AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #1 Skrevet 26. desember 2014 Barnet sover fra 18.30-06.00, og han får flaske(spiser bare litt fordi han gjerne har spist grøt/middag rett før) ved leggetid, og så tilbyr vi 180 ml ca 23(ved vår leggetid) hvor han noenganger drikker alt, andre ganger halvparten. Han øker normalt i vekt, og vi har vanskelig for å øke porsjoner med fast føde siden han allerede surrer veldig ved alle måltider. Når og hvordan kutter man ut det ene sene måltidet? Det gjør ikke oss noe å gi det, og jeg synes det virker lenge å gå uten mat fra 18-06(jeg klarer jo ikke det selv), samtidig som erfaringen vår tilsier at han hyler noe voldsomt de kveldene vi har skjønt det har blitt for lite matinntak. Når han får mer mme da så sovner han godt. Mao; jeg vil ikke avvenne uten at dagsinntaket har blitt lettere å få i ham.. Hvordan har dere andre gjort detteAnonymous poster hash: 5b9c3...928
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #2 Skrevet 26. desember 2014 Forøvrig surrer han ikke fordi han er mett, men fordi han er kresen og ganske "vanskelig" i matsituasjoner, har vært sånn siden fødsel.Anonymous poster hash: 5b9c3...928
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #3 Skrevet 26. desember 2014 Dette synes jeg du skal diskutere med helsesøster eller fastlege. Hvorfor gir du MME og ikke vanlig melk til en 1 åring?Anonymous poster hash: 6a770...b1e 1
Gjest RompeRusk Skrevet 26. desember 2014 #4 Skrevet 26. desember 2014 Dette synes jeg du skal diskutere med helsesøster eller fastlege. Hvorfor gir du MME og ikke vanlig melk til en 1 åring?Anonymous poster hash: 6a770...b1e 1. Vanlig ren melk skal ikke introduseres før 1 år 2. MME type 3 er som.regel fra 12-18 mmnd 1
skruf Skrevet 26. desember 2014 #5 Skrevet 26. desember 2014 En ettåring skal normalt sett ikke ha behov for nattmåltid med mme/mm/melk. Er barnet tørst så kan det få vann. Blir sikkert ei brudulje når barnet plutselig får vann på flasken, men det er en overgangsfase. Et så stort barn bør få grøt til kvelds, evt etterfulgt av ei flaske mme før det blir pusset tenner og lagt for natta. Melk og mme på flaske om natta er heller ikke bra for tennene.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #6 Skrevet 27. desember 2014 En ettåring skal normalt sett ikke ha behov for nattmåltid med mme/mm/melk. Er barnet tørst så kan det få vann. Blir sikkert ei brudulje når barnet plutselig får vann på flasken, men det er en overgangsfase. Et så stort barn bør få grøt til kvelds, evt etterfulgt av ei flaske mme før det blir pusset tenner og lagt for natta. Melk og mme på flaske om natta er heller ikke bra for tennene. Dersom han ikke spiser mer på dagtid antar jeg han vil gå litt ned i vekt. Hvordan pleier en å gjøre det da ifht å opprettholde vekta? Han skal snart i barnehagetilvenning, så jeg tenkte vente med avvenning av nattmat en måneds tid etter så han ikke får for mange endringer på en gang.Anonymous poster hash: 5b9c3...928
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #7 Skrevet 27. desember 2014 Han er forøvrig ikke fylt 1 helt ennå, så introduksjon av vanlig melk har vi selvsagt ventet med. Han fyller i januar.Anonymous poster hash: 5b9c3...928
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #8 Skrevet 27. desember 2014 Her sluttet hun med det selv, da hun fikk nok mat i løpet av dagen våknet hun ikke på natten mer. tilby vann istedet Anonymous poster hash: 78c96...035
skruf Skrevet 27. desember 2014 #9 Skrevet 27. desember 2014 Dersom han ikke spiser mer på dagtid antar jeg han vil gå litt ned i vekt. Hvordan pleier en å gjøre det da ifht å opprettholde vekta? Han skal snart i barnehagetilvenning, så jeg tenkte vente med avvenning av nattmat en måneds tid etter så han ikke får for mange endringer på en gang.Anonymous poster hash: 5b9c3...928 Hvis han ikke fyller opp magen om natta med mme så er muligheten stor for at han er mere sulten på dagtid og spiser mere da. På dagtid så kan du f.eks tilsette litt olivenolje i grøten hans, gi han most avokado, rett og slett få i han litt ekstra fett.
Gjest Vevila Skrevet 27. desember 2014 #10 Skrevet 27. desember 2014 Har samme problemet, bare at vår er eldre. Spiser nesten ingenting om dagen så føler vi må gi ham næring når han ber om det. Er dog ikke hver natt. Du kan jo prøve å minke mengden med mme-pulver gradvis til han bare får vann, så følger du med på vekta samtidig. Han kommer jo uansett ikke til å rase ned i vekt av å ikke få mme på nattestid.
Gjest Magdalene Skrevet 27. desember 2014 #11 Skrevet 27. desember 2014 Han vil nok ikke spise mer på dagen, før dere kutter ned på mme.
miss behave Skrevet 27. desember 2014 #12 Skrevet 27. desember 2014 Vi tynnet gradvis ut MME som vi ga på natten, en skje mindre, så to skjeer mindre, til slutt ga vi vann istedet. Dette var et tips fra vår helsesøster.
mulberrygal Skrevet 27. desember 2014 #13 Skrevet 27. desember 2014 Vi hadde også samme problemet når han var på samme alder, tok ikke å kuttet ut MME så ingen grunn til det bortsett fra tennene. Men så lenge man pusser om morgenen er det ikke et reelt problem i følge tannlegene siden det er så kort periode av livet. Vi valgte å vente til han sov selv gjennom natten rundt 14 måneder, men han fikk vanlig melk istedenfor mme etter 1 år. Eneste at han må spise endelig kjøtt og jern fra dyr på dagen så han ikke får jernmangel. Min er 1.5 år nå og av og til hvis han våkner om natten så får han fremdeles kumelk i flaske.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #14 Skrevet 27. desember 2014 Bland den svakere og svakere. Til slutt er det farvet vann. Deretter så gir du vann til du bestemmer at du skal slutte med flaske helt.Anonymous poster hash: 3d641...cea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå