Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! (Fikk ikke redigert tittelen - jeg vet selvfølgelig at det heter "hjelp", men plutselig var det ikke mulig å endre tittelen.)

Har klart å stille meg i en situasjon slik at jeg er alene på nyttårsaften i Oslo i år, hvis jeg ikke foretar meg noe.

Er en helt normal gutt/ mann på 25 med god utdannelse fra Oslo. Ser helt normal ut. Hva skal jeg gjøre?

Det virker så trist å skulle være alene på nyttårsaften.

Endret av Oslo25
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er trivelig med rolig kveld hjemme slike kvelder, kan man ordne seg en finere middag enn man ellers orker, noe godt i glasset og roe ned litt. Nyttår er jo en kveld der festinga ofte går skeis uansett :P

• Liker 1
Skrevet

Pust ut. Du er verken den første eller den siste som har skrevet om det her denne jula.

Det er ingen fare ved det. Du har tre valg.

Enten oppsøker du det du kan finne av lokale Vel-foreninger/Frelsesarmeen/Røde Kors etc. og spør dem om de skal ha noen sosiale arrangement i nabolaget ditt på nyttårsaften.

Eller så kan du invitere de du kjenner til en fest hos deg.

Eller så kan du lage i stand god mat, og ha god mat + digg som du kan kose deg med hjemme foran TV'en. Det behøver ikke å bli så trist. Det viktigste i slike situasjoner er at man kan kose seg i sitt eget selskap. :)

Anonymous poster hash: 226f4...e18
  • Liker 2
Skrevet

Pust ut. Du er verken den første eller den siste som har skrevet om det her denne jula.

Det er ingen fare ved det. Du har tre valg.

Enten oppsøker du det du kan finne av lokale Vel-foreninger/Frelsesarmeen/Røde Kors etc. og spør dem om de skal ha noen sosiale arrangement i nabolaget ditt på nyttårsaften.

Eller så kan du invitere de du kjenner til en fest hos deg.

Eller så kan du lage i stand god mat, og ha god mat + digg som du kan kose deg med hjemme foran TV'en. Det behøver ikke å bli så trist. Det viktigste i slike situasjoner er at man kan kose seg i sitt eget selskap. :)

Men alle jeg "kjenner" har nok planer, så jeg kan ikke spørre noen. Problemet er at jeg har vanskjøttet mitt sosial liv i løpet av videregående, så jeg har ingen gode venner igjen fra den tiden. Da jeg begynte på universitetet hadde jeg en god start, men mistet etter hvert de bekjentskapene jeg fikk der på grunn av litt dårlig selvtillit. Trodde ikke jeg var interessant nok til at noen ville være med meg.

Hmm. Jeg får på nyåret ta kontakt med en psykolog, så jeg kan få bedre selvtillit. Jeg ser at det egentlig ikke er noen grunn til at jeg ikke skal være fornøyd med meg selv. Det meste er nok psykisk.

:-)

Skrevet

Men alle jeg "kjenner" har nok planer, så jeg kan ikke spørre noen. Problemet er at jeg har vanskjøttet mitt sosial liv i løpet av videregående, så jeg har ingen gode venner igjen fra den tiden. Da jeg begynte på universitetet hadde jeg en god start, men mistet etter hvert de bekjentskapene jeg fikk der på grunn av litt dårlig selvtillit. Trodde ikke jeg var interessant nok til at noen ville være med meg.

Hmm. Jeg får på nyåret ta kontakt med en psykolog, så jeg kan få bedre selvtillit. Jeg ser at det egentlig ikke er noen grunn til at jeg ikke skal være fornøyd med meg selv. Det meste er nok psykisk.

:-)

Det var veldig dumt. Årene man bruker på videre gående skole er noen av de tre viktigste livene i året ens sosialt sett. Det er svært viktig for hvordan det sosiale livet ens utarter seg når en blir voksen.

Går du fremdeles på universitetet, eller er du ferdig med det? Er du venn med noen av disse på Facebook?

Før du eventuelt kontakter en psykolog kan du kontakte ditt nærmeste bibliotek for å låne bøker om emnet. Det er gratis. Sjekk ut Opptre med selvtillit : her lærer du triksene av Ros Taylor.

:hug:

Skrevet

Det var veldig dumt. Årene man bruker på videre gående skole er noen av de tre viktigste livene i året ens sosialt sett. Det er svært viktig for hvordan det sosiale livet ens utarter seg når en blir voksen.

Går du fremdeles på universitetet, eller er du ferdig med det? Er du venn med noen av disse på Facebook?

Før du eventuelt kontakter en psykolog kan du kontakte ditt nærmeste bibliotek for å låne bøker om emnet. Det er gratis. Sjekk ut Opptre med selvtillit : her lærer du triksene av Ros Taylor.

Ser den. Nei, ble ferdig på universitetet dette semesteret.

Jeg skal låne noen bøker om selvutvikling og selvtillit på biblioteket. Nå er det på tide å ta grep.

Det er så utrolig irriterende. Jeg ble mobbet litt på barne- og ungdomsskolen fordi jeg var stille, snill og flink på skolen, og dette har jeg ikke klart å komme meg igjennom. Det har påvirket meg i sosiale sammenhenger i de påfølgende årene, selv om jeg ser at jeg ikke har noen grunn til å skamme meg.

Men når det kommer til nyttårsaften i år er det nok lite å gjøre, dessverre...

Skrevet

Jeg er dessverre en litt for "sart" person. Bryr meg for mye om hva andre måtte mene om meg.

Skrevet

Men når det kommer til nyttårsaften i år er det nok lite å gjøre, dessverre...

Det er kun en kveld i løpet av livet ditt.

Men er ganske mange som ønsker venner så om du søker litt aktivt så får du det nok ganske lett og da har du jo noen å ikke bare være med på på nyttårsaften, men ellers i året også.

Skrevet

Det er kun en kveld i løpet av livet ditt.

Men er ganske mange som ønsker venner så om du søker litt aktivt så får du det nok ganske lett og da har du jo noen å ikke bare være med på på nyttårsaften, men ellers i året også.

Hmm. Har du noen forslag til hvor jeg skal kunne finne det? :-)

Skrevet

Spør her på forumet om noen kunne tenkes å møtes i Oslo for å stifte bekjentskap. Helt sikkert noen som kommer, om så bare èn.

Anonymous poster hash: 7df15...338
  • Liker 1
Skrevet

Har du familie å feire med?

Jeg er 27 år og feirer med familien.

Anonymous poster hash: d747f...1e7

Skrevet

Det er et underfora her et sted beregnet på denne type ting, "ønsker venner" osv. Det sagt, så vil jeg si at jeg selv, også normalt utseende og oppegående, har hatt flere nyttårsfeiringer for meg selv. Kombinasjonen av fulle folk og fyrverkeri er ikke helt min greie.

Håper dog du finner noen, om bare en, å feire med.

Anonymous poster hash: 73aff...e73

Skrevet

Det er jeg helt uenig i. Hva slags belegg har du for å skrive dette?

Anonymous poster hash: 91770...975

• Liker 4
Skrevet

Det er jeg helt uenig i. Hva slags belegg har du for å skrive dette?

Min egen livserfaring. Folk har forskjellige erfaringer i livet. Noen av oss, deriblant trådstarter og meg selv, føler det er vanskelig å få nye venner etter endt vgs. Helt ok at du er uenig i dette, men du bør jo respektere at andre kan ha andre erfaringer. Det kommer jo mye an på om man er utadvendt/innadvendt også.

Skrevet

Min egen livserfaring. Folk har forskjellige erfaringer i livet. Noen av oss, deriblant trådstarter og meg selv, føler det er vanskelig å få nye venner etter endt vgs. Helt ok at du er uenig i dette, men du bør jo respektere at andre kan ha andre erfaringer. Det kommer jo mye an på om man er utadvendt/innadvendt også.

Du skrev jo ikke dette som en personlig erfaring. Jeg respekterer andres erfaringer, men å hevde at disse tre årene på VGS er noen av de viktigste årene i livet sosialt sett blir jo helt feil når du ikke har noe belegg for å skrive dette. Du kan heller ikke hevde dette på grunn av at enkelte mennesker har erfart dette.

• Liker 4
Skrevet

Vi skal ha fest på St.hanshaugen. Er 26 år gamle :) Bli med.

• Liker 5
Skrevet

Sett opp en annonse på internett, kontakt gamle venner på face(det er ganske vanlig), arranger lønningspils, be folk du kjenner med på ting, osv.

Finnes ganske mange tips om man googler. Nå er ikke jeg psykolog, men tror ikke det at du har vært ensom på VGS har ødelagt deg varig psykisk og tror heller ikke det er vanskeligere å få venner etter VGS.

Skrevet (endret)

Kjempehyggelig gjort.

Endret av Summers
Skrevet

Kjempehyggelig gjort.

Alle er velkommen! Er så heldige at vi har god plass i år :D

Skrevet

Håper TS blir med. Du er en god fyr :)

- Jente 21

Anonymous poster hash: af9fb...0fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...