant annet foccacia brød og litt sånt, men tar gjerne imot tips hvis noen har retter som bare må på tapasbordet! Det jeg derimot lurer på er om noen har tips til en litt lett (evnt frisk) dessert som kan serveres i glass og gjerne lages dagen før? (Ostekakevariant utgår da det er fler som ikke liker det, dessverre...😔)
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #2 Skrevet 27. desember 2014 Pannacotta! Anonymous poster hash: 0faf7...f0b
mbt Skrevet 27. desember 2014 Forfatter #3 Skrevet 27. desember 2014 Pannacotta!Anonymous poster hash: 0faf7...f0b Ikke dumt! Kanskje jeg skal prøve meg på det 😄
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #4 Skrevet 27. desember 2014 Pannacotta og sjokolademousse er godt. Gelé med vaniljesaus kan lages i posjoner og stå klart tl dagen etter (bare lag gelé i glass og hell et tykt lag vaniljesaus over, kanskje også et par blåbær). Anonymous poster hash: 8ffa8...ad8
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #5 Skrevet 28. desember 2014 Crema catalana passer til tapas, alt unntatt det karamelliserte laget på toppen kan lages dagen før. Men både panna cotta og sjokolademousse er enklere, siden de ikke trenger steking i ovnen. Anonymous poster hash: 7854f...547
Lila Skrevet 28. desember 2014 #6 Skrevet 28. desember 2014 Anbefaler også panna cotta! Det er såååå godt
lillemeg90 Skrevet 29. desember 2014 #7 Skrevet 29. desember 2014 (endret) Potetbåter, dadler med bacon, lefseruller med spekeskinke, ruccula og kremost, kjøttboller i sterk tomatsaus, kyllingspyd, pastasalat, aioli. Nam:) Edit: og dessert, panna cotta med lime marinerte jordbær! Endret 29. desember 2014 av lillemeg90
Avalon Skrevet 30. desember 2014 #8 Skrevet 30. desember 2014 Panna cotta med en jordbær eller pasjonsfrukt "saus" på toppen. Hvis du har plass kan glassene med panna cotta avkjøles litt på skrått, det gir en stilit effekt når du heller saus på toppen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå