AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #1 Skrevet 27. desember 2014 er Norge et av de landene med mest fri i julen? Her er det liksom selvsagt for mange at de skal ha to uker fri i jula. Hvordan er det i våre naboland? Anonymous poster hash: 8e877...f40
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #2 Skrevet 27. desember 2014 Det selvsagte er vel at folk som har mulighet til det legger noen feriedager og/eller avspasering til jula, da de får så mye sammenhengende fri ut av det? Hva er det egentlig som er rart med det? Det er jo ikke slik at man får "gratis" fri av arbeidsgivers godhet, det er jo rettigheter vi har opparbeidet oss? Anonymous poster hash: 0bdf5...738
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #3 Skrevet 27. desember 2014 Det er vel ikke rart, men mer unikt i sammenlignet med andre land. Det er ikke til å nekte for synes jeg, at vi i Norge er godt vant. Lurte dessuten på hvordan dette er i våre naboland, har inntrykk av at danskene og svenskene har mye mindre fri enn oss Anonymous poster hash: 8e877...f40
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #4 Skrevet 27. desember 2014 Jeg synes det blir en litt annen diskusjon om vi snakker om at vi generelt har veldig mange fridager/helligdager her i landet, eller om diskusjonen går på at vi er borskjemte som forventer 2 uker juleferie. Det sistnevnte dreier seg jo bare om at jula tilfeldigvis havner slik i år at vi får stor uttelling for få feriedager. Andre år er det helt annerledes. Vi får ingenting "gratis" om julaften havner på en fredag, da blir det fort bare vanlig helg. Anonymous poster hash: 0bdf5...738
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #5 Skrevet 27. desember 2014 Det er vel ikke rart, men mer unikt i sammenlignet med andre land. Det er ikke til å nekte for synes jeg, at vi i Norge er godt vant. Lurte dessuten på hvordan dette er i våre naboland, har inntrykk av at danskene og svenskene har mye mindre fri enn oss Anonymous poster hash: 8e877...f40 Så vidt jeg vet har Sverige flere fridager enn Norge i julen. I Sverige er 24. og 31 desember offentlige fridager, i Norge er det ikke slik. Sverige har også fri trettendedag jul, 6. januar, dette er ikke en fridag i Norge. Anonymous poster hash: 11f94...743 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå