Gå til innhold

Dine beste minner! La oss mimre og skape glede :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper på et innlegg fylt av hyggelige, fine, koselige, morsomme minner. Det tror jeg vi trenger :) Du kan velge ett eller flere av dine beste minner.

• En av mine fineste minner er av meg og mitt søskenbarn (og beste venn), en sommer da jeg var rundt 12 og hun rundt 14. Det var midt på sommernatta, Nord i Norge, der somrene er lyse og sola gir fra seg et behagelig og nydelig lys i det grønne gresset. Vi fikk lov å sove i campingvognen ute i hagen til tante og onkel, og vi lå våken til langt utpå natta. Vi tulleringte, snakket, flirte til vi nesten sprakk og livet var så perfekt som det kunne bli. Jeg vil tilbake til den natta. Den sommeren :)
  • En annen (eller samme) sommer bestemte vi oss (jeg og søkenbarnet mitt) for å bade i et vann som lå bak et fjell. Vi gikk etter stien over fjellet, og jeg i elendige sandaler som gjorde vondt å gå i. Jeg tok dem av pga. smertene, og gikk i bartærne på steinene. Vi gikk langt og da vi endelig var vi framme badet vi i det iskalde vannet, før vi deretter dro hele veien hjem til mormor og morfars hus igjen. (Vi fant også et par unggutter vi ble litt betatt av på turen...) :) Virker kanskje ikke så fantastisk for deg, men det var så perfekt for meg. Jeg var så lykkelig!

Hva er dine beste minner/ditt aller beste minne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt fineste minne er fra de siste årene med en bitter ettersmak.

Det er sommer, det er kaldt og årets høydepunkt. Den dagen jeg trener for resten av året. Landskytterstevne mitt andre så dan. Jeg har trent så hardt, men ting har ikke gått helt min vei.

Det er første året jeg skyter i en klasse med finale.

Jeg går inn på den store standplassen etter å blitt behandlet rimelig dårlig i våpenkontrollen. Med ett sluttstykke fullt av sand. Sint som en galning. Jeg biter det i meg å gjør akkurat som på trening. Det meste går rett inn. Jeg oppdager at av 150 mulige har jeg 148. Blir fryktelig nærvøs, men får igjen kontrollen selv om jeg mister noen poeng. Våpen blir visittert og summen kommer opp. Jeg vet den er bra i min klasse, men hvor godt andre har skutt vet ikke jeg. Følelsen av å fått ut det beste når det gjalt som mest.

Jeg smiler fra øre til øre. Adrenaline pumper. Og når jeg kommer ut hører jeg speaker'n rope mitt navn. Lille nybegynner meg. Uten alt fancy utstyre som alle de andre. Jeg er topp 3 av nesten 600, med samme sum som han som leder men med mindre sentrum.

Klemmer fra kjente og kjære venter. Det blir finale. Kort fortalt om den ble jeg så nærvøs at det gikk til h......, men det å føle at man har tatt ut alt når det gjalt som mest er det beste minne og støtten jeg fikk etter å tapt finalen fra fjærn og nær :)

Betaling for alle de lange treningsøktene både fysisk og mentalt, tidlige morgene for å reise land og strand på konkurranser, alt jeg har måtte prioritert vekk og ett stikk i siden til de som ikke trodde jeg hadde det i meg :)

Skrevet

Et av mine beste minner er da vi hadde juleavslutning med folkehøgskolen jeg gikk på. En dag jeg fikk veldig julestemning av. Vaktmesteren på skolen som hadde morgensamling, grøt til lunsj og julemiddag, pakker, linjelæreren min som var julenisse, julesanger og kos på kvelden.

Har også et fint minne fra siste dagen på det året på folkehøgskolen da jeg leste hilsener jeg hadde fått i boken min. Det var mye fint som ble skrevet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...