AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #1 Skrevet 27. desember 2014 Så, jeg fikk en OBH Nordica Ice Cream Maker til jul. I heftet som fulgte med, var det 3 oppskrifter, og på nettsiden til OBH Nordica er det til sammen 7 oppskrifter.. Har dere noen oppskrifter? Jeg aner jo ikke hvordan jeg lager is.. Men ut fra brosjyren, hvor det står at koppene det skal lages is i, må stå i fryseren i ett døgn først, har jeg på følelsen at jeg kunne laget like bra is selv, uten noe is-maskin.. Klarer ikke helt å se nytten i denne maskinen, og spesielt ikke om det er så vanskelig å finne oppskrifter. Oppskriftene må jo passe til denne maskinen og.. *oppgitt* Anonymous poster hash: 67cef...026
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #2 Skrevet 27. desember 2014 Er det en sånn lyseblå utenpå og sølvfarget inni du har fått? Fikk og en sånn, uten noen som helst bruksanvisning, og den står i boden. Forsøkt brukt en, 1, gang. Det endte med at oppskriften på is som jeg fant på nettet, gikk oppi en helt ordinær Tupperwareboks, fyllt helt opp til lokket, og frosset ned mens maskinens beholder og alt annet stod igjen utenfor frysen. Og ja isen ble god den, uten iskremmsaskinen. Nok en nyttig unyttig digs til å ha i boden. Og enda en lettlurt kjøperble litt penger fattigere på en unødvendig dings!Anonymous poster hash: 3a48c...8df 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #3 Skrevet 27. desember 2014 Er det en sånn lyseblå utenpå og sølvfarget inni du har fått? Fikk og en sånn, uten noen som helst bruksanvisning, og den står i boden. Forsøkt brukt en, 1, gang. Det endte med at oppskriften på is som jeg fant på nettet, gikk oppi en helt ordinær Tupperwareboks, fyllt helt opp til lokket, og frosset ned mens maskinens beholder og alt annet stod igjen utenfor frysen. Og ja isen ble god den, uten iskremmsaskinen. Nok en nyttig unyttig digs til å ha i boden. Og enda en lettlurt kjøperble litt penger fattigere på en unødvendig dings!Anonymous poster hash: 3a48c...8df Ja, jeg er veldig glad i is, men fikk fort inntrykk av at det var ganske unyttig. En isblanding kan man vel lage i en plastboks å fryse ned? Denne ismaskinen skal lage is på 20min, men virker som mye styr for å få laget selve isen og masse ingredienser.. Det er en ismaskin med to kopper på.. TS Anonymous poster hash: 67cef...026
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #4 Skrevet 27. desember 2014 Tasty Duo, heter den, forresten.. Anonymous poster hash: 67cef...026
Biloba Skrevet 27. desember 2014 #5 Skrevet 27. desember 2014 Skålene skal tas rett fra frysen og brukes med en gang. Bruk så kalde ingredienser som mulig. Oppskrift trenger du bare for å få peiling på basisingredienser, og så er det bare å eksperimentere med smaker. Vitsen med maskinen er røringen, som hindrer at det dannes iskrystaller som gjør isen ujevn og ubehagelig å spise. En kan redusere det ved å røre under fryseprosessen i en vanlig skål også. 6
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #6 Skrevet 27. desember 2014 Skålene skal tas rett fra frysen og brukes med en gang. Bruk så kalde ingredienser som mulig. Oppskrift trenger du bare for å få peiling på basisingredienser, og så er det bare å eksperimentere med smaker. Vitsen med maskinen er røringen, som hindrer at det dannes iskrystaller som gjør isen ujevn og ubehagelig å spise. En kan redusere det ved å røre under fryseprosessen i en vanlig skål også. Fyller en boksen helt opp så der ikke er luft i så blir isne helt uten iskrystaller. Det beste er en metallboks med lokk. Men jeg pleier bruke tw.Anonymous poster hash: 3a48c...8df
Gjest Rossin Skrevet 28. desember 2014 #7 Skrevet 28. desember 2014 Dere som bruker vanlig fryseboks kan godt nøye dere med et dårlig resultat, men det blir litt dumt å påstå at ismaskin er en unødvendig dings hvis man ønsker å lage hjemmelagd is. Dere har åpenbart ingen kunnskap på dette feltet. Jeg må nesten flire, assa. En ismaskin forhindrer at væska du skal lage is av, blir til én steinhard blokk dagen etter. Den blander inn luft, samtidig som at røringa kombinert med temperaturen fryser til væska uten krystaller. Å fylle boksen helt opp vil kanskje forhindre et ekstra krystallag på toppen, men isen vil ikke være i nærheten av å ha riktig tekstur. Det vil du fort smake om du i det hele tatt får av lokket
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #8 Skrevet 28. desember 2014 Ok. Jeg innrømmer gjerne at jeg er amatør. Men får rikelig med luft inn ved hjelp av håndmixer. Steinhard blokk har jeg aldri fått. Iskremmen ligner den itaienske isen de serverer på Italiarestranten på Argiuneguin. Og den er god.Anonymous poster hash: 3a48c...8df
Enamorada Skrevet 28. desember 2014 #9 Skrevet 28. desember 2014 Ok. Jeg innrømmer gjerne at jeg er amatør. Men får rikelig med luft inn ved hjelp av håndmixer. Steinhard blokk har jeg aldri fått. Iskremmen ligner den itaienske isen de serverer på Italiarestranten på Argiuneguin. Og den er god.Anonymous poster hash: 3a48c...8df Hvilken oppskrift bruker du?
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #10 Skrevet 28. desember 2014 Hvorfor kan du ikke bruke de oppskriftene du har funnet? Anonymous poster hash: 4895f...c1c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå