Gå til innhold

Baby 16 mnd aldersforskjell, sove på samme rom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi blir foreldre igjen i juli, og det vil da være 16 mnd mellom våre små.

Noen her med barn som sover på samme rom?

Hvordan fungerer overgangen fra minste skulle flytte inn til storesøster/bror?

Hva med dager hvor den ene eller andre har feber/hoster/våkner på natta f.eks? Da våkner vel andre mann også..?

Pga plassmangel, så vurderer jeg om barna våre skal få dele rom. Men klarer ikke helt å se for meg at dette skal gå bra i lengden?

Anonymous poster hash: e3d1e...5ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, to sjeler en tanke! Jeg skulle til å lage en lik tråd ang råd og tips for oss, med 15 mnd mellom barna :)

Skrevet

Vi prøvde, fungerte overhodet ikke. De ble vekket av hverandre hele tiden, vi byttet etter en måned.

Anonymous poster hash: 8e780...5ab

Skrevet

For noen vil det nok funke helt fint, mens for andre ikke. Vår treåring sover ganske tungt, så tror det hadde gått greit for han å ha lillesøsken på sitt rom, men jeg tror ikke han sov like tungt da han var 16 mnd. Det er noe som har kommet fra han var rundt to år.

Skrevet

Dere skal vel ha den nyfødte inne hos dere de første mnd eller første året? Bare lurer siden det er vanligst :)

Anonymous poster hash: 2ac86...8c7
Skrevet

Vi skal ha minstemann inne hos oss til han er minst seks måneder, han er født i august. Storesøster blir to år i mai.

Skrevet

Kommer til å ha den nyfødte på vårt rom frem til 4-5 mnd i allefall..

Tror i grunn ikke å dele rom i så ung alder vil funke nei :sukk:

Må finne frem en løsning..

Husker fra barndommen selv at det var stas og trygt å sove på samme rom som storesøster da, men var 7-8år gammel..

Anonymous poster hash: e3d1e...5ee

Skrevet

Funke fint for meg og mine søstre med deres barn.

De fleste aksepterer det de vokser opp med.

Men det gjelder å tåle litt i starten.

Anonymous poster hash: b26f9...cf9

Skrevet

Jeg og søsteren min delte rom mens jeg ennå lå i sprinkelsenga, men jeg elsket å sove så sov og sov. Vet ikke om det påvirket min storesøster. Vi delte rom til jeg var 8, null problem, men opp i tenårene så blir det sikkert verre å dele rom.

Anonymous poster hash: 2ac86...8c7
Skrevet

Det hadde ikke funket her, begge sove lett, og hadde holdt hverandre våkne mye. Selv om det er 2 år i mellom.

De er nødt til å dele soverom på hytta, og det er ett helvete å legge dem de første ukene. De må legge seg samtidig, for minsten våkner med en gang, hvis vi prøve å snike inn eldtemann litt senere...

Og våkner den ene av hoste/mareritt eller hva som helst, våkner den ander også, og det er lettere kaotisk å få dem til å sove igjen.

Vi bor på hytta 8 uker om sommeren, og søvnmessig er det kattastrofe, så kunne ikke hatt det slik hele året!

Anonymous poster hash: ffdff...2cf
Skrevet

Vi har 16 mnd mellom våre to eldste, og det var ingen problemer med å la de dele rom etter 7-8 mnd (om jeg ikke husker feil på alder)

Selv om en våknet, så våknet ikke den andre, osv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...