Gå til innhold

Ikke attraktiv...?

Anbefalte innlegg

Gjest HansHarald
Skrevet

Har tenkt litt på om alle kan få seg kjæreste. Selv har jeg aldri hatt det, og har aldri opplevt at noen jenter har tatt noe initiativ. Spurte ei jente om hun ville finne på noe for noen uker tilbake, men det ville hun ikke. Er det mange som går gjennom livet uten å finne noen? Er noen skapt uten egenskapene som skal til for at noen skal finne de attraktive? Det virker som om forhold og slikt er forbeholdt andre. Lurer noen ganger på hvordan det hadde vært å hatt kjæreste... Lurer også på hva som er feil med meg...

Har hørt, at kjærligheten kommer når man minst venter den. Nå har jeg aldri ventet på den. Årene har rast unna, og jeg har ikke tatt meg tid til å stoppe opp å tenke før nå. Kjærligheten har ikke vist seg. Jeg er redd for at jeg har gått glipp av mye ved at jeg aldri har hatt kjæreste. Vi lever jo bare en gang og jeg føler det er urettferdig at jeg ikke har fått oppleve dette. Jeg er også redd for at jentene blir mer kresne jo eldre de blir. Hva da om jeg skulle finne ei som var interessert? Vil hun bare stikke sin vei da? Prøvd å være venner, men da blir alt ødelagt om jeg tar initativ til noe mer.

Er lett å føle seg verdiløs og tom når alle andre rundt en har kjærester. Ingen som savner meg, og jeg har ingen å savne. Aldri hørt ordene "glad i deg" eller "liker deg" fra en jente, så det er jo ikke lett å tro på at det skal skje noe en gang. Har lenge levd i håpet om at jeg en gang skulle møte ei jente som likte meg, men det har mer blitt en livsløgn.

Videoannonse
Annonse
Gjest Dazed
Skrevet

:trøste:

den kommer når du minste venter det.

Det er fint å høre 'jeg er glad i deg'. men dess mer vondt når man blir dumpet. Tiden sammen med kjæreste er den mest dyrebare av dem alle. Og det gjør enda mer vondt å tenke tilbake på de fine stundene.

kjærlighet er mye glede men også smerte.

Og nå skulle jeg ønske jeg aldri hadde hatt noen kjæreste. For det er utrolig vondt å bli såret av noen man bryr seg om...

Dette var mine tanker en sen natt.

Ønsker deg alt hell og lykke til :)

Gi ikke opp. :klem:

Gjest KlaraElla
Skrevet

Samme problemet her :cry:

Jeg skal ivertfall bytte navn, kanskje du også 8)

Skrevet

Ønsker deg alt hell og lykke til :)

Gi ikke opp. :klem:

Hahaha, det er det samme svaret jeg har lest år etter år her på kg....den samme smålige "jada det går nok bra till slutt", - og aldri aldri har jeg opplevet at en eneste jente noen gang har tatt initativ til å gjøre slutt på slike historier som blir fortalt her...

Det er til å le seg fordervet av, dobbeltmoral og kvinnemoral er akkurat det samme..

Waco

Klaraella, du må få deg profil, det er alt du trenger...

Skrevet

Hahaha, det er det samme svaret jeg har lest år etter år her på kg....den samme smålige "jada det går nok bra till slutt", - og aldri aldri har jeg opplevet at en eneste jente noen gang har tatt initativ til å gjøre slutt på slike historier som blir fortalt her...

Det er til å le seg fordervet av, dobbeltmoral og kvinnemoral er akkurat det samme..

Waco

Klaraella, du må få deg profil, det er alt du trenger...

Jaja Waco, du er nå virkelig et usmakelig innslag her på KG. Hva i all verden mener du med at Phiial viser dobbeltmoral bare fordi hun har medfølelse med trådstarter???? :klaske::klaske:

Til trådstarter:

Jeg vil anbefale at du går mer aktivt inn for saken. Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men du formulerer deg som en moden mann. Så jeg vil tippe at du syns det begynner å haste litt!?? Utrolig mange har truffet partneren sin på nettet. (har bl.a. sett det på avstemminger på KG!) Så hvorfor ikke begynne der? Det later jo til at du har et sympatisk og reflektert vesen, så hvorfor skulle du ikke ha suksess med damene?

Nå har jeg ikke selv kjennskap til slike fora, men jeg er sikker på at du kan få mange tips fra folk her inne! :klem2:

Gjest GreenSky
Skrevet
og aldri aldri har jeg opplevet at en eneste jente noen gang har tatt initativ til å gjøre slutt på slike historier som blir fortalt her...

Åh, ja. Å sjekke opp en fyr fordi jenta synes synd på han eller noe funker sikkert bra.

Gjest Hillary..
Skrevet

Tja, jeg har heller i kjæreste og når jeg sa til noen nye venner ta jeg "stort sett" har vært singel så fikk de bakoversveis...

Jeg har ikke vært spesielt "heldig" og blitt såret og derfor gitt f i noen perioder...

Etterhvert har jeg skjønt at jeg ikke er helt uattraktiv. Jeg tror også alle kan være attraktive for en annen.

Trivsel og selvtillit gjenspeiles også i måten man fremstår på...

Kommunikasjon, humor, å oppfatte ting på samme måte...slikt skaper kjemi

og da kan folk bli forelsket.

Noen gutter er bitre på jenter fordi de føler at de ikke er kjekke nok.

Noen kvinner er bitre på menn fordi vi føler at vi ikke kan være oss selv, kanskje er vi for sterke og uavhengige?

Bitterhet rommer også en frykt for å bli såret igen - og da dytter vi kanskje ubevisst mennesker bort...

Dessuten er det viktig å ha det bra der man er. Glade mennesker er alltid attraktive!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg tror at alle kan få seg kjæreste. Noen får kjærester lettere enn andre det er jeg enig i. Noen får seg lettere venner enn andre og noen finner seg elskere til stadighet men sjelden noen ordentlig kjæreste.

Skjønner godt at du føler at det er på tide med en kjæreste nå hvis du aldri har hatt det før. Hvorfor ikke gjøre som noen her sier. Legg en profil ut på spraydate eller hva det nå heter de nettstedene og sett inn en annonse i hjemmet eller Det Nye, alt etter hvor gammel du er.

Synes til stadighet jeg hører om mennesker som har truffet hverandre på nettet.

Skrevet
... har aldri opplevt at noen jenter har tatt noe initiativ. Spurte ei jente om hun ville finne på noe for noen uker tilbake' date= men det ville hun ikke. ...

Dette stusset jeg på. At jenter tar initiativ er nok heller skjeldent, det skjer men ikke noe du bør vente på. Selv om ei jente ikke vil finne på noe, trenger ikke alle å være sånn.

Nå vet jeg ingenting om deg.

Men jeg vil bare få sagt at det finnes noen for de fleste, man må bare finne dem. Det som hjelper mest i forhold til jenter er humor og selv tillit. (etter min erfaring i allefall).

Ønsker deg uansett lykke til!!

Gjest gjest1
Skrevet
Lurer også på hva som er feil med meg...

Ironisk nok, så er det nok det at du ikke har hatt kjæreste før.

Da jeg møtte han som jeg nå er gift med, hadde han aldri hatt kjæreste. Og det holdt nesten på å ødelegge for oss. Jeg var i midten-slutten av tyveårene, han et par år yngre. Nettopp fordi han aldri hadde hatt kjæreste, gjorde han alt 'feil'. Han sendte ut alle de gale signalene (fortalte om ei jente han hadde vært forelsket i, viste meg bilde av henne etc mens jeg forsøkte å legge an på ham), og hadde null selvtillitt i forhold til jenter (og meg!). Det var en ubehagelig blanding av desperasjon, usikkerhet, overspent kåthet og mye annet rart.

Når vi nå likevel ble sammen på tross av disse ubehaglighetene, så var det en kombinasjon av to ting. Vi har utrolig mye felles, og jeg likte å være sammen med ham når vi bare satt og diskuterte og snakket. Og han er veldig flink til å snakke ut om ting, så han forklarte meg hvordan situasjonen var, hva han hadde opplevd tidligere av nederlag etc. Det ga meg en forståelse for hvor han var i livet, og en forklaring på ubehaget.

Det var rart og klønete og vanskelig i et par måneder, men litt etter litt fikk han den nødvendige erfaringen gjennom meg og fikk større selvtillit i forhold til det annet kjønn. Vi har nå vært gift i to år og har vært sammen i fire.

Vet ikke om det var noe hjelp, men there you go.

Gjest Hillary..
Skrevet

Ironisk nok, så er det nok det at du ikke har hatt kjæreste før.

Da jeg møtte han som jeg nå er gift med, hadde han aldri hatt kjæreste. Og det holdt nesten på å ødelegge for oss. Jeg var i midten-slutten av tyveårene, han et par år yngre. Nettopp fordi han aldri hadde hatt kjæreste, gjorde han alt 'feil'. Han sendte ut alle de gale signalene (fortalte om ei jente han hadde vært forelsket i, viste meg bilde av henne etc mens jeg forsøkte å legge an på ham), og hadde null selvtillitt i forhold til jenter (og meg!). Det var en ubehagelig blanding av desperasjon, usikkerhet, overspent kåthet og mye annet rart.

Når vi nå likevel ble sammen på tross av disse ubehaglighetene, så var det en kombinasjon av to ting. Vi har utrolig mye felles, og jeg likte å være sammen med ham når vi bare satt og diskuterte og snakket. Og han er veldig flink til å snakke ut om ting, så han forklarte meg hvordan situasjonen var, hva han hadde opplevd tidligere av nederlag etc. Det ga meg en forståelse for hvor han var i livet, og en forklaring på ubehaget.

Det var rart og klønete og vanskelig i et par måneder, men litt etter litt fikk han den nødvendige erfaringen gjennom meg og fikk større selvtillit i forhold til det annet kjønn. Vi har nå vært gift i to år og har vært sammen i fire.

Vet ikke om det var noe hjelp, men there you go.

Nei, Possum. Det går an å ha sosial intelligens selv om man mangler erfaring med akkurat det med kjæreste.

Dette gjelder også menn! :wink: Det vet jeg.

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg har en kamerat. Han er et fantastisk menneske. Han er intelligent, god og snill. Han er høflig og sympatisk. Omsorgsfull og hensynsfull. God jobb. Flink til å lage mat. Egen leilighet. Men han er ikke kjekk. Ikke "vanlig" en gang. Han har vært singel lenge.

Dels fordi han ikke er kjekk, dels fordi han hadde visse "standarer" når det gjelder jenter som han ikke var villig til å rakke ned på. Hun måtte være intelligent. Høflig, snill, osv. Som han. Og ikke stygg.

Vel - han var singel i mange år. Bedre å være singel en å vike på prinsippene, mente han.

Men så lagde han seg noen profiler på sjekkesteder på nettet. Traff noen håpløse damer. Droppet dem. Til slutt møtte han ei flott jente, og de forelsket seg. Og har det kjempefint sammen.

Eneste skåret i gleden er at hun er sjalu og ikke liker meg, men. :(

Gjest gjest1
Skrevet
Nei' date=' Possum. Det går an å ha sosial intelligens selv om man mangler erfaring med akkurat det med kjæreste. Dette gjelder også menn! :wink: Det vet jeg.[/quote']

En ting er å ha sosial intelligens, en annen ting er å vite hvordan du oppfører deg i en situasjon du aldri har vært i før.

Og det er ikke det samme å snakke med ei dame, som å snakke med ei dame du er interessert i. Spesielt ikke når tidligere erfaringer på det feltet kun har vært negative.

Skrevet

Jeg er litt enig i Possum.

Det handler om erfaring. Si de rette ordene osv. Selv om de fleste menn er klønete når det kommer til akkurat det.

Men ikke minst det å bevare roen når man snakker med noen manr er interessert i.

Gjest Lilleulv
Skrevet
Har tenkt litt på om alle kan få seg kjæreste. Selv har jeg aldri hatt det, og har aldri opplevt at noen jenter har tatt noe initiativ. Spurte ei jente om hun ville finne på noe for noen uker tilbake, men det ville hun ikke. Er det mange som går gjennom livet uten å finne noen? Er noen skapt uten egenskapene som skal til for at noen skal finne de attraktive? Det virker som om forhold og slikt er forbeholdt andre. Lurer noen ganger på hvordan det hadde vært å hatt kjæreste... Lurer også på hva som er feil med meg...

Har hørt, at kjærligheten kommer når man minst venter den. Nå har jeg aldri ventet på den. Årene har rast unna, og jeg har ikke tatt meg tid til å stoppe opp å tenke før nå. Kjærligheten har ikke vist seg. Jeg er redd for at jeg har gått glipp av mye ved at jeg aldri har hatt kjæreste. Vi lever jo bare en gang og jeg føler det er urettferdig at jeg ikke har fått oppleve dette. Jeg er også redd for at jentene blir mer kresne jo eldre de blir. Hva da om jeg skulle finne ei som var interessert? Vil hun bare stikke sin vei da? Prøvd å være venner, men da blir alt ødelagt om jeg tar initativ til noe mer.

Er lett å føle seg verdiløs og tom når alle andre rundt en har kjærester. Ingen som savner meg, og jeg har ingen å savne. Aldri hørt ordene "glad i deg" eller "liker deg" fra en jente, så det er jo ikke lett å tro på at det skal skje noe en gang. Har lenge levd i håpet om at jeg en gang skulle møte ei jente som likte meg, men det har mer blitt en livsløgn.

:(

Gjest Fighter
Skrevet

HansHarald; jeg hadde det på samme måte selv før jeg møtte mannen min. Full av lav selvfølelse og full av savn.

Du sier du ikke har venta på noen kjæreste. Det tror jeg egntlig de fleste single gjør, innerst inne. Jeg savnet en kjæreste veldig. Jeg var alltid forelska. Ulykkelig forelska. De fleste i vennegjengen var også single, men de fleste hadde i det minst hatt kjærester. En periode av livet mitt tror jeg rett og slett ikke jeg var klar for et forhold i det hele tatt. Som deg trodde jeg at jeg ikke var attraktiv, noe jeg muligens tror kan være noe av grunnen til at jeg heller aldri fikk kjæreste. Det lyste lang vei av meg at jeg var usikker på meg selv. Da jeg og mannen min ble kjærester(kunne nesten ikke tro det da det skjedde) var jeg gjort meg ferdig med en del ting som gjorde at jeg ikke var klar for et forhold, og jeg hadde bygget opp selvfølelsen og troen på at også jeg kunne finne meg en kjæreste.

Possum skriver at en av grunnene til at du ikke får napp er at du ikke har hatt kjæreste. Ja og nei vil jeg si til det. Jeg tror god selvfølelse gir god utstråling. Men jeg tror selvfølelsen blir lav om man går lenge nok med et savn etter en kjæreste.

Om jeg var klønete da jeg møtte mannen min, min første kjæreste? Jeg tror ikke det. Jeg var selfølgelig litt usikker på en del ting, men ettersom det å være i et forhold er noe man er to om så lærte jeg mye av mannen min.

Lykke til, HansHarald! Jeg tror det finnes noen for deg også, men du må tro på det selv.

Skrevet

Jeg leste et sted at man lettest finner seg kjæreste i et miljø der man føler seg vellykket og populær.

Altså handler det om utstråling, og om å slappe av og "kose seg".

Jeg er sikker på at du ikke er håpløs. Det er noen for alle... men kanskje har du gjort deg selv litt utilgjengelig fordi du ikke har tenkt på deg selv på denne måten. Når du ikke har savnet en kjæreste har du nok heller ikke ubevisst sendt signaler om at du ser jenter og er tilgjengelig. (For å si det litt Darwinsk) At ei jente ikke ville på kino betyr ikke at alle ikke vil. Men det at du spurte viser at du er på rett vei. Et lurt triks kan være å starte med et ladet vennskap. Ladetheten kommer ved at du viser at du virkelig ser jenta. Så gi noen fine komplimenter. Type "du er så blid og positiv bestandig at alle må da synes du er hyggelig." Lytt til det hun sier, skap de gode samtalene og la henne aldri tvile på at hun er sett.

Det er dessuten skikkelig turnoff om man får følelsen av at en mann bare er ute etter "noen". Og at du tilfeldigvis var i nærheten og dermed ble du denne noen. En kvinne ønsker å føle seg unik.

Og en ting til... gjør andre den samme tjenesten som du ønsker tilbake... se lengre enn fasaden. Hippe kule babes er ute etter hippe kule fyrer... Så om du ikke er vanvittig hipp og kul selv så er det lurere å legge merke til de som ikke er så åpenbare.

Skrevet

Jeg reagerer på utsagnet om at du aldri har møtt en jente som tar initiativ. Selv om vi lever i en relativt likestilt verden, er det etter min erfaring, stort sett menn som må ta initiativ. Å sitte hele livet, og vente på å bli sjekket opp av en attraktiv jente, er relativt dødfødt.

Jeg er forelsket :oops: i en flott, godt voksen mann. Da vi traff hverandre, bar han preg av å ha vært alene lenge. Han hadde også denne bitterheten over at ingen noensinne hadde sjekket han opp. Vel, jeg syns ikke det er så kjemperart. Han kan ikke flørtens kunst. Han klarer ikke øyenkontakt osv. Han sender ut helt feil signaler iforhold til hva som er "vanlig" når man viser interesse. Han var også livredd for en avvisning, og ville knapt nok klare å stå oppreist etter en, så derfor lot han heller være. Men jeg så heldigvis gjennom dette, og så hvilken flott mann han egentlig er. Etter en tid sammen, ser jeg ikke annet enn at han er verdens flotteste mann.

Selv har jeg flere lange forhold bak meg. Ikke fordi jeg er et kupp, eller fordi jeg skiller meg ut. Jeg har vært "tøff", og ikke gitt opp etter et avslag eller to. Man er sin egen lykkes smed. Bestem deg for at du ønsker deg en kjæreste, også jobber du med det til du har fått det!

Og det er feil å si at damer blir mer kresen med årene. De som har levd og erfart litt, forandrer på ting de ser etter hos en mann. Jo yngre man er, jo viktigere er et flott utseende. Etterhvert får man et annet perspektiv på ting, og ser hva som er viktig i det lange løp. Evnen til å reflektere og kommunisere er noe kvinner setter høyt hos en mann.

Registrer deg på en sjekkeside på nettet. Der kryr det av damer som er ute etter partner. Hvis du legger litt innsats der, og ikke gir opp etter første fæle date, så vil du før eller siden lykkes.

Skrevet
Det later jo til at du har et sympatisk og reflektert vesen, så hvorfor skulle du ikke ha suksess med damene?

Ja begynn med deg sjæl da la Flaca... eller er det bedre å skriver bare tomme ord, som alle de andre ordene dere sprer dere rundt med...

Dere klarerer å si at du høres sympatisk ut i samme setning som du påstår at han burde ha suksess med damene...

HAN HAR IKKE SUKSESS!!!!!! DET ER JO FAEN MEG DERFOR HAN SKRIVER HER, OG GRUNNEN ER AT HAN GJERNE VIL HA LITT SUKSESS OG IKKE BARE TOMT PRAT...

Men dere jenter juger jo så dere tror det sjøl, dere påstår at fokl høres sympatiske ut samtidig som dere neketer dem bedre å kjenne...

Waco

Og i tillegg tør dere påstå at dere er til hjelp???

Gjest rabrabara-utlogget
Skrevet

Hvorfor så bitter, waco

kanskje du ville på ball i dag...

(Fritt etter lille persille)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...