AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #1 Skrevet 27. desember 2014 Var ute å kjørt buss med ungene i oslo i dag. Da vi skulle hjem var det 1 annen vogn på bussen, men moren flyttet seg litt så det ble plass til min vogn også. En liten stund etter kom en 3 vogn og skulle presse seg inn, selv om det egentlig ikke er lov med mer enn 2 vogner... Men heldig vis, var det relativt små vogner, så det gikk på ett vis. Men må si jeg ble fryktelig irritert når det på neste holdeplass dukker opp en mor med tvillingvogn! Som prøver å presse seg inn, når det allerede er 3 vogner der. Busssjoføren kom bak og prøvde å si fra at det ikke gikk med så mange vogner, fordi det var umulig for andre å komme seg av/på bussen. Men mora nekta å gå av, og skyldte på at det var kaldt ute.. Jeg kan ikke fatte å begripe hva som foregår oppi hode på slike folk?? Vet ikke hvor mange ganger jeg har ventet på neste buss, fordi det har vært 2 vogner der allerede. Irriterende ja, men sånn er det bare, når man bruker vogn. Det var heller ikke særlig kult, når den ene barnevogna klemte foten til sønnen min, fordi de absolutt skulle trenge seg på, selv om det ikke var plass. Hvorfor gjør dere slikt????? Anonymous poster hash: 7ba8d...083 1
Gjest Badebuksa Skrevet 27. desember 2014 #2 Skrevet 27. desember 2014 Neeei, hvis det er sånn femten minus ute og neste buss går om 25 minutter, så kanskje fordi de IKKE ØNSKER Å FRYSE? Eller? Hva tror du egentlig? Fordi de elsker å plage andre mennesker, ja SPESIELT deg. Alle er ute etter deg, du skulle vært på alle møtene vi har der vi diskuterer hvordan vi best kan plage dritten ut av deg 10
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #3 Skrevet 27. desember 2014 Neeei, hvis det er sånn femten minus ute og neste buss går om 25 minutter, så kanskje fordi de IKKE ØNSKER Å FRYSE? Eller? Hva tror du egentlig? Fordi de elsker å plage andre mennesker, ja SPESIELT deg. Alle er ute etter deg, du skulle vært på alle møtene vi har der vi diskuterer hvordan vi best kan plage dritten ut av deg Men det er jo faktisk ikke lov med flere enn to vogner. Da må man vente eller bruke annen transport.Anonymous poster hash: 073cc...16b 8
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #4 Skrevet 27. desember 2014 På våre busser er det bare lov med en vogn, unntatt når vognen slås sammen. Men det går jo bare med triller. Handler om sikkerhet, på bussen for både små og store. Noen tenker ikke uansett hvilke situasjoner de står oppi. Bussjåføreren er den som får problemer om det skjer noe. Skjerp dere, folkens!Anonymous poster hash: 07f0d...512 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #5 Skrevet 27. desember 2014 Neeei, hvis det er sånn femten minus ute og neste buss går om 25 minutter, så kanskje fordi de IKKE ØNSKER Å FRYSE? Eller? Hva tror du egentlig? Fordi de elsker å plage andre mennesker, ja SPESIELT deg. Alle er ute etter deg, du skulle vært på alle møtene vi har der vi diskuterer hvordan vi best kan plage dritten ut av deg Hehe ja jeg har faktisk lurt på om det er slik noen ganger, for jeg tror jeg tiltrekker meg frekke folk av og til. Men poenget her er jo at det faktisk er ulovlig, og farlig! TS Anonymous poster hash: 7ba8d...083 3
Gjest Phoenix Skrevet 27. desember 2014 #6 Skrevet 27. desember 2014 Men det er jo faktisk ikke lov med flere enn to vogner. Da må man vente eller bruke annen transport.Anonymous poster hash: 073cc...16b Jepp. Bussjåfører blir jo skjelt ut bare de prøver å nevne det, at de skal gå av. Vært borti fenomenet før, på sommeren. TS, hva skjedde tilslutt? Gikk hun av? Håper han ikke kjørte med henne på. 1
sophh Skrevet 27. desember 2014 #7 Skrevet 27. desember 2014 (endret) Noen mennesker er egoistiske og setter seg selv og barna sine før alle andre. Jeg skjønner at det er kjipt å stå ute i minusgrader og vente på neste buss, men det må man nesten regne med når man har barnevogn. Hvis det er så jævla farlig så får man heller ta en taxi i stedet for å drite i andres sikkerhet. edit: skrivefeil Endret 27. desember 2014 av sophh 10
Gjest Phoenix Skrevet 27. desember 2014 #8 Skrevet 27. desember 2014 (endret) Neeei, hvis det er sånn femten minus ute og neste buss går om 25 minutter, så kanskje fordi de IKKE ØNSKER Å FRYSE? Eller? Hva tror du egentlig? Fordi de elsker å plage andre mennesker, ja SPESIELT deg. Alle er ute etter deg, du skulle vært på alle møtene vi har der vi diskuterer hvordan vi best kan plage dritten ut av deg Folk får kle på seg, da. Det er ikke lov med flere enn to av gangen. Det er dumt å sperre rømningsveien, og etter hva jeg har hørt så kan bussjåføren få en saftig bot om han tillater det (ut av egen lomme). Endret 27. desember 2014 av Phoenix 5
Mohair Skrevet 28. desember 2014 #9 Skrevet 28. desember 2014 (endret) Ikke alltid man kan komme seg frem på annen måte enn med buss og har man søsken/tvillinger så må man jo også få lov til å kjøre buss. Jeg har full forståelse for at man prøver å komme seg med. Visste heller ikke at det ikke var lov med mer enn to vogner. Synes det er rart at det skal være så mye verre enn å kjøre med smekkfull buss. Jeg pleier å unngå rushen når jeg kjører buss/bane med vogn. Endret 28. desember 2014 av Mohair
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #10 Skrevet 28. desember 2014 Her jeg bor er det visst også regler for sånt, noe jeg ville vært positiv til hvis det ikke var for at sjåføren nekter en med barnevogn å bli med bussen, men etterpå stapper bussen så full av stående passasjerer at det ikke går an å bevege en finger der inne. Da kan jeg ikke se at det er av sikkerhetsårsaker at det kun er tillatt med 2 barnevogner Det er en grunn til at jeg ikke bruker kollektivtransport. Før jeg fikk førerkort og bil var jeg jo nødt til å bruke bussen, men når det går 1 buss i timen og jeg ikke får lov å bli med fordi jeg har med barnet mitt i vogn så er det lite fristende å være miljøvennlig og reise kollektivt. Nå reiser jeg skjeldent med buss og de få gangene jeg gjør det så er det somregel alltid problemer. Forsinkelser, bussen er ødelagt osv. Anonymous poster hash: 2fd8c...230
Biloba Skrevet 28. desember 2014 #11 Skrevet 28. desember 2014 Hun har kanskje erfaring for at det hyppig er barnevogner på strekningen, og at hun ikke er garantert plass på hverken andre eller tredje buss som kommer heller. 4
Gjest Trolletrine Skrevet 28. desember 2014 #12 Skrevet 28. desember 2014 ....en av grunnene til at jeg nå har kjøpt bil og holder på å ta lappen. Det er faktisk " jævla farlig" å måtte vente på neste buss når neste buss kommer om 7 timer. Alle bor ikke på plasser hvor det går busser hele tiden, og generelt er det bare dritt å ta buss med vogn uansett.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #13 Skrevet 28. desember 2014 Var ute å kjørt buss med ungene i oslo i dag. Da vi skulle hjem var det 1 annen vogn på bussen, men moren flyttet seg litt så det ble plass til min vogn også. En liten stund etter kom en 3 vogn og skulle presse seg inn, selv om det egentlig ikke er lov med mer enn 2 vogner... Men heldig vis, var det relativt små vogner, så det gikk på ett vis. Men må si jeg ble fryktelig irritert når det på neste holdeplass dukker opp en mor med tvillingvogn! Som prøver å presse seg inn, når det allerede er 3 vogner der. Busssjoføren kom bak og prøvde å si fra at det ikke gikk med så mange vogner, fordi det var umulig for andre å komme seg av/på bussen. Men mora nekta å gå av, og skyldte på at det var kaldt ute.. Jeg kan ikke fatte å begripe hva som foregår oppi hode på slike folk?? Vet ikke hvor mange ganger jeg har ventet på neste buss, fordi det har vært 2 vogner der allerede. Irriterende ja, men sånn er det bare, når man bruker vogn. Det var heller ikke særlig kult, når den ene barnevogna klemte foten til sønnen min, fordi de absolutt skulle trenge seg på, selv om det ikke var plass. Hvorfor gjør dere slikt?????Anonymous poster hash: 7ba8d...083 Jeg har to tette barn som jeg må bruke tvillingvogn på når jeg skal rundt fordi jeg har ikke lappen. En gang tenkte jeg å besøke min søs ved triaden på en lørdag s ettermiddag og skulle ta 411 fra Furuset skole. Hadde med mora mi og stedattera i tillegg. De bussene gikk bare hver halv ti me. Det gikk tre busser der jeg ikke fikk være med fordi alle var fulle med barnevogner. På den tredje bussen klarte jeg da å presse meg inn men ble likevel kastet ut av samme grunn. Enhver folk med følelser hadde nok skjelt ut sjåføren og ruter pga for dårlige plasser. Skal si deg at jeg gadd ikke mere den reisen. Dro hjem. Hadde det vært like kaldt ute som det er nå så ville jeg for det første aldri ha gått ut. Men mitt poeng er at ruter burde sjebør sjekke kapasiteten på de linja der. Har en følelse at det er fullt på de fleste avgangene.Anonymous poster hash: 4ef6f...6d1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #14 Skrevet 28. desember 2014 Var ute å kjørt buss med ungene i oslo i dag. Da vi skulle hjem var det 1 annen vogn på bussen, men moren flyttet seg litt så det ble plass til min vogn også. En liten stund etter kom en 3 vogn og skulle presse seg inn, selv om