Gå til innhold

Hvordan henge opp tung lampe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha opp en lampe som veier 40kg. Mannen min har 10tommeltotter så tenkte å leie inn noen til å gjøre dette. Men trenger jeg da en elektriker eller en tømrer? Det henger allerede en lampe der, så strøm er det der, men tenker at en lampe på 40kg må henges opp litt annerledes en den lille som allerede henger der

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags lampe veier så mye? Har dere tatt med dere en stor hengende lampe fra en kirke? Har ikke vært borte den utfordringen selv, så vi får håpe at noen kan gi deg svar her.

Anonymous poster hash: 42532...7b3
Skrevet

Hva slags lampe veier så mye?

Det står allerede i HI hva det er for slags lampe: en taklampe.

Jeg tenker det er noe slikt som dette, bare enda større, mer fjung, med enda mer glitter og stas.

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=45580869

Anonymous poster hash: cbb1f...15d

• Liker 2
Skrevet

Hva slags lampe veier så mye? Har dere tatt med dere en stor hengende lampe fra en kirke? Har ikke vært borte den utfordringen selv, så vi får håpe at noen kan gi deg svar her.

Det er en svær lysekrone til å ha i spisestuen.

Skrevet

Hva slags materiale er det i taket? Gips?

Anonymous poster hash: b959c...18a
Skrevet

Ville bekymret meg mer for om jeg måtte ha nytt tak (og hus?) For å få hengt opp noe så tungt.

Men elektrikkeren er nok best egnet. Når du bestiller får du ha klart hva du skal henge opp og hvordan taket er konstruert. Ramler noe sånt ned igjen, så gud hjelpe meg ......

Anonymous poster hash: 8b939...337

Skrevet (endret)

Hva slags materiale er det i taket? Gips?

Anonymous poster hash: b959c...18a

Er nok gips ja, så må vel finne sperrene og håpe på at de er plassert akkurat der jeg vil ha lampen? Endret av Miss Lucky
Skrevet

Den må ihvertfall ha en festekrok i en ordentlig takbjelke, eller bærebjelke om den skal kunne henge uten at det er fare for liv og helse.

Du kan lage en slags sokkel for festekrok som du kan feste der det festes kan, og så henge krona der du vil ha den, men for å få det pent må du nesten ha en snekker eller lignende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...