Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestilt frisørtime på onsdag, på tide at jeg får gjort noe med håret mitt!

Men, problemet er at jeg ikke vet hva jeg vil gjøre.. Hater å spørre frisøren om råd, da gir jeg meg så lett hivs hun foreslår noe som jeg synes høres rart ut, og så er jeg misfornøyd.. Hva bruker dere gjøre hos frisøren?

Jeg skal både klippe og farge/stripe.

Har oppklipt hår til midt på ryggen, med fall. Bruker rettetang. Har brunt hår. Har hatt pannelugg en stund nå, men den er så lang at den ligger til siden nå. Var fornøyd med det, men vil gjøre noe drastisk! Noen forslag?

Vet det er litt vanskelig å svare på dette, siden dere ikke vet hva slags ansiktsform jeg har o.l, men jeg prøver likevel jeg :wink:

(Har litt rundt ansikt)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier bare å klippe hos frisør. Synes fargingen koster mer enn det smaker, så de få gangene jeg farger håret mitt (er veldig fornøyd med min egen hårfarge) gjør jeg det selv. Jeg gir stort sett frisøren frie hender, de er veldig flinke til å finne en frisyre som passer og de forklarer alltid først og spør om det er greit. Jeg har alltid blitt fornøyd. Jeg har ovalt ansikt, så jeg passer det meste. Jeg pleier å ha ganske kort hår, klipt i forskjellige lengder så det får mer volum og har det gjerne litt rufsete bak. Akkurat nå har jeg spart hår siden i fjor, så jeg har til midt på ryggen, men jeg begynner å bli lei av den vanlige hestehalen jeg alltid ender opp med så jeg skal klippe meg ganske snart.

Gjest Anonymous
Skrevet

Siden jeg sparer, klipper jeg minst mulig, men pga at jeg har så mye hår tynner jeg mye og klipper litt i fasong rundt ansiktet.

Farging og striping gjør jeg selv.

Jeg pleier også å høre på frisørens råd og gi henne ganske frie tøyler så lenge hun ikke klipper så mye at hele sparingen er bortkasta.

Skrevet

Jeg ender vanligvis alltid opp med hestehale jeg også, begynner å bli rimelig lei.. Derfor vil jeg ha en frisyre som jeg kan variere mer med, rufse til når jeg vil og slikt. Er ikke så lett når håret er såpass langt..

Skrevet

Klipp det opp mye mer, og ikke klipp kort lugg igjen. Oppklippet hår blir rufsete, eller du kan fremheve krøllene dine bedre. Du kan sette det opp med hestehale, men med litt spenner, og du kan ha sidelugg evt. Oppklippet hår er lettere å sette opp.

Skrevet

Hei!

Finn noe som kler ansiktsformen din.

Jeg har postet denne linken før, men gjentar adressen, fordi jeg synes den er så bra. Kanskje du kan se på frisyrer som de ulike kjendisene som har rundt fjes har hatt, og få noen ideer?

http://www.visual-makeover.com/face.htm

(Og hvis noen har frisyreforslag til oss med langt ansikt, tar jeg imot det med takk).

mvh

Fløyel

Skrevet

Du har akkurat likedan hårsveis som meg nå høres det ut som! Jeg tenker likedan som deg. Har planer om å stikke til frisøren den nærmeste uken. Har farget håret mitt mørk mørk brunt, men nå er det temmelig falmet og stygt. Jeg tenkte på å farge håret mørk brunt og lys blondt. Syns det er litt stilig med blondt øverst og brunt underst, for å gi litt tyngde. Men jeg liker best å være mørk da, og jeg har alltid stripet håret, det er så kjedelig. Blir alltid det samme. Har drevet og sett på Venke Knutson sin sveis. Den er temmelig oppklipt bake, ser kjempefint ut. Jeg har noe a la det, bare ikke så oppklipt smo hennes. Mitt må klippes opp for det blir så flatt og dødt, selv om jeg har litt fall.

Men hvordan kan man blande lys blondt og mørk brunt til noe stilig folkens? :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...