Gå til innhold

Klarer ikke strekke ut bena

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 18 år. Jeg opererte forge uke bort en ganske stor prolaps jeg hadde i korsryggen i over et år. Denne prolapsen hindret meg i å gjøre mye, og gjorde at jeg fant egne måter å få gjort ting på. Nå er prolapsen borte og jeg har fått øvelser å trene meg opp på. Dette går veldig fint, og jeg føler meg veldig bra etter operasjonen, men jeg er veldig stiv. Dette vil jeg gjøre noe med fort slik jeg kan føle meg som en normal person igjen. Hvis jeg for eksempel sitter på gulvet klarer jeg ikke strekke ut bena helt, jeg må ha knekk i knærne. Samme hvis jeg ligger på ryggen og skal ha bena rett opp (hadde dette i gym noen dager før operasjonen og ble overrsasket over at alle i klassen og læreren klarte det som om det var ingenting). I tillegg klarer jeg ikke å stå rett med bena å lene meg for eksempel over et bord.
Jeg skal snart fjerne stingene og kan da begynne å trene meg opp på andre øvelser, da vil jeg klare å gjøre disse tingene. Hvordan tøyer jeg ut for å bli myk nok til dette?

Anonymous poster hash: bb98b...42d
Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Dette bør du ta med lege og fysioterapeut.

Utover det så er Yoga veldig bra for å bli mykere.

• Liker 2
Skrevet

Du skal ikke gjøre andre øvelser enn du har fått beskjed om fra fysioterapeut. Ikke ta i mot råd fra folk på et forum, de kjenner ikke til operasjonen, din tilstand osv.

Anonymous poster hash: c79bc...a14
  • Liker 1
Skrevet

Helt enig med de over, rådfør deg med lege og fysioterapeut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...