KaDust Skrevet 26. desember 2014 #1 Skrevet 26. desember 2014 Har vært så heldig å få influensa nå i jula. Det startet på lillejulaften og har bare blitt verre for hver dag siden. Helt siden jeg fikk det har jeg omtrent ikke klart å sove fordi kroppen verker, jeg er kvalm, halsen er sår og vond, og jeg veksler på å være varm og kald. Jeg tar Cosylan, smertestillende og astmamedisin for å prøve å lindre symptomene så mye jeg kan, men det virker ikke spesielt bra. Derfor lurte jeg på om noen her har noen tips for hvordan døyve symptomene - og da spesielt sår hals og kroppsverking, slik at jeg kanskje endelig kan sove litt? Forresten så har jeg spist en del klementiner og tatt noen kopper te med honning. Når jeg er ferdig med teen synes jeg egentlig at halsen bare er enda sårere, selvom det lindrer i det jeg drikker det. Sukk!
mbt Skrevet 26. desember 2014 #2 Skrevet 26. desember 2014 Høres kanskje simpelt ut, men å gurgle lunkent vann med salt i lindrer en liten stund. Gjelder å kaste seg i seng så fort man har gurglet, så har man hvertfall sjansen til å sovne uten førti kniver i halsen! God bedring ☺️
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #3 Skrevet 27. desember 2014 Har vært så heldig å få influensa nå i jula. Det startet på lillejulaften og har bare blitt verre for hver dag siden. Helt siden jeg fikk det har jeg omtrent ikke klart å sove fordi kroppen verker, jeg er kvalm, halsen er sår og vond, og jeg veksler på å være varm og kald. Jeg tar Cosylan, smertestillende og astmamedisin for å prøve å lindre symptomene så mye jeg kan, men det virker ikke spesielt bra. Derfor lurte jeg på om noen her har noen tips for hvordan døyve symptomene - og da spesielt sår hals og kroppsverking, slik at jeg kanskje endelig kan sove litt? Forresten så har jeg spist en del klementiner og tatt noen kopper te med honning. Når jeg er ferdig med teen synes jeg egentlig at halsen bare er enda sårere, selvom det lindrer i det jeg drikker det. Sukk! Drikk deg dritings. Virker smertestillende og søvndyssende. Anonymous poster hash: a08a6...795
Gjest Mythic Skrevet 27. desember 2014 #4 Skrevet 27. desember 2014 Ta en ibux og en paracet sammen, det er en fin coctail mot både smerter, feber og ubehag. Drikk mye, hold deg varm og sov når du kan. God bedring!
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #5 Skrevet 27. desember 2014 Cosylanen trenger du ikke ta, den gir deg forstoppelse og magevondt. Og hjelper ikke på annet enn hoste. Ellers er tiden beste medisin. Du kan like gjerne drikke kaldt som varmt å suge på isbiter kan døyve noe av sårheten i halsen. Vanlig smertestillende hjelper. God bedring.Anonymous poster hash: 7f724...e1a 1
Chizue Skrevet 27. desember 2014 #6 Skrevet 27. desember 2014 Beste tipset er vel som Mythic skriver: Ta en ibux og en paracet.. Drikke masse vann og legg deg å sov.. Man bør vel egentlig ikke drikke om man er syk.. Lindrer der og da, men du kan dra på deg en skikkelig influensa etterpå (Alkohol svekker immunforsvaret... ) Få nok ro og hvile, om du føler deg kvalm spis f.eks saltstenger/Salt chips/Ritz og drikk litt cola/farris, jeg føler at farris fungerer bedre enn cola. Jeg kjøpte forrige gang jeg hadde vondt i halsen, slike halsdrops: http://www.apotekhjem.no/resampler.aspx?type=big&src=915052.jpg Er vel ingefær i dem.. Men kjøp gjerne andre typer som du liker, Doc, Curamed eller hva med peppermint drops?
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #7 Skrevet 27. desember 2014 Høres kanskje simpelt ut, men å gurgle lunkent vann med salt i lindrer en liten stund. Gjelder å kaste seg i seng så fort man har gurglet, så har man hvertfall sjansen til å sovne uten førti kniver i halsen! God bedring ☺️ Hvorfor i alle dager er det simpelt å gurgle saltvann?! Influensa går sin gang, det tar de ukene det tar. Hold sengen og ta febernedsettende. Prøv å spise, og drikk det du orker. Anonymous poster hash: ba251...57e 1
mbt Skrevet 27. desember 2014 #8 Skrevet 27. desember 2014 Hvorfor i alle dager er det simpelt å gurgle saltvann?! Influensa går sin gang, det tar de ukene det tar. Hold sengen og ta febernedsettende. Prøv å spise, og drikk det du orker. Anonymous poster hash: ba251...57e Har bare fått inntrykk av at mange ikke har helt troa på saltvann på sånne ting, og heller velger å prøve noe annet. Men jeg synes jo det funker bra :-)
KaDust Skrevet 27. desember 2014 Forfatter #9 Skrevet 27. desember 2014 Takk for tips alle sammen. Jeg sov 14 timer i natt, og ble likevel verre til idag. Det blir jo verre før det blir bedre, så da er det kanskje bedre i morgen? Lov å håpe! Har fått fiksa paracet også, hadde kun ibux liggende fra før. Det hjelper litt mer med begge to, og jeg drikker så mye vann jeg bare orker. Har ikke orket å prøve saltvann pga kvalmen. Går for det meste i loff + syltetøy og klementiner, men fikk i meg litt proteiner tidligere i dag. Alkohol tyr jeg nok ikke til, siden jeg generelt ikke drikker mye og orker ikke tanken på en sip en gang. De repsilsene fikk jeg skaffet også, de hjelper på halsen men gjør magen verre. Akkurat nå skulle ønske jeg tiden gikk litt raskere, både fordi jeg kjeder meg (og er i for dårlig form til å gjøre noe av det jeg har lyst til) og fordi jeg vil bli bedre. Hvorfor kan de ikke i det minste sende noe bra på tv nå da?
Minya Skrevet 27. desember 2014 #10 Skrevet 27. desember 2014 Paracet, mye og varm drikke (te med honning, toddy eller lignende), spis det du har lyst på, ikke tenk på næringstoffer eller sunnhet, bare få i deg hva som helst slik at kroppen har noe å brenne energi til å ta knekken på sjuka med. Et lunt skjerf i halsen, stor genser, stor bukse og varme sokker, pakk deg inn i et ullteppe, innta horisontalen og bli der. Se på tv om du orker det, få deg nettflix eller noe sånt for å finne noe å se på, og sov mye. Så går det plutselig over
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå