Gå til innhold

Hvordan er det å være på treningssenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på, hva må man tenke på hvis man skal benytte treningssenter med treningsapparat generelt, sånn med tanke på hygiene og oppførsel?

Vil tro at det er regler som man kan lese seg til, men jeg tenker at det er ting og problemer kanskje som går igjen, som kanskje dere kan si noe om.

Er nysgjerrig på å få vite om hva en må ta med seg til en treningsøkt, sånn utenom det helt åpenbare, slik som treningstøy, drikke, og kanskje rene klær hvis man skal dusje der.

Tror jeg leste et sted at man der måtte tørke av treningsapparatene etter bruk. Får man gjerne håndkle,eller må man ta det med dette selv?

Sånn ellers tenker jeg at det er er fristende å ikke dusje på stedet, men heller gå hjem og dusje.

Anonymous poster hash: e7fe1...4ff
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg dusjer alltid hjemme. Føler meg ikke ren etter en dusj på senteret.

Ta med hengelås for skapet. Og eget håndkle.

Jeg pleier alltid å tørke av apparater med papir og spray, som man finner på de fleste sentere. Spesielt der jeg sitter og det blir svettemerker etter rumpa mi :P

Anonymous poster hash: 39347...7c7
Gjest fallerifallera
Skrevet

Det eneste du trenger er som du sier: klær, sko, vannflaske også hengelås til skapet. Nå vet jeg ikke om dette gjelder alle steder, men der jeg trener har de antibac-dispensere og papir plassert rundt omkring i treningssenteret til å tørke av apparatene osv. Det er også noen som har med eget håndkle som de setter seg på. Jeg dusjer ikke på treningssenteret med mindre jeg trener før jeg skal et sted. Drar heller hjem og dusjer.

Skrevet

Å tørke av treningsapparatene med håndkle er bare ekkelt, synes jeg. De pleier å ha papir rundtom som du kan bruke, og en spray. Jeg tørker av når mine svette områder har vært i kontakt med apparatet. Tar bare med meg vannflaske, treningstøy, sko og hengelås til skapet. Liker å dusje hjemme.

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger. Det vil i så fall bli aktuelt å trene på SATS ELIXIA tror jeg.

Hvis noen vet hvordan de gjør det med innlåsing av ting hos dem så si gjerne ifra om det.

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger. Det vil i så fall bli aktuelt å trene på SATS ELIXIA tror jeg.

Hvis noen vet hvordan de gjør det med innlåsing av ting hos dem så si gjerne ifra om det.

Vanlige garderobeskap. Ta med egen hengelås.

Anonymous poster hash: 39347...7c7

Skrevet

Forresten, jeg kom i dag over et annet treningssenter, og som tydeligvis er en god del rimerligere enn akkurat SATS Elixia. Tror det heter noe med "fitness" eller noe. :)

TS

Skrevet

Der jeg trener bruker jeg ikke skapet. Jeg har alt i bagen min, og den har jeg med overalt. Jeg dusjer på treningssenteret så sparer jeg varmtvann og tid.

Når jeg dusjer ligger bagen min rett ved så jeg ser den hele tiden, og det har gått bra så langt. ;)

Anonymous poster hash: 661b8...af8
Skrevet

Forresten, jeg kom i dag over et annet treningssenter, og som tydeligvis er en god del rimerligere enn akkurat SATS Elixia. Tror det heter noe med "fitness" eller noe. :)

TS

Fitness 24 Seven?

Der trener jeg, MYE billigere enn sats/elixia og er døgnåpent 365 dager i året, så man kan trene når man vil. De fleste sentrene har også egne jentegym hvor man kan trene i fred fra alle gorillaene som står og løfter vekter foran speilet i naborommet. Det kan være vanskelig å komme til der, så jeg syntes jentegymmet er et fint tilskudd. Det er til og med litt flere appareter på jenterommet, så jentene får faktisk mer for pengene enn gutta på disse sentrene.

Fitness 24 Seven er dog litt mindre enn sats elixia og har ikke gruppetimer, så her må man styre treningen selv, med mindre man ikke kjøper seg en personlig trener. Sentrene er rene og pene og sånn sett ikke noe værre enn sats. Er nok litt færre apparater, men man får trent alle muskelgrupper, det er alt man trenger der.

Anonymous poster hash: 381b6...5b1

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Der jeg trener bruker jeg ikke skapet. Jeg har alt i bagen min, og den har jeg med overalt. Jeg dusjer på treningssenteret så sparer jeg varmtvann og tid.

Når jeg dusjer ligger bagen min rett ved så jeg ser den hele tiden, og det har gått bra så langt. ;)

Anonymous poster hash: 661b8...af8

Hvorfor ikke bare ta med henelås siden du først skal i garedroben? Tenk hvis alle skulle gjort som deg.

Skrevet

Ganske underholdende. Står mange fjotter og gjør seg til mens de fotograferer seg selv foran speilene.

Anonymous poster hash: d30c7...312

Skrevet

FitnessXpress? Der trenger du ikke hengelås, låsen styres av medlemskortet :)

Ellers har jeg med meg sko, vann, bok med øvelsene jeg skal gjøre og en penn for å skrive ned vektbelastning. De to siste er ikke nødvendige, men liker å se fremgang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...