AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #1 Skrevet 27. desember 2014 Hører støtt og stadig at damer ønsker menn med ambisjoner. Hva legger dere i disse ambisjonene? Har fått høre at disse ambisjonene er mest rettet mot utdannelse og jobb. Jeg forstår at enkelte damer ikke ønsker menn som jobber på Rema 1000, selv om vi trenger folk her i landet til å gjøre den jobben også, uten at jeg ønsker å kritisere disse arbeidstakerne. Jeg selv har ambisjoner om å gjøre ferdig utdannelsen min og skaffe meg kjæreste bolig, kanskje barn osv. Er i grunn litt usikker på hva damer sikter til når de vil ha ambisiøse menn. Anonymous poster hash: ea338...435
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #2 Skrevet 27. desember 2014 Jeg er dame selv, og tipper de mener en bra jobb og penger. Selv har jeg tatt steget inn i 2014, og forsørger faktisk meg selv, så en kjærestes økonomi (samboer? ikke faen, om han har 10kr eller 10mill i banken) er revnende likegyldig, så lenge han har råd til det han mener er et ok liv. Anonymous poster hash: 330b0...e23
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #3 Skrevet 27. desember 2014 Masse penger på konto. Fordi en mann med ambisjoner bruker veldig mye tid på sin jobb og sitt, så slike ambisjoner kan de umulig være interessert i. Så ambisjonene det er snakk om er penger og mer penger. Anonymous poster hash: 35154...b3a
OHE Skrevet 27. desember 2014 #4 Skrevet 27. desember 2014 Hva mener damer når de sier de vil ha menn med ambisjoner? De mener menn som skal eller holder på å utdanne seg til lege, advokat, ingeniør osv osv. Arvet tittel & penger teller også. Hvis du er alfahann kan man fire litt på ovenstående kvalifikasjoner.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #5 Skrevet 27. desember 2014 - Brenner for noe - Er flink til noe - Vil ha mye ut av livet - Er nysgjerrig og utvikler seg opp igjennom livet - Får gode posisjoner med stabil inntekt - Har innflytelse Noen menn syter over at "ambisjoner" bare er et kodeord for "rik". Man kan si det samme om at "tar vare på seg selv" bare er et uttrykk for "bra kropp". Men i et langvarig forhold er holdninger viktigere enn hva man har der og da. Ambisjoner er forskjellen på en mann som resignerer etter å ha mistet jobben og en som kjemper seg tilbake. Akkurat som selvdisiplinert og glad i aktivitet er forskjellen mellom en som hadde god forbrenning som ung men legger på seg med årene, og en som holder seg i form fordi han vil. Kort sagt betyr ambisjoner for meg at det er noe tak i ham. Anonymous poster hash: d23bb...1f8 14
Gjest fallerifallera Skrevet 27. desember 2014 #6 Skrevet 27. desember 2014 Det jeg tenker på ihvertfall er å skaffe seg en utdannelse og en okei jobb. Trenger ikke være de store greiene, men nok til å slippe NAV og forbrukslån. Nå er det noen år til jeg skal tenke på barn og slikt, så det er ikke noe jeg forventer at en fremtidig partner skal ha satt seg inn i heller. Men mindre jeg forblir singel til jeg er langt opp i tyveårene. Da havner vel barn og samboerskap på ambisjons-listen
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #7 Skrevet 27. desember 2014 - Brenner for noe - Er flink til noe - Vil ha mye ut av livet - Er nysgjerrig og utvikler seg opp igjennom livet - Får gode posisjoner med stabil inntekt - Har innflytelse Noen menn syter over at "ambisjoner" bare er et kodeord for "rik". Man kan si det samme om at "tar vare på seg selv" bare er et uttrykk for "bra kropp". Men i et langvarig forhold er holdninger viktigere enn hva man har der og da. Ambisjoner er forskjellen på en mann som resignerer etter å ha mistet jobben og en som kjemper seg tilbake. Akkurat som selvdisiplinert og glad i aktivitet er forskjellen mellom en som hadde god forbrenning som ung men legger på seg med årene, og en som holder seg i form fordi han vil. Kort sagt betyr ambisjoner for meg at det er noe tak i ham. Anonymous poster hash: d23bb...1f8 TS her. Foreløpig så tror jeg at jeg støtter meg på denne. Glemte selvfølgelig å nevne ambisjoner om relevant jobb etter utdannelse. Jeg har ingen ambisjoner om å bli rik på penger. Mer penger gjør ikke at jeg får et bedre liv. Om ikke jeg skulle være lutfattig. Rik på kunnskap derimot gir meg mye mer verdi. Anonymous poster hash: ea338...435 Anonymous poster hash: ea338...435
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2014 #8 Skrevet 27. desember 2014 Tja... At de løsriver seg fra gamingen kanskje?
Ungoliant Skrevet 27. desember 2014 #9 Skrevet 27. desember 2014 Hører støtt og stadig at damer ønsker menn med ambisjoner. Hva legger dere i disse ambisjonene? Har fått høre at disse ambisjonene er mest rettet mot utdannelse og jobb. Jeg forstår at enkelte damer ikke ønsker menn som jobber på Rema 1000, selv om vi trenger folk her i landet til å gjøre den jobben også, uten at jeg ønsker å kritisere disse arbeidstakerne. Jeg selv har ambisjoner om å gjøre ferdig utdannelsen min og skaffe meg kjæreste bolig, kanskje barn osv. Er i grunn litt usikker på hva damer sikter til når de vil ha ambisiøse menn. Anonymous poster hash: ea338...435 Jeg synes at det høres ut som om du har nok ambisjoner for kvinner flest! Det mest turn offe jeg vet er menn som spiller mye data, bor hjemme hos mor, gjør det dårlig på hva nå enn de prøver å gjøre (stryker på universitetet f.eks), ikke gidder å hjelpe til med ting hjemme, jobber heltid på rimi, er navet eller verst av alt: arbeidsledig... Dette vil jeg karakterisere som latskap og ambisjonsløshet. Menn med "driv" er derimot det mest sexy jeg vet om. Å se en mann som er skikkelig interessert i noe, og jobber hardt til å bli god på det er umåtelig sexy! Menn som ikke er opptatt av noe som helst, eller bare er opptatt av å se TV/spille data, er på sin side utrolig turn off!
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #10 Skrevet 27. desember 2014 Masse penger på konto. Fordi en mann med ambisjoner bruker veldig mye tid på sin jobb og sitt, så slike ambisjoner kan de umulig være interessert i. Så ambisjonene det er snakk om er penger og mer penger. Anonymous poster hash: 35154...b3a NEI. Ærlig talt. For de fleste kvinner tror jeg ambisjoner betyr å skaffe seg utdanning og en helt grei jobb man trives i. At man forsørger seg selv, men samtidig har litt til overs til ferie/resturant/klær etc. Normal inntekt med andre ord. De mener menn som skal eller holder på å utdanne seg til lege, advokat, ingeniør osv osv. Arvet tittel & penger teller også. Hvis du er alfahann kan man fire litt på ovenstående kvalifikasjoner. LOL. ja, da får du tro det. Dette er det menn som ikke har draget som tror. De bruker dette som en unnskyldning for at de ikke får seg dame eller fremgang i livet. Bare unnskyldninger! Jobb med deg selv, ikke tro at alle damer leter etter en lege eller advokat og at det er KUN derfor ikke du blir valgt. Mest sannsynelig er det personligheten din det er noe galt med. Anonymous poster hash: 0e9b6...989 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #11 Skrevet 27. desember 2014 En mann med noen mål i livet. Om det er å spare til seilbåt, trene til maraton, utdanning, familie eller jobb er mindre viktig. Anonymous poster hash: 88568...428
Gjest bustyvel Skrevet 27. desember 2014 #12 Skrevet 27. desember 2014 Jeg er opptatt av å ha en mann som ønsker å jobbe, trives med jobben sin og tjener nok til å forsørge seg selv.
For the ladies Skrevet 27. desember 2014 #13 Skrevet 27. desember 2014 Det jeg tenker på ihvertfall er å skaffe seg en utdannelse og en okei jobb. Trenger ikke være de store greiene, men nok til å slippe NAV og forbrukslån. Nå er det noen år til jeg skal tenke på barn og slikt, så det er ikke noe jeg forventer at en fremtidig partner skal ha satt seg inn i heller. Men mindre jeg forblir singel til jeg er langt opp i tyveårene. Da havner vel barn og samboerskap på ambisjons-listen Å slippe NAV og en okei jobb er jo ikke ambisjoner. Det er jo det motsatte av ambisjoner i min bok. Slik jeg leser det så virker det som de som påpeker at de ønsker en med ambisjoner ofte er de som higer etter høyere status, penger og fancy pansy ting. For min del et stort rødt kort og er da ikke ei dame jeg er interessert i å komme i kontakt med. Ambisjoner i mitt hodet er da de som vil redde verden, bli øverste leder, president, endre verden og utrette store ting. Selv er jeg veldig ambisiøs, men ikke en med store ambisjoner fordeom. Har uendelig mange ideer og tanker om hva som kunne vært fint, men mine største ambisjoner er å ha et godt liv. Et godt liv trenger ikke alltid å bety at man har en jobb man trives med, eller den sterkeste økonomien eller andre konkrete ting. Hvis jeg skulle hatt ei ambisiøs dame, så hadde det nok betydd ei som vet hva hun vil og jobber mot det, enten det er en sportslig prestasjon eller yrkes messig, men hadde også da tenkt at vedkommende trolig er relativt ensporet som følge av det.
Wilma- Skrevet 27. desember 2014 #14 Skrevet 27. desember 2014 Når jeg prater om at jeg ønsker en mann med ambisjoner, er det fordi jeg ønsker en mann som vil noe med livet sitt og er villig til å jobbe hardt for å nå det. 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #15 Skrevet 27. desember 2014 Jeg har merket meg at de ambisjoner jeg har. Ofte ikke er bra nok for kvinner. Anonymous poster hash: 39436...438 1
Gjest Rhaegar Targaryen Skrevet 27. desember 2014 #16 Skrevet 27. desember 2014 (endret) Personlig synes jeg det er like viktig at kvinner har ambisjoner. Altså om jeg hadde hat noe som helst interesse i og innlede et forhold. Så måtte hun jeg gikk i forhold med hat noen ambisjoner her i livet. Endret 27. desember 2014 av Rhaegar Targaryen 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #17 Skrevet 27. desember 2014 Jeg synes at det høres ut som om du har nok ambisjoner for kvinner flest! Det mest turn offe jeg vet er menn som spiller mye data, bor hjemme hos mor, gjør det dårlig på hva nå enn de prøver å gjøre (stryker på universitetet f.eks), ikke gidder å hjelpe til med ting hjemme, jobber heltid på rimi, er navet eller verst av alt: arbeidsledig... Dette vil jeg karakterisere som latskap og ambisjonsløshet. Menn med "driv" er derimot det mest sexy jeg vet om. Å se en mann som er skikkelig interessert i noe, og jobber hardt til å bli god på det er umåtelig sexy! Menn som ikke er opptatt av noe som helst, eller bare er opptatt av å se TV/spille data, er på sin side utrolig turn off! Jeg tror du skal være glad for at noen vil/må jobbe på rimi også, man trenger ikke flere med diverse utdanning i Norge. I min bok (som mann) så er du og likesinnede med tilsvarende holdning søppel. (Og ja, jeg har høyere utdannelse selv og jobber ikke på rimi - likefullt syntes jeg det er en jobb som det meste annet man har behov for). Jeg og flere menn med meg tar ikke i sånne med dine holdninger med ildtang en gang. Anonymous poster hash: cf3d6...a98
Guybrush Skrevet 27. desember 2014 #18 Skrevet 27. desember 2014 Hører støtt og stadig at damer ønsker menn med ambisjoner. Hva legger dere i disse ambisjonene? Har fått høre at disse ambisjonene er mest rettet mot utdannelse og jobb. Jeg forstår at enkelte damer ikke ønsker menn som jobber på Rema 1000, selv om vi trenger folk her i landet til å gjøre den jobben også, uten at jeg ønsker å kritisere disse arbeidstakerne. Jeg selv har ambisjoner om å gjøre ferdig utdannelsen min og skaffe meg kjæreste bolig, kanskje barn osv. Er i grunn litt usikker på hva damer sikter til når de vil ha ambisiøse menn. Anonymous poster hash: ea338...435 Historisk mener en med ambisjoner det å ha ønsker og mål relatert til jobb, utdannelse, organisasjonsarbeid og denslags. Altså det å skaffe seg et hus og familie er ikke ansett som klassiske "ambisjoner". Å bli profesjonell fotballspiller, å gjøre det godt på skolen og få en utdannelse en har siktet seg inn mot, å begynne på gulvet i en butikk og jobbe seg opp mot kjøpmann, å bli mekaniker for deretter å skaffe seg et eget verksted og bygge ut den til en liten kjede - alt dette vil falle innenfor den klassiske bruken av det å ha ambisjoner. Innenfor dating er det gjerne slik at en vil ha noen som er litt lik seg selv. Om en selv liker å ha mål i hverdagen og å oppnå disse, ha noe å strekke seg etter, føle mestring og fremgang. Da vil en gjerne ha en partner som er lik fordi en da har en forståelse for hverandres verdier her i livet. Om en selv jobber og står på for å klare et slikt mål mens partneren ikke har det slik selv - vil den lett ha liten forståelse for den tiden og fokuset som legges ned. Og det er da lett å ikke hverken respektere eller anse dette som en positiv egenskap. Mange ser ut til å misforstå og tro dette handler om at en vil ha en person som er rik. Det kan nok finnes slike også - men det store flertallet vil nok slik jeg ser det være inkludert i overnevnte gruppe. 1
Gjest Churro Skrevet 27. desember 2014 #19 Skrevet 27. desember 2014 Det jeg mener med at jeg ønsker en mann med ambisjoner, er en mann som har mål i livet. En som ønsker å utvikle seg karrieremessig (spesielt med tanke på å ta høyere utdanning) og intellektuelt. Jeg elsker menn som har ambisjoner og ser frem i tid, samt setter seg mål til hva han ønsker videre i livet.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #20 Skrevet 27. desember 2014 Jeg tror du skal være glad for at noen vil/må jobbe på rimi også, man trenger ikke flere med diverse utdanning i Norge. I min bok (som mann) så er du og likesinnede med tilsvarende holdning søppel. (Og ja, jeg har høyere utdannelse selv og jobber ikke på rimi - likefullt syntes jeg det er en jobb som det meste annet man har behov for). Jeg og flere menn med meg tar ikke i sånne med dine holdninger med ildtang en gang. Anonymous poster hash: cf3d6...a98 Fint for dem. Jeg synes også at det er bra at noen gidder å jobbe hele livet sitt på Rimi, men det er og blir ambisjonsløst og jeg kunne aldri ha vært sammen med en sånn person. Anonymous poster hash: f4c68...cb8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå