Gå til innhold

Epilepsi og medisiner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvilken medisin bruker du som har epilepsi? Og har du opplevd noen heftige bivirkninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker orfiril og aldri opplevd noen bivirkninger

Anonymous poster hash: 5763e...e98

Skrevet

En venninne bruker lamictal og har ingen bivirkninger.

Gjest crazycatlady
Skrevet

Bruker lamictal og merker ingen bivirkninger. Prøvde keppra før lamictal og den ble jeg suicidal av, så den måtte jeg bare kutte ut. Sliter generelt med depresjon, men keppra ble jeg ekstremt deprimert av.

Skrevet

Hvilken medisin bruker du som har epilepsi? Og har du opplevd noen heftige bivirkninger?

Brukte orfiril før, men ettersom en alvorlig bivirkning kan være cyster på eggstokkene så byttet jeg til keppra. Opplevde litt svimmelhet i overgangen fra orfiril til keppra pga noe hvite blodlegemer eller noe sånn, men ellers ingenting. Har brukt den i noen år nå.

Anonymous poster hash: bd6fa...1e0

Skrevet

Driver og trapper opp på Lamictal, liker ikke bivirkningene :( Skal til kontroll over nyåret, må få endret medisinen..blir gal!

Skrevet

Jeg bruker og Lamictal og har en del bivirkninger. Innimellom tenker jeg at jeg ikke kan leve med dem, men samtidig så er jeg ikke så gira på og bytte da jeg er redd for å få anfall mellom byttingen til en annen medisin.

Hviken bivirkninger opplever du?

Anonymous poster hash: c4bab...5ff
Skrevet

Jeg bruker og Lamictal og har en del bivirkninger. Innimellom tenker jeg at jeg ikke kan leve med dem, men samtidig så er jeg ikke så gira på og bytte da jeg er redd for å få anfall mellom byttingen til en annen medisin.

Hviken bivirkninger opplever du?

Jeg har hodepine, er svimmel og kvalm, og har fått mange tunge tanker.. Det siste er verst! Om jeg holder ut litt til, så går nok bivirkningene over.. Trodde Lamictal var en "mild" medisin :(

Skrevet

Lamictal blir vel brukt i psykiatrien, men det er jo ikke sikkert at det er den rette medisinen for deg.

Er ikke så inne med dette med diverse medisiner, men jeg har snakket med min lege om mine problemer som følger med medisinen. Jeg har stått på den i 2 år, og har enda plager.

Jeg synes at du skal si ifra til fastlegen at han/hun kanskje må ha litt tettere kontakt med deg i denne perioden. For du skal ikke gå rundt med tunge tanker.

• Liker 1
Skrevet

Har time på nevrologisk klinikk første uka i januar, så satser på at legen der kan hjelpe meg.

Takk for svar alle sammen! :blomst:

Skrevet

Du må huske at det er "bare" bivirkninger. Ikke la deg skremme av dem.

Masse lykke til :-)

• Liker 1
Skrevet

Noen bivirkinger kan være farlige, så er ikke "bare" alltid.

Jeg vet at flere blir trøtt av orfiril og keppra kjenner jeg ei som måtte slutte med fordi hun ble så sur og sint.

Anonymous poster hash: e04d1...edb

Skrevet

Jeg vet at tanker ikke er farlige, blir bare så utrolig sliten av å ha det sånn. Men det blir bra til slutt! :)

Skrevet

Jeg brukte Keppra, men denne hadde ingen effekt. Fikk Orfiril, men opplevde ubehagelige ukkontrollerte rykninger i beina. Nå går jeg på Lamictal + Rivotril og fungerer bra på dette. Rivotril blir jeg trøtt av, men det ser jeg på som en positiv bivirkning, Jeg gikk først på 2x2 mg, men måtte kutte ut morgendosen da jeg følte meg helt dopet. Ingen bivirkning på Lamictal.

Både Orfiril og Lamictal brukes som stemningsstabiliserende i psykiatrien og Rivotil brukes som angstmedisin.

Skrevet

Har hørt at Rivotril og Lyrica er medisiner man bør holde seg unna?

Skrevet

Ja, det har jeg også hørt, men noen ganger er det nødvendig...

Skrevet

Sønnen min bruker Trileptal, uten særlige bivirkninger.

Skrevet

Ja, det har jeg også hørt, men noen ganger er det nødvendig...

Sant det :)

Jeg får bare smøre meg med tålmodighet, og se hva legen sier i januar.

Skrevet

Lykke til! Det kan ofte være en del utprøving av medisiner og kominasjoner av medisiner før man finner det som gjør en anfallsfri. Selv har jeg ikke hatt anfall på 2 1/2 år.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du ikke har hørt det fra en lege, så skal du ikke legge vekt på slike utsagn. Gitt på riktig indikasjon og i riktig dose er det gode medisiner.

Derimot er særlig Rivotril en medisin som har stort misbruks- og avhengighetspotensiale.

Anonymous poster hash: 4433c...c2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...