det egentlig ikke er lov med mer enn 2 vogner... Men heldig vis, var det relativt små vogner, så det gikk på ett vis. Men må si jeg ble fryktelig irritert når det på neste holdeplass dukker opp en mor med tvillingvogn! Som prøver å presse seg inn, når det allerede er 3 vogner der. Busssjoføren kom bak og prøvde å si fra at det ikke gikk med så mange vogner, fordi det var umulig for andre å komme seg av/på bussen. Men mora nekta å gå av, og skyldte på at det var kaldt ute.. Jeg kan ikke fatte å begripe hva som foregår oppi hode på slike folk?? Vet ikke hvor mange ganger jeg har ventet på neste buss, fordi det har vært 2 vogner der allerede. Irriterende ja, men sånn er det bare, når man bruker vogn. Det var heller ikke særlig kult, når den ene barnevogna klemte foten til sønnen min, fordi de absolutt skulle trenge seg på, selv om det ikke var plass. Hvorfor gjør dere slikt?????Anonymous poster hash: 7ba8d...083 Så.....du har selv med vogn og kritiserer andre som har vogn? Kunne ikke bare du gått av da, om du er så opptatt av sikkerhet?Anonymous poster hash: 31478...2ba 5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #15 Skrevet 28. desember 2014 Så.....du har selv med vogn og kritiserer andre som har vogn? Kunne ikke bare du gått av da, om du er så opptatt av sikkerhet?Anonymous poster hash: 31478...2ba Vel, når jeg gikk på var det bare 1 vogn der fra før, så jeg gjorde ikke noe galt. Hadde det vært 2 der, hadde jeg venta 30 min på neste buss! Dessuten ble jo vi "sperra" inne, så jeg hadde ikke kommet meg ut uansett.... Veldig glad jeg skulle av på nest sisste stopp, så alle de andre kom seg av før meg. Så ja, jeg kritiserer andre med vogn, som ikke tar hensyn og presser seg på! TS Anonymous poster hash: 7ba8d...083 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #16 Skrevet 28. desember 2014 Jepp. Bussjåfører blir jo skjelt ut bare de prøver å nevne det, at de skal gå av. Vært borti fenomenet før, på sommeren. TS, hva skjedde tilslutt? Gikk hun av? Håper han ikke kjørte med henne på. Nei hun gjorde ikke det. Begynnte å kjefte på føreren om at det var for kaldt å stå ute, og han hadde vel ikke lyst til å lage masse bråk og forsinke bussen.... Vet ikke helt hva føreren kan gjøre i slike situasjoner egentlig, når det ikke nytter å snakke fornuft til foreldrene? Ringe politiet? TS Anonymous poster hash: 7ba8d...083
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #17 Skrevet 28. desember 2014 Hvis gutten din ikke er spedbarn, noe jeg antar han ikke er siden føttene hans ble klemt, så kunne du jo slått sammen vognen og tatt ungen på fanget. Folk med vogn er et mareritt på buss uansett, tar all plass, og alle seter, griser med mat, grinende småttiser som mor gir blaffen i, og bleiskift i midtgangen. Og alltid, alltid nødvendig å ta buss midt i rushtiden, selv om man er hjemme i perm og har hele dagen til rådighet. Anonymous poster hash: e366e...994 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #18 Skrevet 28. desember 2014 Hvis gutten din ikke er spedbarn, noe jeg antar han ikke er siden føttene hans ble klemt, så kunne du jo slått sammen vognen og tatt ungen på fanget. Folk med vogn er et mareritt på buss uansett, tar all plass, og alle seter, griser med mat, grinende småttiser som mor gir blaffen i, og bleiskift i midtgangen. Og alltid, alltid nødvendig å ta buss midt i rushtiden, selv om man er hjemme i perm og har hele dagen til rådighet. Anonymous poster hash: e366e...994 Hun har skrevet ungene, så er nok barn i vogn pluss en eller to utenom.Anonymous poster hash: 073cc...16b
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #19 Skrevet 28. desember 2014 Til alle småbarnsforeldre som reiser kollektivt, kan jeg anbefale bæretøy på det varmeste. Da får man alltid plass og man er ikke til irritasjon for øvrige passasjerer. Anonymous poster hash: 69977...ed7 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #20 Skrevet 28. desember 2014 Jeg har vært med på det samme, 4 vogner presset seg inn. Sjåføren prøvde å si at det ikke var plass, men de bare overhørte ham. Da ba ham dem om å i hvert fall ta ungene opp av vognene og sikre dem, men heller ikke det gjorde det. Vogner skal stå i kjøreretningen, det er det tryggeste hvis det skulle skje en ulykke. Da er det ikke plass til mer enn to. utrolig at foreldre driter i sikkerheten til ungene sine på den måten, er nok verdt å ta en taxi/vente på neste buss fremfor at ungen skal omkomme hvis det skjer en velt.Anonymous poster hash: d67fa...053 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå