Gå til innhold

når venner får seg kjærest

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hvordan forandrer vennskapet når venner får seg kjæreste? Jeg har en god venn som jeg prater mye med om alt. Vel for si det som det er så har jeg vært betatt av han lenge. Han er så kjekk og snill. Det var sårt å høre om hans nye erobring. Han er sammen med henne nå og jeg har ikke gjort det store for å bli kjent med henne. Ikke hun heller. Vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg. Kan jeg be han hjem eller på tur uten henne osv. Vi har selvsagt sett og snakket mye mindre med hverandre i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, det er en vanskelig nøtt.

Ut fra erfaring blir det hele vanskelig både for deg og han. Men uansett, du kan be han hjem eller å finne på ting uten henne, men det kan ikke bli for ofte.

Jeg har vært i 2 lignende situasjoner selv det siste året. Det ene vennene forholdet døde mer eller mindre ut, men det var sikkert ikke så sterkt i utgangspunktet.

Men det andre er sterkt som før, bare på en litt annen måte. Til å begynne hadde jeg minimalt med typen hennes å gjøre, nå er jeg på besøk der innimellom. Og vi finner på ting nå og da uten typen. Selv om det ikke er like ofte, så er vi gode venner forde. Må vel nevne at til å begynne så jeg henne minimalt, men ettervert ble det litt mere.

Det er nok mange måter vennskapet ditt kan bli påvirket, og jeg vil anbefale deg til å kanskje snakke med vennen din ang det. Jeg håper at det går bra og vil ønske deg lykke til.

Beklager at posten ikke er så veldig ryddig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan forandrer vennskapet når venner får seg kjæreste? Jeg har en god venn som jeg prater mye med om alt. Vel for si det som det er så har jeg vært betatt av han lenge. Han er så kjekk og snill. ....

Det er her det ikke lenger bare dreier seg om hvordan ting endrer seg når rene venner får seg kjæreste, for DA trenger ikke ting nødvendigvis forandre seg mye, selv om det selvfølgelig blir brukt mer tid på den nye kjæresten, ihvertfall i starten.

Men siden du er betatt av ham, så ville jeg holdt min avstand!! Da er det ikke bare vennskap lenger, men følelser som ikke jeg ville følt meg sikker på om jeg var den nye dama ihvertfall!!

har selv hatt en god venn i mange år, hvor vi hadde en felles betatthet oss i mellom, men det var aldri ment å være oss fordet. Når han fikk seg dame så prøvde vi å beholde samme kontakten, men det gikk selvfølgelig ikke. hun var usikker på vennskapet vårt, noe jeg skjønner!! og det skle mer og mer ut i sanden. Jeg ville ikke ødelegge, og holdt avstand. men savner ham som venn og eventyrer i blandt. :-(

Han var også slik som deg, han var "sjalu" når jeg fikk meg kjæreste, selv om vi visste det ikke ville bli oss.

Har ikke noe råd, bare at du ikke bør blande deg for mye så lenge du er betatt av ham. For alles del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Hvis du ønsker å beholde vennskapet til denne fyren, bør du glemme følelsene ovenfor han. Den kan fort bli kluss ut av det og jenter (les; dama hans) er flinke til å lukte ugler i mosen.

Fokuser på kun vennskap med kameraten din, og prøv å bli venninne med dama hans. "Ufarliggjør" i alle fall deg selv slik at hun skjønner at du ikke er en konkurrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo ikke helt et ordinært vennskap du beskriver når du forteller at du har faktisk følelser for denne vennen din.

Men vil du bevare vennskapet så bør du bruke litt tid på å bli kjent med kjæresten hans.

Så kommer spørsmålet; kan du ta til takke med kun vennskap fra hans side? Hvis ikke bør du kanskje tenke godt over hvordan du oppfører deg så du ikke risikerer å ødelegge vennskapet og evt. hans forhold med kjæresten.. Bare et velmenende råd. Har vært der selv, bli forelsket i en venn. Det er ikke særlig lett, men som regel er den beste måten å stenge følelsene sine og holde på vennskapet. Iallfall så lenge det ikke er gjensidig - da kaster man seg ut i det :wink:

Lykke til - det er alltid litt vondt å være uoppnåelig forelsket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Glem hele fyren . Hadde han likt deg på samme måte som du liker han så hadde han ikke fått seg en kjæreste.

Glem han og lev ditt eget liv.

Fortsette å være venner med han blir bare tull

Kanskje litt rett ut fra min side men det er sannheten

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...