AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #1 Skrevet 27. desember 2014 Sikkert noen som ler litt, men er det litt ekkelt å ha vind ved siden av døra? Jeg har lyst på et litt stort vindu ved siden av døra, det er fint å se på og vil gi mye lys i gangen, men de som ringer på kan jo også se inn i huset. Anonymous poster hash: 66197...4b8
Gjest brutal_mann Skrevet 27. desember 2014 #2 Skrevet 27. desember 2014 (endret) Husk alarm... Og at det skal være i herdet glass (regner med dette er lovpålagt). Endret 27. desember 2014 av brutal_mann 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #3 Skrevet 27. desember 2014 Jeg hadde aldri villet ha det. Sikkerhet er en ting, men det å skulle bo i et "gjennomsiktig hus" er ikke attraktivt for min del. Anonymous poster hash: 9a159...631 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #4 Skrevet 27. desember 2014 Jeg hadde aldri villet ha det. Sikkerhet er en ting, men det å skulle bo i et "gjennomsiktig hus" er ikke attraktivt for min del. Anonymous poster hash: 9a159...631 Det er det jeg grubler litt på, men samtidig kan man også se inn i stua fra hagen og til dels vegen, men det har ikke plaget meg. Anonymous poster hash: 66197...4b8
Metzili Skrevet 27. desember 2014 #5 Skrevet 27. desember 2014 Her jeg bor bør man ikke ha det, man vet aldri hvem som står foran døra.. 1
Leini Skrevet 27. desember 2014 #6 Skrevet 27. desember 2014 Ville ikke hatt det, mest pga sikkerhet. 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #7 Skrevet 27. desember 2014 Her jeg bor er det fredelig, har bare hørt om litt pågående tiggere. Samtidig ligger soverommet og kjøkkenet i motsatt ende og med inngangspartiet midt i mellom. Derimot tenkte vi å plante et par tujaer et par strategiske steder slik at man ikke ser inngangspartiet fra gata. Anonymous poster hash: 66197...4b8
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #8 Skrevet 27. desember 2014 Ville ikke hatt det, mest pga sikkerhet. Sikkerhet? Hvordan da? du har vel også andre vinduer i førsteetasjen på huset, og de er jo like lette å eventueĺlt knuse og bryte seg inn i. Og forøverig så er det ikke veldig vanskelig å bryte seg inn en vanlig ytterdør heller hvis man går inn for det.Anonymous poster hash: 11955...422 2
Leini Skrevet 27. desember 2014 #9 Skrevet 27. desember 2014 Sikkerhet? Hvordan da? du har vel også andre vinduer i førsteetasjen på huset, og de er jo like lette å eventueĺlt knuse og bryte seg inn i. Og forøverig så er det ikke veldig vanskelig å bryte seg inn en vanlig ytterdør heller hvis man går inn for det.Anonymous poster hash: 11955...422 Vi har alarm på alle dører og vinduer. Litt vanskelig å montere de på et vindu som ikke kan åpnes
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #10 Skrevet 27. desember 2014 Vi har alarm på alle dører og vinduer. Litt vanskelig å montere de på et vindu som ikke kan åpnes Nei. En glassknuse sensor kan like godt monteres på dørglass som på et vanlig vindu. Og et vanlig vindu med bare lukingssensor til alarmen gir ingen mening.Anonymous poster hash: 11955...422
Leini Skrevet 27. desember 2014 #11 Skrevet 27. desember 2014 Tror ikke det fantes i den pakken som vi har.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #12 Skrevet 27. desember 2014 Vi har alarm på alle dører og vinduer. Litt vanskelig å montere de på et vindu som ikke kan åpnes Må vel finnes en alarm som løses ut om glass knuses? Anonymous poster hash: 66197...4b8
Myrthel Skrevet 27. desember 2014 #13 Skrevet 27. desember 2014 Det er lekkert å se på og flott med mye lys inn, men jeg ville ikke likt at noen plutselig kunne se rett inn til meg. Ikke alltid jeg ønsker å lukke opp når noen ringer på heller... 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #14 Skrevet 27. desember 2014 Husk alarm... Og at det skal være i herdet glass (regner med dette er lovpålagt). Herdet glass er ingen hindring for de som driver i innbruddsbransjen. I beste fall fjerner de hele ruten om de ønsker å komme inn. Vindu som beskrevet er frarådet fra både politi og forsikringsselskap. Alarm, tja? Tyvene er fløyet lenge før alarmselskapet dukker opp.Anonymous poster hash: 81c99...ac5 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #15 Skrevet 27. desember 2014 Så ikke bildet før nå, blomsterpotten er helt grei til å knuse vinduet med, selv om glasset skulle være lamert.Anonymous poster hash: 81c99...ac5 1
Gjest brutal_mann Skrevet 27. desember 2014 #16 Skrevet 27. desember 2014 Herdet glass er ingen hindring for de som driver i innbruddsbransjen. I beste fall fjerner de hele ruten om de ønsker å komme inn. Vindu som beskrevet er frarådet fra både politi og forsikringsselskap. Alarm, tja? Tyvene er fløyet lenge før alarmselskapet dukker opp.Anonymous poster hash: 81c99...ac5 Herdet glass er for at du skal ha en unge med kun overfladiske kutt og ikke en halvt avskåret hals når ungen har løpt gjennom vinduet. 1
Leini Skrevet 28. desember 2014 #17 Skrevet 28. desember 2014 Må vel finnes en alarm som løses ut om glass knuses? Anonymous poster hash: 66197...4b8 Var ikke i den pakka vi bestilte. Kanskje det er noe ekstra-greier? Regner med at iallfall butikker har dette. Ikke hørt om det i private hus.
Gjest SunflowerPenguin Skrevet 28. desember 2014 #18 Skrevet 28. desember 2014 (endret) Finnes det ikke glassvindu hvor ingen kan se inn men du er den som kan se ut? Sánn som visse speil som blir brukt, for de som ser pá det sá er det som á titte pá et speil, men de som er inne kan se igjennom det som et vanlig vindu. Det jeg snakker om mest ná er de vinduene der du ikke kan se igjennom det i det hele tatt fra utenfra, men inne kan en se fint ut gjennom det. Endret 28. desember 2014 av SunflowerPenguin
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #19 Skrevet 28. desember 2014 Finnes det ikke glassvindu hvor ingen kan se inn men du er den som kan se ut? Sánn som visse speil som blir brukt, for de som ser pá det sá er det som á titte pá et speil, men de som er inne kan se igjennom det som et vanlig vindu. Det jeg snakker om mest ná er de vinduene der du ikke kan se igjennom det i det hele tatt fra utenfra, men inne kan en se fint ut gjennom det. Enveis speil heter det. Dyrt.Anonymous poster hash: 81c99...ac5
Gjest SunflowerPenguin Skrevet 28. desember 2014 #20 Skrevet 28. desember 2014 Uansett, jeg ville ikke ha likt á ha et sá stort vindu like ved dóra, men jeg synes det kan se fint ut hvis andre ónsker dette. Enhver gjór som de liker det, og pá noen hus kan jo dette se skikkelig stilig ut á ha et sánt stort vindu like ved dóra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå