Gå til innhold

Hva mener damer når de sier de vil ha menn med ambisjoner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fint for dem. Jeg synes også at det er bra at noen gidder å jobbe hele livet sitt på Rimi, men det er og blir ambisjonsløst og jeg kunne aldri ha vært sammen med en sånn person.

Anonymous poster hash: f4c68...cb8

Jepp, og jeg kunne altså ikke vært sammen med en person som ikke kunne vært det. Golddiggertendenser er og blir uattraktivt for flere og flere menn :)

Anonymous poster hash: cf3d6...a98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Historisk mener en med ambisjoner det å ha ønsker og mål relatert til jobb, utdannelse, organisasjonsarbeid og denslags. Altså det å skaffe seg et hus og familie er ikke ansett som klassiske "ambisjoner". Å bli profesjonell fotballspiller, å gjøre det godt på skolen og få en utdannelse en har siktet seg inn mot, å begynne på gulvet i en butikk og jobbe seg opp mot kjøpmann, å bli mekaniker for deretter å skaffe seg et eget verksted og bygge ut den til en liten kjede - alt dette vil falle innenfor den klassiske bruken av det å ha ambisjoner.

Innenfor dating er det gjerne slik at en vil ha noen som er litt lik seg selv. Om en selv liker å ha mål i hverdagen og å oppnå disse, ha noe å strekke seg etter, føle mestring og fremgang. Da vil en gjerne ha en partner som er lik fordi en da har en forståelse for hverandres verdier her i livet. Om en selv jobber og står på for å klare et slikt mål mens partneren ikke har det slik selv - vil den lett ha liten forståelse for den tiden og fokuset som legges ned. Og det er da lett å ikke hverken respektere eller anse dette som en positiv egenskap.

Mange ser ut til å misforstå og tro dette handler om at en vil ha en person som er rik. Det kan nok finnes slike også - men det store flertallet vil nok slik jeg ser det være inkludert i overnevnte gruppe.

Ikke rart mange kvinner ender opp som "midlertidige knulledukker" når det er motivasjonen deres får å gå inn i et forhold med en mann.

Anonymous poster hash: 3b1f9...b6f

Skrevet

For min del handler ikke ambisjoner om penger, men at han har mål han vil nå. Jeg ville ikke hatt noe i mot å være sammen med en som vil jobbe i matbutikk, men kunne aldri vært sammen med en som sitter hjemme og gamer hele dagen. Handler ikke om hvor høy stilling han har eller hvor mye penger, men at han har mål og ønsker å oppnå noe

Anonymous poster hash: 73f68...f8c

Skrevet

Skremmende mange mennesker tar seg vanvittig nær av folks preferanser romantisk/seksuelt.

Kun fordi en av det motsatte kjønn, uavhengig av om vedkommende er interessant for deg, har en preferanse som ekskluderer deg, skal man ut å;

- demonstrere hvor mye man driter i det (dog tydeligvis ikke, da det må presiseres)

- hvordan alle mennesker med denne preferansen, eller kvinner/menn generelt, er overfladiske eller forferderlige

Det at noen ikke vil tilbringe livet med noen betyr ikke at de misliker dem eller ikke respekterer dem. Folk flest mener ikke at noen ikke fortjener livets rett bare fordi de ikke passer deres preferanser. Det er greit for meg at noen er overvektige - jeg vil bare ikke date dem. Det er tross alt få menn der ute som er rett for meg, av totalen, uansett.

Når folk reagerer med sinne på andres preferanser hos en partner, er den eneste konklusjonen jeg kan dra at de sliter på flere plan generelt, og dette blir bare enda et symbol på deres nederlag.

Anonymous poster hash: d23bb...1f8
  • Liker 3
Gjest incognita
Skrevet (endret)

Jeg kunne funnet på å si at jeg ønsker meg en mann med ambisjoner, og i det legger jeg at han må gjøre noe han brenner for - og gjør han ikke det så må han ha motivasjon og ork til å gjøre det som skal til for å komme dit. Jeg synes det er flott hvis han har en ryddig økonomi (ikke gjeldsordning f eks), men om han var drømmemannen på andre områder kunne jeg nok sett mellom fingrene her - så sant han er motivert til å rydde opp i situasjonen han har satt seg i- og det uten min hjelp. Jeg er ikke ute etter en som kan forsørge meg, men han må nesten kunne forsørge seg selv.

Viktigst av alt: at han trives med yrkesvalget sitt. Lidenskap er sexy!

:)

Endret av incognita
Skrevet (endret)

Ikke rart mange kvinner ender opp som "midlertidige knulledukker" når det er motivasjonen deres får å gå inn i et forhold med en mann.

Anonymous poster hash: 3b1f9...b6f

Jeg er ingen kvinne og jeg har samme ønsker hos en partner. Jeg vil ha noen som er lik meg selv, noen som har samme verdier og mål her i livet. Som forstår mine, hvor vi kan ha en gjensidig beundring av hverandre og respektere hverandre som partnere. Forståelse og innsikt.

Mener du virkelig at en kvinne som har ambisjoner i livet skal finne seg en mann som overhodet ikke deler dette? Som aldri vil se poenget? Som aldri vil se stolt på sin kone for det hun oppnår og det hun ønsker å oppnå i livet?

Du viser her en enorm mangel på evne til refleksjon. Hva så om noen velger bort deg som følge av dette ? Dere hadde jo ikke passet sammen uansett! Du respekterer ikke at hun har slike mål og hun vil ikke ha en respekt for deg siden du mangler dette. Vel og merke som et par. Som nevnt over her - en hater ikke og missliker ikke mennesker som er annerledes enn seg selv av den grunn - en ønsker bare ikke å date dem fordi en innser at det ikke vil fungere. Det kalles selvinnsikt.

Endret av Guybrush
Skrevet

Kvinner vi ha en mann som brenner for noe, bare det ikke går utover kjæreste eller familielivet selvfølgelig... :fnise:

Anonymous poster hash: 9a542...fd7
Gjest Trollkarlen
Skrevet

Mener du virkelig at en kvinne som har ambisjoner i livet skal finne seg en mann som overhodet ikke deler dette? Som aldri vil se poenget? Som aldri vil se stolt på sin kone for det hun oppnår og det hun ønsker å oppnå i livet?

Nå har ikke jeg andre ambisjoner enn å være lykkelig. Sier du virkelig at jeg ikke kan se på en partner sine ambisjoner og beundre det? At jeg ikke kan forstå det? Faen for noe tull.

Ikke at jeg kommer til å være i en slik situasjon da jeg og disse ambisjonsjegerne er altfor forskjellig, men jeg har da evnen til å både beundre, forstå og være stolt over andre sin mål og ambisjoner.

Skrevet

Ambisjoner er vel og godt å ha, men for min del i forbindelse med forhold så ville jeg ikke ha vært sammen med noen som har altoppslukende ambisjoner som går utover livet ellers.

Å være sammen med noen man skjelden ser eller som ikke vier en nok oppmerksomhet er uakseptabelt.

Hva vedkommende vil eller jobber med eller mot har ikke så altfor mye å si for min del, når jobb og veien til ambisjonene blir utøvd så er man vel ikke alltid til stede sammen med sin kjære heller og kvaliteten på tiden man tross alt har sammen er viktigere enn når man ikke er det.

Ser ut som altfor mange i samfunnet fokuserer mye på jobb i forbindelse med ambisjoner men det er jo endel mer enn det da.

Skrevet

En mann som nøyer seg med å bo i leid sokkelleilighet, jobber som vekter i 60% stilling, og har 100 000 i kredittkortgjeld, er fornøyd med det, selv om pengene ikke strekker til, og aldri kan unne seg noenting Pga gjelden, son heller gamer enn å gjøre noe mer naturlig, det er en mann uten ambisjoner for meg, spesielt om han i tillegg forsørger et barn. Sier ikke at man skAl ta mastergrad og tjene rikt. Men, man må kunne sørge for et ok liv til ungen sin og den eventuelle kjæresten sin.

Anonymous poster hash: c9992...7e0

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er bra å ha noen planer, noe å strekke seg etter.

En jobb innen hans interessefelt, som er givende for han, er bedre enn en energitappende jobb man bare gjør for å få lønn.

Jeg vil ikke ha en mann som bruker ekstremt mye tid på jobb, og som ikke er helt tilstede ellers i livet.

Å ha alt vi trenger, kunne betale regninger og reise på ferier, tilbringe kvalitetstid sammen, og utvikle oss på ulike områder.. er det jeg ønsker.

Anonymous poster hash: 349d0...fd6
Skrevet

Lidenskap

Det var ordet jeg lette etter! Lidenskap er bra.. På et eller annet område vil jeg at fyren skal være lidenskapelig opptatt av noe. Gjerne jobben, men ikke nødvendigvis.

Gjest incognita
Skrevet

Det var ordet jeg lette etter! Lidenskap er bra.. På et eller annet område vil jeg at fyren skal være lidenskapelig opptatt av noe. Gjerne jobben, men ikke nødvendigvis.

Nettopp! Om han dyrker en hobby lidenskapelig er det også sexy!

Skrevet

En mann som nøyer seg med å bo i leid sokkelleilighet, jobber som vekter i 60% stilling, og har 100 000 i kredittkortgjeld, er fornøyd med det, selv om pengene ikke strekker til, og aldri kan unne seg noenting Pga gjelden, son heller gamer enn å gjøre noe mer naturlig, det er en mann uten ambisjoner for meg, spesielt om han i tillegg forsørger et barn. Sier ikke at man skAl ta mastergrad og tjene rikt. Men, man må kunne sørge for et ok liv til ungen sin og den eventuelle kjæresten sin.

Frem til den uthevede setningen fulgte jeg deg sånn nogenlunde, men der datt jeg av.

Det du sier bør vel være gjeldende for den eventuelle kjæresten også? Eller?

Ambisjoner er som regel nøyakitig slik Guybrush listet dem, veldig tradisjonelt.

Om en mann har ambisjoner om å gjøre noe som ikke medfører øket sosial status og mere penger så er det ganske mange jenter som melder pass og game over.

Og mange glemmer at høye ambisjoner medfører flyttinger, lange dager, mye arbeid.

- med andre ord aktiviteter som spiser av den tiden som eller kunne blitt brukt til å gjøre ting sammen med en samboer/kjæreste.

Så jo likere man er og tenker, jo bedre pleier man ofte å forstå hverandre. Noe som gjør at det som for svært ulike par blir rene dealbreakere ikke er noe problem for par med like verdier og innstilling til partners ambisjoner.

Anonymous poster hash: 747b7...875

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Jeg har ambisjon om å se ferdig Friends før nyttår. Ble ferdig med sesong 8 i går kveld.

Skrevet

Frem til den uthevede setningen fulgte jeg deg sånn nogenlunde, men der datt jeg av.Det du sier bør vel være gjeldende for den eventuelle kjæresten også? Eller? Ambisjoner er som regel nøyakitig slik Guybrush listet dem, veldig tradisjonelt.Om en mann har ambisjoner om å gjøre noe som ikke medfører øket sosial status og mere penger så er det ganske mange jenter som melder pass og game over. Og mange glemmer at høye ambisjoner medfører flyttinger, lange dager, mye arbeid.- med andre ord aktiviteter som spiser av den tiden som eller kunne blitt brukt til å gjøre ting sammen med en samboer/kjæreste. Så jo likere man er og tenker, jo bedre pleier man ofte å forstå hverandre. Noe som gjør at det som for svært ulike par blir rene dealbreakere ikke er noe problem for par med like verdier og innstilling til partners ambisjoner. Anonymous poster hash: 747b7...875

Selvfølgelig er det gjeldende for kjæresten også, han skal ikke forsørge kjæresten sin. Men, ble de samboere, fikk felles barn etc , så vil livet til kjæresten være bedre enn sammen med en med gjeld og kun 14 000 utbetalt i måneden...

Skrevet

Tja...

At de løsriver seg fra gamingen kanskje?

Og fra KG?

Anonymous poster hash: 0f2c2...21f

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er bra å ha noen planer, noe å strekke seg etter.

En jobb innen hans interessefelt, som er givende for han, er bedre enn en energitappende jobb man bare gjør for å få lønn.

Jeg vil ikke ha en mann som bruker ekstremt mye tid på jobb, og som ikke er helt tilstede ellers i livet.

Å ha alt vi trenger, kunne betale regninger og reise på ferier, tilbringe kvalitetstid sammen, og utvikle oss på ulike områder.. er det jeg ønsker.

Å ha alt man trenger og ønsker medfører ofte nødvendigvis at man ofte må bruke ekstremt mye tid på jobb. For å ha absolutt null bekymringer behøver man gjerne en millionlønn i dag, spesielt hvis man ønsker å bo sentralt, fortsatt ha bil, tilgang til gode ferier etc. Og slike jobber vokser ikke på trær og krever som regel ganske mye, med mindre man har både flaks og hell og gjør det særdeles godt på investeringer e.l. (og de som tjener såpass bra på det er i korte trekk i fåtall).

Anonymous poster hash: cf3d6...a98

• Liker 1
Skrevet

Han må kunne forsørge seg selv, og ha lidenskap for noe/målsettinger i livet.

Gjerne også drømmer for fremtiden.

Mer konkret trenger det ikke å være, stort sett...

Gjest FuturePrimitive
Skrevet

I en undersøkelse så kledde man ut menn i burgerking-kostyme og spurte en rekke kvinner om de kunne tenke seg å date disse. Ingen ønsket det. Så tok man de samme mennene og kledde dem ut i fancy klær, dyre klokker og flott hårsveis. Kvinnene var plutselig mye mer positive til dating. Slike eksperimenter finnes det mange av, og de kan naturlig nok forklares med at evolusjonen har selektert menn som kan vise til at de tar for seg her i livet (Før var det gode jegere, i dag er det penger og status). Altså, kvinner går i større grad enn menn etter status enn menn. Menn går i større grad etter utseende og "youth". Det betyr ikke (som man alltid må påpeke her på KG) at ALLE velger slik, men at man ser tydelige tendenser til det.

Grunnen til at kvinner velger slik er enkel. For henne er det en stor investering å skulle få barn. Hun må bruke 9 mnd hvor hun er svært sårbar. Og etter de 9 mnd så er det flere år hvor barnet er hjelpesløst. Derfor trenger hun en mann med mye status og ressurser. I gamle dager var det evne til å jakte, regjere over et stort område, at han var godt likt, sterk osv osv. I dag er ikke slike evner like viktige, men han må helst ha, eller ha utsikter til mye penger.

Ting ser dog litt annerledes ut her i skandinavia enn resten av verden, mye grunnet vårt sosialistiske samfunn OG det faktum at vi har vært steinrike alle sammen i snart 40 år. Du som kvinne kan nesten velge any man og han har tak over hodet. Faktisk har du tak over hodet og mat på bordet selv uten en mann..så ting ser litt annerledes ut her enn i USA eller Italia. Du må ikke slite livet av deg som singel i Norge (Noen tror det er slit..men de vet ikke hva ekte slik er)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...