AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #1 Skrevet 27. desember 2014 Vi har nettopp kommet hjem fra julefeiring hos familien min. Jeg så fotspor i snøen i hagen, og fulgte dem for å sjekke om noen hadde vært i boden/brutt seg inn i huset ett sted eller noe. I enden av eiendommen har jeg et område med 5 små grantrær. Fotsporene ledet dit, og der manglet det jommen meg et tre! Sporet gikk videre til nabohuset. Jeg banket på, naboen åpnet, og tilsto umiddelbart. Han sa at bilen hans hadde havarert rett før jul. De hadde tatt bussen for å få handlet mat til jul, men "kunne jo ikke dra med seg et tre på bussen, og ville ikke skuffe ungene med å ikke ha et tre til jul", så de hadde tatt seg til rette i hagen min i stedet. Jeg var temmelig irritert, og sa at han burde ha spurt først, og at jeg vil ha kompensasjon for treet. Han har telefonnummeret mitt, så han burde ha ringt meg, mener jeg. Men hvorfor hogge seg tre fra eiendommen min i det hele tatt? Hva med å låne en bil, eller få noen til å kjøpe et tre og kjøre det ut til dem?? Naboen mener selvsagt at jeg er urimelig, og vil ikke betale noe for treet. "Gode naboer stiller opp for hverandre", sier han, og henviser til at vi har vært flinke til å låne hverandre ting begge to, f.eks tilhenger, verktøy, snøfreser... Han mener også at treet uansett ikke var "verdt" noe siden det ikke et ett vi pynter/har plantet selv. Det at naboen ikke vil stå til ansvar for treet fikk meg fra irritert til sinna, så jeg sa vi fikk snakke om det senere og gikk hjem for å ikke si noe jeg ville angre på... Nå sitter jeg og lurer på hva jeg bør gjøre videre. Hva ville du gjort?Anonymous poster hash: 95906...d41 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #2 Skrevet 27. desember 2014 Anmeldt han, selvfølgelig. Sånn gjør man bare ikke! Ta bilder så du har bevis Anonymous poster hash: aa418...82a 11
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #3 Skrevet 27. desember 2014 Nå sitter jeg og lurer på hva jeg bør gjøre videre. Hva ville du gjort?Anonymous poster hash: 95906...d41 Når han oppfører seg som såpass av en rass, hadde jeg ikke lagt saken ligge, det er nå helt sikkert. Anonymous poster hash: f527f...020 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #4 Skrevet 27. desember 2014 Jeg kjørte da trikk i Oslo med juletre. Et stort et også. Gikk jo greit det... Anonymous poster hash: 8127d...d3a 2
plix Skrevet 27. desember 2014 #5 Skrevet 27. desember 2014 For en hyggelig nabo... Selvsagt skulle han ringt! Selv om det er jul betyr det ikke at tyveri er greit. Det er stor forskjell på å låne noe, og å fysisk fjerne noe fra annen eiendom. 1
OHE Skrevet 27. desember 2014 #6 Skrevet 27. desember 2014 Du drar på en bensinstasjon og kjøper en 5 liters kanne med lysolje. Diesel er ideelt men lukter sterkt. Hvis det er snø der du bor kjøper du et pvc.rør (sånt som brukes til avløp fra vask) og en trakt. Så heller du lysoljen i blomsterbedene til naboen om natten eller når h*n ikke er hjemme. Så ler du inni deg til sommeren når naboen finner ut at ingen ting vokser der lengre. Øye for øye tann for tann. Du kan selvfølgelig anmelde, men det ender opp som henlagt eller i konfliktrådet, og fører sjelden frem. 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #7 Skrevet 27. desember 2014 Uten å kunne en døyt om relevante lover, er jeg temmelig sikker på at denne idioten du har til nabo har brutt et par av dem. Krev kompensasjon eller anmeld. Anonymous poster hash: 9d6c9...dab 2
For the ladies Skrevet 27. desember 2014 #8 Skrevet 27. desember 2014 Ville anmeldt det, er forskjell på å låne noe, og det å gjøre inngrep som ikke let lar seg ta tilbake slik det var. Tar jo X antall år før det gror til igjen. 3
Anders42 Skrevet 27. desember 2014 #9 Skrevet 27. desember 2014 Min personlige mening er at det er helt bak mål å vurdere en anmeldelse , men selvsagt ikke pent gjort å rappe et tre fra deg. Men .. det finnes så mye annet og fælt i denne verden, kan man ikke bare heve seg over det og konstatere at fyren er en uhøflig tosk? 5
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #10 Skrevet 27. desember 2014 Min personlige mening er at det er helt bak mål å vurdere en anmeldelse , men selvsagt ikke pent gjort å rappe et tre fra deg. Men .. det finnes så mye annet og fælt i denne verden, kan man ikke bare heve seg over det og konstatere at fyren er en uhøflig tosk? Hvorfor i huleste skal man heve seg over dette? Anmeld og gjør livet til naboen mest mulig surt. Ikke noe stress å få med seg et tre på bussen med netting rundt. Anonymous poster hash: d4ebd...7dd 2
Anders42 Skrevet 27. desember 2014 #11 Skrevet 27. desember 2014 Hvorfor i huleste skal man heve seg over dette? Anmeld og gjør livet til naboen mest mulig surt. Ikke noe stress å få med seg et tre på bussen med netting rundt. Anonymous poster hash: d4ebd...7dd Fordi samfunnet hadde kollapset om alle skulle være så fintfølende og emosjonelle over bagateller i livet! derfor , hev deg over det. Hva er greia med å ønske hevn for alt ? Så utrolig barnslig. 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #12 Skrevet 27. desember 2014 Du kan jo true med anmeldelse, du har all rett til det, naboen har tatt seg inn på din eiendom og tatt med seg noe derfra, opptil flere paragrafer har han brutt allerede. Ellers tror jeg ikke det er verdt å gjøre så mye større sak ut av det, annet enn å være veldig tydelig på hva du synes. Naboene til mine foreldre hogde ned et stort tre og laget ved av det mens de var borte på ferie. Fordi naboen mente det blokkerte utsikten hans. Utsikten er til en vei og skog og trærne hadde stått der i over 30 år... Ble ikke gjort noe mer ut av det enn av mine foreldre fikk halvparten av veden og de ikke fikk julegave på noen år. Anonymous poster hash: d3e04...57f
Beph Skrevet 27. desember 2014 #13 Skrevet 27. desember 2014 Fordi samfunnet hadde kollapset om alle skulle være så fintfølende og emosjonelle over bagateller i livet! derfor , hev deg over det. Hva er greia med å ønske hevn for alt ? Så utrolig barnslig. Nei, samfunnet hadde kollapset om alle skulle være så frimodige og freidige til å ta seg til rette og heve seg over dets normer og regler. Det anses ikke som hevn å skulle anmelde et individ for lovbrudd. Så utrolig dårlig argument. 9
Anders42 Skrevet 27. desember 2014 #14 Skrevet 27. desember 2014 Nei, samfunnet hadde kollapset om alle skulle være så frimodige og freidige til å ta seg til rette og heve seg over dets normer og regler. Det anses ikke som hevn å skulle anmelde et individ for lovbrudd. Så utrolig dårlig argument. Vi er ikke enig . Løpe til politiet og sladre over ei lita gran nede ved skogkanten? herregud, for en gjeng dårer. 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #15 Skrevet 27. desember 2014 Vi er ikke enig . Løpe til politiet og sladre over ei lita gran nede ved skogkanten? herregud, for en gjeng dårer. Skogkant kan det vel ikke kalles, vi bor i et boligområde, og eiendommen grenser ikke til skog akkurat, selv om den enden av tomten ikke er opparbeidet. Det er en relativt stor tomt, så vi har en pent opparbeidet hage i en kant av eiendommen, og en "miniskog" der ungene blant annet har en liten hytte, det er litt blåbærkratt osv. Jeg har lyst til å be naboen fjerne stubben i det minste, for nå står det en ca 15 cm høy stubbe der som kommer til å bli lett å snuble i (han har tatt treet nærmest "stien" på ett par meter bort til lekehytta). Åhr, så unødvendig ting å gjøre! Syns det er så vanvittig frekt! - TSAnonymous poster hash: 95906...d41 8
Guybrush Skrevet 27. desember 2014 #16 Skrevet 27. desember 2014 Vi har nettopp kommet hjem fra julefeiring hos familien min. Jeg så fotspor i snøen i hagen, og fulgte dem for å sjekke om noen hadde vært i boden/brutt seg inn i huset ett sted eller noe. I enden av eiendommen har jeg et område med 5 små grantrær. Fotsporene ledet dit, og der manglet det jommen meg et tre! Sporet gikk videre til nabohuset. Jeg banket på, naboen åpnet, og tilsto umiddelbart. Han sa at bilen hans hadde havarert rett før jul. De hadde tatt bussen for å få handlet mat til jul, men "kunne jo ikke dra med seg et tre på bussen, og ville ikke skuffe ungene med å ikke ha et tre til jul", så de hadde tatt seg til rette i hagen min i stedet. Jeg var temmelig irritert, og sa at han burde ha spurt først, og at jeg vil ha kompensasjon for treet. Han har telefonnummeret mitt, så han burde ha ringt meg, mener jeg. Men hvorfor hogge seg tre fra eiendommen min i det hele tatt? Hva med å låne en bil, eller få noen til å kjøpe et tre og kjøre det ut til dem?? Naboen mener selvsagt at jeg er urimelig, og vil ikke betale noe for treet. "Gode naboer stiller opp for hverandre", sier han, og henviser til at vi har vært flinke til å låne hverandre ting begge to, f.eks tilhenger, verktøy, snøfreser... Han mener også at treet uansett ikke var "verdt" noe siden det ikke et ett vi pynter/har plantet selv. Det at naboen ikke vil stå til ansvar for treet fikk meg fra irritert til sinna, så jeg sa vi fikk snakke om det senere og gikk hjem for å ikke si noe jeg ville angre på... Nå sitter jeg og lurer på hva jeg bør gjøre videre. Hva ville du gjort?Anonymous poster hash: 95906...d41 Han får grave opp et tre av tilsvarende størrelse med rot og alt som han kan kjøpe ett sted, for så å plante det i hagen din der det gamle sto. Å sammenligne noe som tar mange år å utvikle seg med en ting som du kan kjøpe for noen kroner i en butikk på få sekunder er totalt meningsløst og usaklig. Du får si at disse trærne har en affeksjonsverdi for deg og at det ikke er noen diskusjon. Han får enten betale så det svir, beklage at han var frekk nok til at han ikke engang ringte (fordi han nok skjønte at det var noe han ikke burde gjøre i utgangspunktet) eller erstatte treet på overnevnte måte. 7
Guybrush Skrevet 27. desember 2014 #17 Skrevet 27. desember 2014 Vi er ikke enig . Løpe til politiet og sladre over ei lita gran nede ved skogkanten? herregud, for en gjeng dårer. Mennesker som deg som har ingen respekt for andres eiendom er de som kræsjer i folks biler på parkeringsplasser og bare kjører, som kaster søppel i skogen og gir faen, som pisser og driter i folks hager, som skyter fyrverkeri rett inn i andres boliger - representerer på mange vis det verste i mennesket. Newsflash - hold deg til ditt eget og gi faen i andres eiendom og liv. 11
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #18 Skrevet 27. desember 2014 Nissestrek tråd. Anonymous poster hash: 5c6ac...d01
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #19 Skrevet 27. desember 2014 Troll.Anonymous poster hash: 7854f...027
Gjest Keikolina Skrevet 27. desember 2014 #20 Skrevet 27. desember 2014 Ligner på skrivestilen til "drosjedama".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå