Gå til innhold

Hvilken kampsport gir mest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken trening gir mest resultater? Er jente 25+ og vil komme i god form, raskt!

Vill bli tynnere, sterkere, sprekere og ha bedre kondisjon.

Tips? Har tenkt yoga ved siden av som en trening i Mindfullness.

Anonymous poster hash: 61c4c...16a

Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

MMA. Da får du alt innen alle kamsportgrener.

Skrevet

Hvilke kan du velge mellom i nærområdet ditt, da?

Egentlig synes jeg klubbmiljøet har mye mer å si enn stilarten. Hvis det er en bra klubb med mange, flinke og aktive medlemmer er det best.

Hvis du går for karate, taekwondo, judo, MMA, kung-fu eller kickboxing blir det neppe feil uansett. Les litt om stilartene og se hva du liker.

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Med karate er det vel gjerne felles opplegg med en 'sensei'. :) Kanskje 2-3 ganger i uka.

Oppvarmingen er vel en kombinasjon av lett jogging, og kanskje aerobic trening hvis sensei er dame og har trent sånt også.

Blir nok en del situps og pushups.

Og så blir man i stand til å forsvare seg, eller i det minste unngå å bli slått så lett.

Svett blir man nok uansett.

Tror det er best å spise litt mat en time, halvtime før man trener, så har man et litet overskudd, sånn at man ikke møter opp sulten og blir sliten.

Med karate avanserer man i gradene, med farget belte.

Er vel slik at de som har gått opp i gradene, lærer noen ting som ellers ikke blir lært barn og

nybegynnere.

Karate er sikkert et morsomt selvstudie også, for jeg tror det kan gå litt tregt hvis man må vente på andre å lære deg ting. Enten japansk tradisjon, eller om kampstrategi og taktikk.

I karate, er det vel gjerne slik at man periodevis avanserer i gradene, og det er tradisjon for å skulle vise hvordan man mestrer controll av kroppsbevegelser og teknikk. Dette er gjerne i litt avslappet form, og man kan sikkert slippe unna med et minimum av aggresjon, dvs. å gå for eleganse og klarhet i stedet for kraftige spark og slag.

Man blir kanskje ikke tatt helt alvorlig før man viser genuin interesse etter å skaffe seg sort belte tror jeg, noe som sikkert tar noen år.

Anonymous poster hash: 32bc7...492
Skrevet

Du kan neppe gjøre så gale valg uansett. Det er andre ting som spiller inn her, som miljø, pris, filosofi og hva du er komfortabel med å gjøre. Synes du det virker klin umulig å sparke i hodehøyde er kanskje ikke taekwondo noe for deg. Blir det for intimt å knytte beina rundt noen mens du presser dem ned med overkroppen? Styr unna MMO. Høres det altfor brutalt ut med hundre smell i matta hver gang du er på trening? Det må du regne med i judo.

• Liker 1
Skrevet

Takk alle for svar! Digger fart og spenning men er jente og litt urolig at det mest er store menn på trening. Dessuten så har jeg problem med nakken. Men vil jo få ut litt aggresjon og konkurrere på trening. Er jo morsomt å kunne bruke kroppen på den måten også.

Men er ikke karate veldig kjedelig og ikke så mye fart i? Vill gjerne trene noe der jeg kan føle mestring relativt raskt og bli god i!

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...