AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #1 Skrevet 27. desember 2014 Vi sørger for at katten vår får god pleie og omsorg, han får derfor vaksine og full sjekk x1 i året, pluss ellers vetbesøk ved behov. Han vaksineres på våren, og vi er opptatt av ar de ser på tenna hans. I ferier, hvis vi skal bort og han ikke kan være med er det en utmerket kattekennel hos en annen vetrinær, der trives han og får godt stell. Men hver gang vi er der og henter han(max x 2 i året) sier de han har masse tannstein og bør legges i narkose og renses, de vil vi skal bestille time med en gang, han har fått tannrens en gang. Når han har fått sjekk i mai, og de andre sier i juni at han har masse tannstein så synes jeg det er rart. Så hørte jeg at dette stedet han er på kennel hos, de prøver å selge mer tjenester enn dyret behøver. Jeg synes dette er ganske ille, siden det å legge noen i narkose mer enn nødvendig er litt fælt. Hos hans vanlige vetrinær sier de at han har flotte tenner, de viser oss og forklarer veldig bra, stoler på dem. Neste gang vi skal ha han på kennel har jeg nesten litt lyst å si at jeg er veldig fornøyd med kennelen, men at jeg ikke synes noe om at de skal prøve å prakke på han mer enn han trenger. Er det riktig å si i fra? Dette ble lenger enn nødvendig, men prøver å unngå svar som sier vi ikke tar vare på katten vår og bryr oss om tenna hans, det gjør vi 1500kr for en tannrens er ikke mye, men kan være en unødvendig påkjenning. Synes slikt salg er uetisk på et vis.. Håper innlegget ble forståelig.. Anonymous poster hash: b275d...4b2
Gjest bustyvel Skrevet 27. desember 2014 #2 Skrevet 27. desember 2014 Du trenger vel bare å si nei, de kan ikke utføre tjenester på ham uten at dere samtykker.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #3 Skrevet 27. desember 2014 Du trenger vel bare å si nei, de kan ikke utføre tjenester på ham uten at dere samtykker. Det gjør de så klart ikke, det er bare det at jeg tenker på at andre lar sine dyr gjennomgå unødvendig. Og hadde tenkt å si det på en hyggelig måte også, prøver å ta litt ansvar bare.. Anonymous poster hash: b275d...4b2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #4 Skrevet 27. desember 2014 Det er bare å si klart i fra at katten har vært hos sjekk hos deres faste veterinær og dere har selv sett tennene er okei, og det er ikke nødvendig Anonymous poster hash: ae700...470
Aurora M. Skrevet 27. desember 2014 #5 Skrevet 27. desember 2014 Slike veterinærer finnes dessverre... Jeg har selv vært borti de, og har opplevd dyr som har blitt overbehandlet. Det er ikke til å stikke under en stol at de som selger helsetjenester til dyr også er opptatt av å tjene penger, slik f.eks vår egen tannlege kan være. Det lønner seg derfor å være bevisst på at slikt kan skje, og så ikke være redd for å ta dyret til en annen veterinær for en second opinion om en mistenker noe slikt. Jeg skjønner det kan oppleves sårende (og dels provoserende) at denne veterinæren sier noe slikt mens din faste veterinær sier at tennene er fine. Jeg synes du bare skal være klar i din tale og referere til din faste veterinær, og så event. slenge noe skriftlig på bordet hvis han fortsetter å mase mer om det.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #6 Skrevet 27. desember 2014 Many Vets Don't Deserve Your Respect or Your Business http://leerburg.com/vets.htm Anonymous poster hash: 0ae58...dc6
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #8 Skrevet 28. desember 2014 Vi har en mops som fikk et sår i nesefolden. De mente vi skulle ut med 50.000 kr for å operere han. Det mente jeg var helt urimelig (jeg gikk logisk til verks og tenkte at hvis vi opererte ville operasjonssåret også være infisert), og vi gikk derfor til en annen vet. som mente det var galskap å operere et SÅR (!) og vi fikk en krem til 159 kr istedet som løste problemet på 3 dager. Det der er så jævlig typisk veterinærer. Anonymous poster hash: 4f82b...380 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #9 Skrevet 28. desember 2014 tusen takk for svar!! Fint flere enn meg har den oppfatningen! greit å være bevist på det og ha orden i hvordan man håndterer det. Anonymous poster hash: b275d...4b2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #10 Skrevet 28. desember 2014 Jeg hadde sagt fra. Kanskje er det også noe man kan rapportere videre til Veterinærforeningen.mdet holdes vel et tilsyn med veterinærer også. Det er tanske alvorlig å foreslå å legge et dyr så ofte i narkose om det ikke trengs. Det er risiko ved narkose også, blant annet kan syre fra magesekk komme i spiserør og lunger (dødelig). Det er bra å fjerne tannstein, men kun når det er nødvendig. Jeg gir hunden dentastix, og den har nesten ikke tannstein, og hat ikke renset tennene hos vet på tre år.Anonymous poster hash: 046f4...283
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #11 Skrevet 28. desember 2014 Da min kaninen min på 9 år fikk rart anfall, hadde veldig vondt og tydelig burde få slippe, begynte veterinæren å anbefale operasjon til over 21 000 kr, og at den ville trenge medisin resten av livet, hver dag. Avliving var ikke nødvendig mente hun, mye bedre å ha en redusert kanin i smerter for 2-3 år til! Makan... Vi valgte å avlive den heldigvis. Anonymous poster hash: 74130...9e7 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #12 Skrevet 28. desember 2014 Det er jo jobben deres, å tjene penger. Tenker de selv i allefall. Anonymous poster hash: a6963...2bf 1
wintergirl Skrevet 28. desember 2014 #13 Skrevet 28. desember 2014 Har selv en veterinær som vil legge hunden vår i narkose å SJEKKE tannstein. Det er ca.6-8 mnd siden hun tok tannstein i forbindelse med sjekk. Andre vetrinærer har skrytt av tennene hennes og sagt det ikke trengs så ofte. Flere andre har sagt at det ikke trengtes og det etter at hun var 7 år. Hun også tygget dentastix. Skjønner at det må tas en dag, men etter at vi tok henne med til disse fasjonable dyrehospitalene så må hun ta tannstein HVER gang hun er der. Ellers er de hyggelige og veldige gode I faget sitt, men syns det er ille at de skal benytte seg av andres uvitenhet!
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #14 Skrevet 28. desember 2014 Si aldri ja til hva de synes før du har googlet. Anonymous poster hash: 0ae58...dc6
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #15 Skrevet 29. desember 2014 Har selv en veterinær som vil legge hunden vår i narkose å SJEKKE tannstein. Det er ca.6-8 mnd siden hun tok tannstein i forbindelse med sjekk. Andre vetrinærer har skrytt av tennene hennes og sagt det ikke trengs så ofte. Flere andre har sagt at det ikke trengtes og det etter at hun var 7 år. Hun også tygget dentastix. Skjønner at det må tas en dag, men etter at vi tok henne med til disse fasjonable dyrehospitalene så må hun ta tannstein HVER gang hun er der. Ellers er de hyggelige og veldige gode I faget sitt, men syns det er ille at de skal benytte seg av andres uvitenhet! Haha kanskje vi har brukt samme vetrinær . Vi har og brukt for som er beregnet på å motvirke tannsten. Kikker inni munnen hans fra tid til tid og tannkjøttet er lyserosa og tenna ser så fine ut.. En gang fikk vi meldign mens vi var på tur om at han hadde masse tannstein, syntes det var skikkelig unødvendig, å gi oss dårlig samvittighet før vi var tilbake. TS Anonymous poster hash: b275d...4b2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #16 Skrevet 29. desember 2014 Jeg hadde sagt fra. Kanskje er det også noe man kan rapportere videre til Veterinærforeningen.mdet holdes vel et tilsyn med veterinærer også. Det er tanske alvorlig å foreslå å legge et dyr så ofte i narkose om det ikke trengs. Det er risiko ved narkose også, blant annet kan syre fra magesekk komme i spiserør og lunger (dødelig). Det er bra å fjerne tannstein, men kun når det er nødvendig. Jeg gir hunden dentastix, og den har nesten ikke tannstein, og hat ikke renset tennene hos vet på tre år.Anonymous poster hash: 046f4...283 Jeg jobber som sykepleier og er enig med det du sier. Man skal ikke legge et levende vesen i narkose i tide og utide unødvedig! TS Anonymous poster hash: b275d...4b2
wintergirl Skrevet 29. desember 2014 #17 Skrevet 29. desember 2014 Haha kanskje vi har brukt samme vetrinær . Vi har og brukt for som er beregnet på å motvirke tannsten. Kikker inni munnen hans fra tid til tid og tannkjøttet er lyserosa og tenna ser så fine ut.. En gang fikk vi meldign mens vi var på tur om at han hadde masse tannstein, syntes det var skikkelig unødvendig, å gi oss dårlig samvittighet før vi var tilbake. TSAnonymous poster hash: b275d...4b2 Fredrikstad dyrehospital? Fint med sjekk altså, men syns det synd at hund på 11 år skal gå snydens ut døra bare for å få sjekket tennene. Andre steder så bare åpner dem munnen hennes og tar en kikk, men her skal det visst grundig til verkst. Og at det koster alt fra mellom 4-6000'- er visst ingenting for dem. For meg er det myyyye. Husker hagen skulle opereres en gang for jursvults. Hun fikk en boddy hun skulle bruke,men jeg sa at det der holder ikke. Hunden min er besatt av å slikke. Joda,sa hun. Den holder i masseviss,sa hun. Ikke lenge etter så hadde hun i løpet av natta åpnet stingene sine. Jeg måtte ned igjen, hun legges i narkose, stelle såret på nytt, sy og få medisiner mot infeksjon. Over 2000,- ekstra. Merker man blir lei noen ganger ja. Og de VET at folk bruker penger på dyrene sine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå