AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #1 Skrevet 26. desember 2014 Om jeg blir alene og har barnet 60 % har jeg rett på overgangsstønad? Anonymous poster hash: 5ac93...2be
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #2 Skrevet 27. desember 2014 Så lenger fyller de andre kravene er svaret ja.Anonymous poster hash: b235e...718
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #3 Skrevet 27. desember 2014 Så lenger fyller de andre kravene er svaret ja.Anonymous poster hash: b235e...718 Okei. Trodde det gjaldt de som har barnet så og si hele tiden bare. I mitt tilfelle er det snakk om at jeg har vært hjemme med barnet og har derfor ingen inntekt. Har prøvd å få jobb i 9 mnd uten hell. Forholdet her er dårlig. Må begynne å finne ut hva jeg kan få om vi flytter fra hverandre og jeg har barnet 60%. Det beste hadde vært om jeg har rett på overgangsstønad og så søke utdanningsstønad sånn at jeg kan få meg en jobb på sikt.Anonymous poster hash: 5ac93...2be
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #4 Skrevet 27. desember 2014 Okei. Trodde det gjaldt de som har barnet så og si hele tiden bare. I mitt tilfelle er det snakk om at jeg har vært hjemme med barnet og har derfor ingen inntekt. Har prøvd å få jobb i 9 mnd uten hell. Forholdet her er dårlig. Må begynne å finne ut hva jeg kan få om vi flytter fra hverandre og jeg har barnet 60%. Det beste hadde vært om jeg har rett på overgangsstønad og så søke utdanningsstønad sånn at jeg kan få meg en jobb på sikt.Anonymous poster hash: 5ac93...2be 60/40 tilsvarer vanlig samvær, så det er klart innenfor grensen til å kunne få overgangsstønad. Har du mindre enn 55 % kan det begynne å bli problemer. Reglene har endret seg en del siste årene, og skal vel endres igjen nå. Så sjekk opp på nav.no hvor lenge du kan motta stønad. Og ikke la økonomi være et hinder for å flytte om forholdet er så dårlig. I verste fall må du motta økonomisk sosialhjelp en kort tid, men det er bedre enn å være i et ikke funksjonelt forhold.Anonymous poster hash: b235e...718
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #5 Skrevet 27. desember 2014 Det var jo gode nyheter! Anonymous poster hash: 5ac93...2be
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #6 Skrevet 28. desember 2014 Men det er vel bare for ett år nå? Det kjøper deg selvsagt tid, men et år går farlig fort.... Bruk det godt! Anonymous poster hash: 9effb...952
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå