AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #1 Skrevet 27. desember 2014 Jeg vurderer å kjøpe en BBL leilighet ved en barneskole, som også er tilknyttet en idrettshall. Dette er BBL leiligheter som bygges i disse tider med de forskrifter til isolering og lydisolering som er pr 2014/2015. Er det noen som har erfaring til hvordan det er å bo ved en skole? Er det mye lyd, og eventuelt bråk? Anonymous poster hash: d0d96...821
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #2 Skrevet 27. desember 2014 Hvis du har en vanlig dagjobb så er du jo ikke hjemme i skoletida. Anonymous poster hash: 3e159...bbe
Noope Skrevet 27. desember 2014 #3 Skrevet 27. desember 2014 Barneskoler er jo åpne ganske få timer, da. Det er en del bråk i storefri når de spiller fotball og hoier og skriker, og så hører jeg når det ringer inn. Men de slutter jo klokka ett eller noe.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #4 Skrevet 27. desember 2014 Hvis du har en vanlig dagjobb så er du jo ikke hjemme i skoletida. Anonymous poster hash: 3e159...bbe Tenkte på om jeg har ferie på tidspunkt skolen ikke har, eventuelt ligger syk med 40 i feber TS Anonymous poster hash: d0d96...821
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #5 Skrevet 27. desember 2014 Bor ved siden av en skole, hører litt hoiing og ringeklokken i friminuttene dersom jeg er hjemme på skoledager mellom halv 9 og 2. Altså ikke noe problem, og det er veldig svake lyder, har jeg på tv merker jeg dem ikke. Anonymous poster hash: ee664...c32
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #6 Skrevet 27. desember 2014 Tenkte på om jeg har ferie på tidspunkt skolen ikke har, eventuelt ligger syk med 40 i feber TS Anonymous poster hash: d0d96...821 Hvor ofte skjer dette? Tror lydninået er helt greit. Folk bor i byer og ved trafikkerte veier og ved siden av kirker og sykehus også. Det er mange kilder til bråk. Anonymous poster hash: 3e159...bbe
LilleCa Skrevet 27. desember 2014 #7 Skrevet 27. desember 2014 Jeg var ikke plaget med bråk da jeg bodde ved en skole. Men det var irriterende med de som sto i hagen min i friminuttene og røyket.. Men det er kanskje ikke så stort problem hvis det er en barneskole?
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #8 Skrevet 27. desember 2014 Ja, mye lyd.....Anonymous poster hash: 3542c...c0b
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #9 Skrevet 27. desember 2014 Jeg vurderer å kjøpe en BBL leilighet ved en barneskole, som også er tilknyttet en idrettshall. Dette er BBL leiligheter som bygges i disse tider med de forskrifter til isolering og lydisolering som er pr 2014/2015. Er det noen som har erfaring til hvordan det er å bo ved en skole? Er det mye lyd, og eventuelt bråk? Anonymous poster hash: d0d96...821 HELVETES masse lyd, ja! I tillegg setter de noen ganger musikk på full guffe i forbindelse med hva jeg antar er utegym. Anonymous poster hash: 257fa...50e
Chizue Skrevet 27. desember 2014 #10 Skrevet 27. desember 2014 Har bodd ved en skole, har bodd ved plasser hvor det er mye bråk og støy.. Men det som irriterer meg mest er gamle hus, litt avliggende, det er så stille at du hører naboen nyse Man blir vant til det meste... Moren min er slik, hun føler at hun ikke klarer å sove når det er helt stille..Hun er nødt til å litt "støy" for å få sove, eller slappe av.. Er vel kanskje det at man ikke føler seg helt alene, selvom man er det
Maximillian Cohen Skrevet 27. desember 2014 #11 Skrevet 27. desember 2014 (endret) Jeg bor så tett på en (barne)skole det er mulig å komme, og ja; det er mye bråk. Det er ikke så alt for ille med alle vinduer lukket, men så snart en trenger litt luft høres det godt. Dette er imidlertid ikke noe problem; jeg er jo stort sett på jobb. Vi har forresten nettopp fått ny kledning og tykkere isolasjon. Jeg har ennå ikke fått testet om dette har hatt betydning for støyen, men en skulle jo tro det... Endret 27. desember 2014 av Maximillian Cohen
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #12 Skrevet 27. desember 2014 Ja! Har barneskole med AKS 50 meter unna, og de lager mye lyd fra 7.30 til 17. Og siden jeg jobber i helsevesenet har jeg ofte fri når ungene er på skolen. Men nå er jeg ganske flink til å stenge støy som ikke vedkommer meg ute. Anonymous poster hash: d358a...8c0
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #13 Skrevet 27. desember 2014 Bor tett oppi en barne- og ungdomsskole, og det er mye støy i matfri, samt når AKS er utendørs etter skoletid. Men det er jo kun på dagtid og på hverdager. Anonymous poster hash: aecde...8e2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #14 Skrevet 28. desember 2014 Hva er AKS? Anonymous poster hash: d0d96...821
misstealover Skrevet 28. desember 2014 #15 Skrevet 28. desember 2014 Snakket med en pensjonist som bor i et hus rett ved siden av en skole. Jeg tror hun har vurdert å flytte utallige ganger. Sikkert vanskelig i og med at hun alltid har bodd i det huset. Men det skal visst være veldig bråkete, hehe. Også i helgene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå