AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #1 Skrevet 26. desember 2014 Som sagt, jeg har sosial angst, og er feit. Treningsstudio er et sted jeg aldri i verden tørr å nærme meg. Det å gå, jogge eller løpe ute, no way. Men.. har vurdert å kjøpe meg en spinning-sykkel.. Dersom jeg bruker den 30 min vær dag, kommer jeg til å gå ned i vekt da? Det å gå fra null mosjon til 30 minutter vær dag... gir det forandringer? for eksempel et kvarter to ganger daglig? Så klart så bli det lengre og lengre økter per dag, men må jo starte et sted. Jeg tenker, om jeg ser forandringer, så kanskje motivasjonen vokser. Også kan jeg ta å forandre kosthold litt senere, og kanskje få motivasjon og styrke til å komme meg til treningsstudio. Jeg må jo starte et sted på en måte.. Jeg er veldig overvektig, 1,61 høy og 98kg Anonymous poster hash: 34b05...4ef
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #2 Skrevet 26. desember 2014 Grunnen til at jeg ønsker å begynne å trene, er ikke for å bli tynn. Det håpet har jeg gitt opp for lenge siden. Men er så lei av å være trøtt og sliten hele tiden. Og trening skal gi deg energi sier folk... Er 24 år btw. Ts Anonymous poster hash: 34b05...4ef
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #3 Skrevet 26. desember 2014 Hvordan er matvanene dine? Overvekt skyldes 80% av kosthold. Anonymous poster hash: 4aef9...471 2
Pringle Skrevet 26. desember 2014 #4 Skrevet 26. desember 2014 (endret) Du vil gå ned i vekt om du inntar færre kalorier enn du bruker. Dette kan du oppnå ved å spise mindre, bevege deg mer, eller en kombinasjon av dette. Om du trener, men spiser så mye mer at du opphever kaloriunderskuddet, går du ikke ned i vekt. Det er det samme hva slags trening du bedriver, men det må øke pulsen over en tid. På samme måte er ikke hva du spiser viktig for vektnedgang, men noe mat er det lettere å spise for mye av enn annen mat, og sunn mat er viktig for formen og helsa generelt. Trening og forbedret kosthold vil ikke kunne helbrede sosial angst, men du vil kunne bli mer opplagt og orke mer og kanskje føle deg generelt bedre. Endret 26. desember 2014 av Pringle
Gjest fallerifallera Skrevet 26. desember 2014 #5 Skrevet 26. desember 2014 Det hørtes ut som en fin ide! Det er ihvertfall en start Det kan lønne seg å variere litt også, med tempo og lengde, og ha noen dager der du trener intervaller og andre dager der du holder jevnt tempo. Kanskje det finnes noen DVD'er du kan kjøpe og følge instruksjoner, eller filmer på nett? Det er fort gjort å gå lei dersom man gjør det samme her dag. Husk å begynn rolig, slik at det ikke blir en for fæl opplevelse. Da kan det være tungt å fortsette. Trening har ihvertfall hjulpet på energinivået mitt, samt humøret Det og et bedre kosthold såklart! Lykke til 1
Liinneee Skrevet 26. desember 2014 #6 Skrevet 26. desember 2014 Synes det høres ut som en bra plan Veldig bra for helsa om du begynner å begvege deg litt, og en halvtime om dagen virker overkommelig og som en fin start
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #7 Skrevet 26. desember 2014 Jeg spiser ikke mye. En gang om dagen, ofte ikke det en gang. Jeg må lære meg å spise oftere, det vet jeg. Gikk ned i vekt av å spise to ganger om dagen. Men har nå gått opp igjen, for jeg kun spiser en gang. Men som sagt, målet er ikke å bli tynn i første om gang, men for å få energi. Får jeg det av å sykle vær dag? og burde jeg gå for trimsykkel eller spinningsykkel? ts Anonymous poster hash: 34b05...4ef 1
Persephone Skrevet 26. desember 2014 #8 Skrevet 26. desember 2014 Du vil få mer energi og generelt føle deg bedre om du spiser små måltider jevnt fordelt utover dagen. Det vil også hjelpe å begynne å bevege seg mer. Som du sier er 30 minutter spinning mye bedre enn ikkenoe! Etter hvert vil du få mer energi både i hverdagen og det hjelper også på humøret. Jeg sliter også med sosial angst, men det er blitt bedre etter jeg begynte å trene litt. Det har ennå ikke gitt noe særlig utslag på kroppen min, men jeg føler meg bedre med meg selv. Lykke til! Håper virkelig det blir bedre for deg
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #9 Skrevet 26. desember 2014 Som sagt, jeg har sosial angst, og er feit. Treningsstudio er et sted jeg aldri i verden tørr å nærme meg. Det å gå, jogge eller løpe ute, no way. Men.. har vurdert å kjøpe meg en spinning-sykkel.. Dersom jeg bruker den 30 min vær dag, kommer jeg til å gå ned i vekt da? Det å gå fra null mosjon til 30 minutter vær dag... gir det forandringer? for eksempel et kvarter to ganger daglig? Så klart så bli det lengre og lengre økter per dag, men må jo starte et sted. Jeg tenker, om jeg ser forandringer, så kanskje motivasjonen vokser. Også kan jeg ta å forandre kosthold litt senere, og kanskje få motivasjon og styrke til å komme meg til treningsstudio. Jeg må jo starte et sted på en måte.. Jeg er veldig overvektig, 1,61 høy og 98kg Anonymous poster hash: 34b05...4ef Jeg veide 9 kg og meldte meg inn på treningssenter. Ikke en kjeft som så rart på meg fordi jeg var der..Anonymous poster hash: 9d4df...9c7
Gjest Strandet Skrevet 26. desember 2014 #10 Skrevet 26. desember 2014 (endret) Man må jo spise mindre for å bli slankere vil jeg tro, selv når man trener, og sånn sett kan jeg tenke meg at det må en holdningsendring til for å legge om kostholdet hvis man ikke har det under kontroll, sånn for perioden en uke. Vil tro at man kommer langt på en uke. Etter en uke vil man antagelig føle at magen ikke er for full, og derfra kan jeg forestille meg at alt blir bedre, med kontrollert matinntak og jevnlig mosjon. Er nok lurt å ha nok rene klær, til å kunne bare hoppe i dusjen et par tre ganger i døgnet etter mosjon, for å slippe å sitte der svett og klam. Så kan man kanskje vaske håret kun før man går å legger seg for kvelden, er kanskje ikke sunt å vaske håret tre ganger hver eneste dag? Har selv begynt å spise regelmessig, og kuttet porsjonene i to i forhold til mengde mat jeg er vant med å spise, men i jula har det sklidd ut med for mye middag. Jeg har som mål å mosjonere fire ganger hver dag. Som mosjon, er det artig å ta seg en spasertur, i et område uten for mye biltrafikk. Gjerne i en ring rundt der man bor, så kan man brått gå hjem hvis man ønsker å avbryte av noen grunn. 1-2 km tur er overstått på 14-25 min tror jeg, med rask gange. Mye mosjon på denne måten, kan føre til vannblemme på en tå eller to, og muligens irritert hud rundt skrittet hvis tøyet gnisser litt mot huden. Nå som det er så kaldt er det greit å benytte lange underbukser i ull. Endret 26. desember 2014 av Strandet
Gjest Runforit Skrevet 26. desember 2014 #11 Skrevet 26. desember 2014 Jeg spiser ikke mye. En gang om dagen, ofte ikke det en gang. Jeg må lære meg å spise oftere, det vet jeg. Gikk ned i vekt av å spise to ganger om dagen. Men har nå gått opp igjen, for jeg kun spiser en gang. Men som sagt, målet er ikke å bli tynn i første om gang, men for å få energi. Får jeg det av å sykle vær dag?og burde jeg gå for trimsykkel eller spinningsykkel? ts Anonymous poster hash: 34b05...4ef Du får mer energi av kombinasjonen av et godt kosthold og trening. Kostholdet gir deg bensinen kroppen din trenger for å fungere. Med det vil du da få overskudd til å trene som igjen vil gi deg energi. Det er bevist at trening er veldig bra for den psykiske helsen og mange har kommet seg ut angst og depresjoner ved hjelp av trening. Men for at du skal få utbytte av treningen så er det vel så viktig at du har et balansert kosthold. 1
Gjest Coolaid Skrevet 27. desember 2014 #12 Skrevet 27. desember 2014 Treningssenter er i utgangspunktet laget for mennesker som ønsker å endre helseadferd, overvektige også. Du går ned i vekt på kjøkkenbenken. Det du spiser avgjør hvor mange kg du går ned i vekt. Treningen avgjør hvor mange gram du går ned i vekt - veldig enkelt forklart. Komboen av trening og kosthold er digg, for hele kroppen, ikke bare vekten. Jeg ville kjøpt en "vanlig" sykkel som du kan bruke ute. Det er fantastisk trim. Send meg gjerne et pm om du vil ha noen å prate med eller noen som heier på deg. Jeg kjenner godt til din situasjon. Heia deg ! Dette kan du klare
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå