Gå til innhold

Bruk av kjoler på vinteren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,
lurer på om noen har erfaring med bruk av kjole på vinteren med en tykk strømpebukse til? Og evt hvor dere kjøper strømpebuksene deres(merke). Det er snakk om strikkekjoler/ullkjoler.
Er det varmt nok? (bruker selvfølgelig jakke) tenker i forhold til jeans. Synes det er fryktelig kaldt med jeans.

Takk for svar på forhånd.

Anonymous poster hash: 059d0...629
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker skjørt i ull med ullstrømpebukse fra pierre robert og lårhøye strømper fra pierre robert :)

Skrevet

Har kjøpt inn mange strømpebukser og en fotløs sak fra Pierre Robert da Obs hadde 40 % på alt fra PR tidligere i høst. Bruker en del dongeriskjørt og har en ullkjole. Fungerer helt fint så lenge det ikke er vind, men jeg går mye i sko!

Bruker og et litt tykt underskjørt under kjole og det luner. Bruker lange jakker når jeg bruker bil, skal jeg bare en kort tur tar jeg ofte lang pelskåpe, eller om det regner rengbukse lang regnjakke og støvler.

Har en plan om å finne frem støvlettene.

Anonymous poster hash: 0664c...3e7

Skrevet

Jeg bruker Pierre Robert ullstrømpebukser og kjoler med ull i eller bomullskjoler med ulltrøye under. Bruker også ullgenser og skjørt. Holder meg god og varm hele vinteren..

Anonymous poster hash: 6b36f...095
Skrevet

Pierre Robert ullstrømpebukse innerst med nylonstrømper fra lindex utenpå fordi jeg synes de ser penere ut enn i ull. Ull blir fort nuppete. Gjerne singlet med ull i under kjolen! Bruker kjoler i alle materialer! Har faktisk ingen i ull

Skrevet

Jeg synes vanlig strømpebukse er varmere å ha på seg enn jeans. Ullstrømpebukse er dermed midt i blinken.

Anonymous poster hash: 29ebe...5b3
Gjest Tingelinling
Skrevet

Bruker ullstrømper i støvlettene og går mye i kjole/skjørt på vinteren. Det er så fint med støvletter og kåpe til.

Skrevet

Ullstrømpebukser og lang ullkåpe. Eg frys likevel. Eg brukar også lange strømper, slike som går til over kneet. Når ein har desse under kjolen og kåpa er det ingen som ser at ein har strømper i tillegg.

Skrevet

Har så lyst til å få en mer feminin stil.. kan noen legge ut link til eksempel på kjoler og skjørt som passer å bruke på vinteren?:)

Anonymous poster hash: cc4f5...d25

Skrevet (endret)

Bruker en tykk strømpebukse, og så har jeg strømper (over-knee) med minst 50% ull over. Får masse komplimenter på det, også! :)

Edit: jeg har forresten finere strikk innerst, og eventuelt mønstret og grovere strikk på strømpen:)

Endret av Upadiela
Skrevet

Ullstrømpebukser og lang ullkåpe. Eg frys likevel. Eg brukar også lange strømper, slike som går til over kneet. Når ein har desse under kjolen og kåpa er det ingen som ser at ein har strømper i tillegg.

Sitter de oppe av seg selv eller må du gå og dra dem opp hele tiden?

• Liker 1
Skrevet

Dei sit, men sp har eg lår som er laga for fart og ikkje for å ha thigh gap...

Skrevet (endret)

Ullstrømpebukse eller en sort med ca. 60 denier og mer. Så bruker jeg overkneestrømper over. Ser dritbra ut, og er skikkelig godt og varmt. På vinteren bruker jeg sjeldent ullkjoler og slikt, men gjerne helt vanlige skjørt eller kjoler i mørke farger av forskjellige stoff som bomull osv.. Går ikke rundt i sommerkjole liksom :P

Bruker også alltids en truse/hipster under for å ikke fryse på rumpa. Med stringtruse blir det fort veldig kaldt akkurat der.

Endret av sweg
Skrevet

Sitter de oppe av seg selv eller må du gå og dra dem opp hele tiden?

Så du spurte en annen enn meg, og fikk svar, men kan komme med min erfaring; har nemlig tigh gap, jeg, og rimelig smale bein, men jeg behøver heller ikke å dra opp strømpene, selv ikke når jeg er i farta :)! Så det er ikke noe problem for meg med smale bein heller!

Skrevet

Dei sit, men sp har eg lår som er laga for fart og ikkje for å ha thigh gap...

Så du spurte en annen enn meg, og fikk svar, men kan komme med min erfaring; har nemlig tigh gap, jeg, og rimelig smale bein, men jeg behøver heller ikke å dra opp strømpene, selv ikke når jeg er i farta :)! Så det er ikke noe problem for meg med smale bein heller!

Takk for svar. Hvor kjøper dere disse? Vil helst ha så mye ull som mulig.

Skrevet

Takk for svar alle sammen. :)

Noen som vil legge ut inspirasjonsbilder?

TS

Anonymous poster hash: 059d0...629
Skrevet

Takk for svar. Hvor kjøper dere disse? Vil helst ha så mye ull som mulig.

Jeg har ett par fra Pierre Robert, de er med 53% merinoull. De bruker jeg når det er ekstra kaldt.

De jeg har fra Hm er det noe ull i, men jeg husker desverre ikke hvor mye. Men mindre en de fra PR.

Skrevet

Du, veit du, det slit eg litt med å svare på. Eg vil tru at ein del av det er gode gamle HM, og så er det truleg La Redoute, mest av di dette er nettstader eg brukar mykje. Sorry!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...