Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis jeg har et billig abo. ønsker ny tlf, kan jeg da kjøpe en på disse "tilbudene" hvis jeg tegner et dyrere abo?

Eller må jeg bare vente til bindingstiden går ut, hvis jeg vil beholde nr mitt?

Noen som vet???

Please...??? :oops:

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Det går ikkje an å fornye bindings-tida på ein tlf før den gamle bindings-tida er gått ut.

Skrevet

Det ER mulig å kjøpe en ny telefon på et abonnement (fornye). Noen butikker er ganske gjerringe på sånt da. De krever ofte at det har ått så og så lang tid (f.eks 9 mnd av et 12 mnd abb.)

Tidligere var dette ganske enkelt å få til, men nå tjener butikken mindre enn før på disse telefonene.

Gå til en forhandler og spør.

Skrevet

Hvis ditt ab er bundet til en eller annen operatør, må du fortsette å være kunde der til bindingstiden er utløpt eller betale deg ut av den.

Så lenge ditt ab er bundet, vil du ikke kunne få de tilbudene som gjelder ved kjøp av ny tlf med ny binding. Dette gjelder også om du oppgraderer ditt ab til et dyrere innen samme operatør.

Grunnen til at det var "enklre" før, var at - hvertfall hos Telenor - operatøren ikke hadde noen reell binding på ab. Da kunne man foreta en såkalt utstyrsendring, og forhandler fikk samme provisjon som ved nytegning. Det gjør man ikke lenger.

Så det blir ikke helt rett å kalle forhandleren "gjerrig" :wink: , for denne taper ca 2000 kroner ved å likevel selge en tlf til en pris som egentlig er avhengig av ny bindingstid.

Regelen hos Telenor er at du må ha hatt bindig på ditt ab i 11 mndr (privat) eller 15 mndr (bedrift) om du skal ha mulighet til å forlenge bindingen.

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

man kan også kjøpe seg ut av abonnementstiden ved å betale mellom 1000 og 1500 kr. I noen tilfeller vil det lønne seg :wink:

Skrevet

Samboeren min gjorde dette for en stund siden. Han sparte mye over 1000 kroner i forhold til hvis han skulle kjøpt den uten abonnement. (nå fikk jeg logget inn ja, jeg som er "gjest" over)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...