Gå til innhold

Hvilket fond sparer dere barnetrygden i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har lyst til å spare barnetrygden til barna i et ganske sikkert fond som gir ålreit med avkastning og vi tenker barna kan få lov å få summen idet de sier de vil studere og flytte.

Mannen har DNB og jeg Danske Bank; så...hvordan gjør vi dette?

Vi kan så og si null om finans og fond.

Vi takker mye for råd fra dere erfarne og kyndige innenfor det jeg spør om her:-)

Anonymous poster hash: 002ed...e32

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke ville binde fast pengene i noe, det kan være det at dere får bruk for dem siden.

Skrevet

Dette viser at vi ikke bør gi barnetrygd til alle, kun til det som virkelig trenger det. Hvorfor i alle dager skal staten sponse fondsparing pga. at du har presset ut en unge!??

Anonymous poster hash: badbf...cfb
  • Liker 14
Skrevet

Jeg sparer i ett eller annet fond i sparebanken, men barnetrygden spares bare på en konto og kan brukes til nye ski, større skoleturer sammen med sparing.

Anonymous poster hash: 268e1...eaa

Skrevet

Dette viser at vi ikke bør gi barnetrygd til alle, kun til det som virkelig trenger det. Hvorfor i alle dager skal staten sponse fondsparing pga. at du har presset ut en unge!??

Det viser at vi skal gi barnetrygden til alle pga det blir dyrere å regne ut av hvem som skal få og hvem som ikke skal.

• Liker 2
Skrevet

hvis man kan sette barnetrygden i fond og spare, så beviser det at man ikke trenger den

Anonymous poster hash: 011fd...7bf
  • Liker 8
Skrevet

hvis man kan sette barnetrygden i fond og spare, så beviser det at man ikke trenger den

Det her blir for tåpelig egentlig for det blir mer kostbart hvis vi skulle gitt det etter behov.

• Liker 2
Skrevet

Eller at man prioterer annerledes.

Anonymous poster hash: 4c713...e40

• Liker 4
Skrevet

Her blir barnetrygden brukt, fordi den trengs

Anonymous poster hash: a5b8c...7eb

• Liker 5
Skrevet

Er det TS sin feil at alle med barn i Norge automatisk mottar barnetrygd? Skal vi skyte TS for dette?

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke ville binde fast pengene i noe, det kan være det at dere får bruk for dem siden.

Takk, men den avgjørelsen har vi tatt. Spørsmålet gjelder råd ift sparing i "sikkert" fond.

Et vennepar har valgt Skagen-fond til dette men har ikke hørt så mye om hvorvidt det er bra til et slikt langsiktig formål.

Tar gjerne i mot tips fra noen som kan dette. Det er mange flinke folk som besøker KG forum!

Skrevet

Det beviser ingenting. Har du heller innspill til spørsmålet?

• Liker 1
Skrevet

Jooo...barna behøver den veldig og mest - når de blir større. Vi prioriterer slik. Har du forslag til et bra fond?

• Liker 1
Skrevet

De aller fleste bør spare penger, enten til pensjon, sikre barnas fremtid, alvorlig sykdom, +++. De aller fleste har mulighet til å spare 940 kr i mnd, men har allikevel behov for barnetrygden. Så om de sparer tusenlappen i barnetrygd eller en tusenlapp av lønninga blir vel ganske hipp som happ.

• Liker 2
Skrevet

De aller fleste bør spare penger, enten til pensjon, sikre barnas fremtid, alvorlig sykdom, +++. De aller fleste har mulighet til å spare 940 kr i mnd, men har allikevel behov for barnetrygden. Så om de sparer tusenlappen i barnetrygd eller en tusenlapp av lønninga blir vel ganske hipp som happ.

Du har ikke behov for barnetrygden om du kan sette av 900kr/mnd til sparing

Anonymous poster hash: f8d24...3d5

• Liker 1
Skrevet

Sparer den ikke i fond

Skrevet

Det er naivt å tro at de fleste har mulighet til å spare de 900 kronene i måneden, det er veldig mange som overhodet ikke har det. Hver eneste krone går med

• Liker 3
Skrevet

Det er naivt å tro at de fleste har mulighet til å spare de 900 kronene i måneden, det er veldig mange som overhodet ikke har det. Hver eneste krone går med

Da trengs jo barnetrygden så da er det jo ikke noe å diskutere :) poenget mitt er at selvom man kan sette av en tusenlapp (de som kan det) så kan man ha behov for barnetrygden.

• Liker 2
Skrevet

Oi, vi har IKKE mulighet til å spare barnetrygden og jeg er superglad for at vi får inn de ekstra pengene i mnd.

Men hvilket fond man bør spare på om man har muigheten vet jeg ikke helt..

Anonymous poster hash: 1ef38...475
  • Liker 1
Skrevet

Da trengs jo barnetrygden så da er det jo ikke noe å diskutere :) poenget mitt er at selvom man kan sette av en tusenlapp (de som kan det) så kan man ha behov for barnetrygden.

TS her, det har du rett i, det er flere måter å tenke på. Noen kortsiktig, andre langsiktig: men behovet er der for de fleste.

Da erkjenner jeg at det ble upopulært å ikke være helt AVHENGIG av barnetrygden hver måned og at hvis ikke så må en forsvare seg.

Ja ja...skyt oss for å betale skatt og finansiere velferden vi som de fleste andre.

Vil ta dette sensitive spørsmålet opp med andre rådgivere.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...