AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #1 Skrevet 26. desember 2014 Moren til samboerns barn utsatte hentingen av barna til jul med to dager. Hun ba oss sende de med buss lille julaften. I tillegg så ringer hun å ber oss om å ta barna en dag tidligere enn normalt, altså i dag, fordi kjæresten hennes ikke skulle ha barna sine lenger.. Jeg syns dette bare er kjekt for oss. Men er det ikke litt trist at hun ikke vil ha barna mer enn 2,5 dag ila. hele julen?? Nå skal de være hos oss helt til 5. januar, så starter det med annenhver uke igjen. Anonymous poster hash: 1697b...9e4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #2 Skrevet 26. desember 2014 Tja, hva skal man si til dette? Vi kjenner ikke helheten i hvordan årshjulet fungerer hos dere med alle disse barna på 4(?) sider?! Vi kan jo ikke si noe om denne moren basert på dette glimtet du gir oss...vi kan ikke dømme henne. Men på helt generelt grunnlag når barna har har delt bosted - har ikke moren og faren til barna en skriftlig AVTALE på nettopp hvordan de gjør det i jul, påske, andre helligdager / sommerferie osv.? Hvis de hadde hatt det ville det være mye enklere å se hva som er brudd på avtalen. Samtidig er det lov å være smidig og fleksibel. Behøver mor eller far fleksibilitet så kan de avtale det, og her sa far "ja, det er greit"? Anonymous poster hash: c9e5b...861
Biloba Skrevet 26. desember 2014 #3 Skrevet 26. desember 2014 Jeg skjønner ikke alle trådene hvor en skal ha et nettsted til å stemple ens bekjente, familie, venner, partnere, kolleger osv som normale eller unormale. Dere må jo bare forholde dere til mors forslag, og dekke opp omsorgen om mor kommer til kort. 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #4 Skrevet 26. desember 2014 Tja, hva skal man si til dette? Vi kjenner ikke helheten i hvordan årshjulet fungerer hos dere med alle disse barna på 4(?) sider?! Vi kan jo ikke si noe om denne moren basert på dette glimtet du gir oss...vi kan ikke dømme henne. Men på helt generelt grunnlag når barna har har delt bosted - har ikke moren og faren til barna en skriftlig AVTALE på nettopp hvordan de gjør det i jul, påske, andre helligdager / sommerferie osv.? Hvis de hadde hatt det ville det være mye enklere å se hva som er brudd på avtalen. Samtidig er det lov å være smidig og fleksibel. Behøver mor eller far fleksibilitet så kan de avtale det, og her sa far "ja, det er greit"?Anonymous poster hash: c9e5b...861 4 sider?? Hva mener du? Avtalen de har sier at barna skulle til sin mor 19. desember og være til i morgen, 27. desember.. De dro sent 23. desember og kommer til oss nå snart. Ellers er det annenhver uke ellers i året utenom litt annenledes deling i sommerferien.. Anonymous poster hash: 1697b...9e4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #5 Skrevet 26. desember 2014 Jeg skjønner ikke alle trådene hvor en skal ha et nettsted til å stemple ens bekjente, familie, venner, partnere, kolleger osv som normale eller unormale. Dere må jo bare forholde dere til mors forslag, og dekke opp omsorgen om mor kommer til kort. Jeg hadde iverfall ønsket å ha barna mine mer enn 2,5 dager i hele julen, om jeg hadde delt omsorg.. Jeg har heldigvis mitt eget barn hele tiden Anonymous poster hash: 1697b...9e4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #6 Skrevet 26. desember 2014 Synes det er ekstremt spesielt å sende ungene avgårde tidligere enn avtalt i julen fordi man vil være alene med kjæresten (som jeg tolker som grunnen her?). Hun er vel kanskje ikke så interessert i å være mor for lengre perioder, sånn innerst inne? Hva slags inntrykk har du ellers? Hvis dere har 50/50-ordning, så har hun vel masse tid til å pleie kjæresteforhold og egentid resten av året, skulle man tro. Og man reduserer da uansett ikke samvær med ungene sine, med mindre ungene selv ønsker det, eller man blir syk, noe skjer i familien, etc... Anonymous poster hash: 351f3...152
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #7 Skrevet 26. desember 2014 Synes det er ekstremt spesielt å sende ungene avgårde tidligere enn avtalt i julen fordi man vil være alene med kjæresten (som jeg tolker som grunnen her?). Hun er vel kanskje ikke så interessert i å være mor for lengre perioder, sånn innerst inne? Hva slags inntrykk har du ellers? Hvis dere har 50/50-ordning, så har hun vel masse tid til å pleie kjæresteforhold og egentid resten av året, skulle man tro. Og man reduserer da uansett ikke samvær med ungene sine, med mindre ungene selv ønsker det, eller man blir syk, noe skjer i familien, etc... Anonymous poster hash: 351f3...152 Sånn ellers så er det sånn at barna ofte kommer tidligere enn avtalt til oss.. Så du har kanskje rett. En gang traff jeg henne på ett kjøpesenter i nærheten der kjæresten hennes bor, og da var barna hos oss to dager lengre fordi hun var "syk". Anonymous poster hash: 1697b...9e4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #8 Skrevet 26. desember 2014 Sånn ellers så er det sånn at barna ofte kommer tidligere enn avtalt til oss.. Så du har kanskje rett. En gang traff jeg henne på ett kjøpesenter i nærheten der kjæresten hennes bor, og da var barna hos oss to dager lengre fordi hun var "syk". Anonymous poster hash: 1697b...9e4 For syk til å ha barna, men frisk nok til å være hos kjæresten å shoppe :D Anonymous poster hash: 1697b...9e4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #9 Skrevet 26. desember 2014 Nå er ikke jeg skilt, så her er vi sammen med barna hver eneste dag, og jeg må innrømme at jeg til tider holder på å bli sprø! Nå var den ene syk og hjemme fra bhg mandag og tirsdag, vi har ikke venner og familie å være sammen med, og det er alt for kaldt å gå ut, og ungene driver meg til vannvidd! Så jeg hadde nok med glede sent dem avgårde til gode omsorgspersoner om jeg kunne.... Ja jeg er en dårlig mor, som blir sliten, og ikke klarer å finne på noe med barna, så de hadde sikkert hatt det bedre hos noen andre... Kanje mor her også føler det slik?? Men det er klart at hvis det ikke passer for dere, eller dere ikke har lyst på mer sammvær enn dere har, så kan dere bare si nei. Hun har jo ikke krav på mer fri enn dere. Anonymous poster hash: 6db70...77a 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #10 Skrevet 26. desember 2014 4 sider?? Hva mener du? Avtalen de har sier at barna skulle til sin mor 19. desember og være til i morgen, 27. desember.. De dro sent 23. desember og kommer til oss nå snart. Ellers er det annenhver uke ellers i året utenom litt annenledes deling i sommerferien..Anonymous poster hash: 1697b...9e4 Oppfattet at far har deg som ny kjæreste og mor også har en ny kjæreste: tilsammen 4 voksne: som alle har hver sine barn? Uansett, de har jo skriftlig avtale og det er ganske vanlig å be hverandre om unntak fra avtalen. Denne moren har bedt om fleksibilitet og unntak fra avtalen. Det er normalt! Ps! Faren til barna vil sikker ha behov for det samme ved en annen anledning.Anonymous poster hash: c9e5b...861 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #11 Skrevet 26. desember 2014 Jeg hadde iverfall ønsket å ha barna mine mer enn 2,5 dager i hele julen, om jeg hadde delt omsorg.. Jeg har heldigvis mitt eget barn hele tiden Anonymous poster hash: 1697b...9e4 Vel, du vet ikke noe om denne morens årsaker til hennes ønske i år.Anonymous poster hash: c9e5b...861
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #12 Skrevet 26. desember 2014 Nå er ikke jeg skilt, så her er vi sammen med barna hver eneste dag, og jeg må innrømme at jeg til tider holder på å bli sprø! Nå var den ene syk og hjemme fra bhg mandag og tirsdag, vi har ikke venner og familie å være sammen med, og det er alt for kaldt å gå ut, og ungene driver meg til vannvidd! Så jeg hadde nok med glede sent dem avgårde til gode omsorgspersoner om jeg kunne.... Ja jeg er en dårlig mor, som blir sliten, og ikke klarer å finne på noe med barna, så de hadde sikkert hatt det bedre hos noen andre... Kanje mor her også føler det slik?? Men det er klart at hvis det ikke passer for dere, eller dere ikke har lyst på mer sammvær enn dere har, så kan dere bare si nei. Hun har jo ikke krav på mer fri enn dere.Anonymous poster hash: 6db70...77a Haha... Fresht innlegg. Nå er det julefri, kaldt ute og vi er inne med barna og...man kan bli sprø:-D Anonymous poster hash: c9e5b...861
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #13 Skrevet 26. desember 2014 Vel, du vet ikke noe om denne morens årsaker til hennes ønske i år.Anonymous poster hash: c9e5b...861 Forslag til deling i julen var det mor selv, som sendte på mail tidlig i desember.. Anonymous poster hash: 1697b...9e4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #14 Skrevet 26. desember 2014 For syk til å ha barna, men frisk nok til å være hos kjæresten å shoppe :D Anonymous poster hash: 1697b...9e4 Men det er jo noe annet å shoppe enn å ta vare på ens barn. Det suger energien ut av deg. Nå har ikke jeg egne barn, men jeg har et par nieser som jeg passer på i blant. I jula har jeg hatt halsbetennelse og allmenntilstanden har vært svekket tilstrekkelig. Jeg lå helst hjemme, men jeg har vært et par dager ute og shoppet. Da niesene mine var på besøk i går var det ekstremt slitsomt og jeg var så sliten da de dro. Jeg la meg kl 20. Anonymous poster hash: 13cbe...981
Peter007 Skrevet 26. desember 2014 #15 Skrevet 26. desember 2014 (endret) Mor virker vel noe umoden siden hun ikke holder seg til avtalen i julen hun selv ønsket. Men så var vel suget etter kjæresten stort. Hun savnet vel det han har mellom mellom beina når det surkler hos henne selv. Det kommer vel nye halvsøsken snart ; ) Endret 26. desember 2014 av Peter007
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #16 Skrevet 26. desember 2014 Har ikke barn selv, men jeg skjønner ikke tankegangen til enkelte foreldre. Ja, man blir kanskje mer fleksibel til å gjøre andre ting når foreldrene bor sammen og man er sammen om omsorgen. Men så fort det blir slutt så skal plutselig mor eller far ha helt fri fra barnet. Jeg forstår at det blir slik, men samtidig skjønner jeg det ikke. Mor til kjærestens barn er også sånn at hun skal ha flere fridager enn hva som står i samværsavtalen. Spesielt i alle ferier, da har hun ofte fri fra både barn og jobb. Men det er vel fordelen med å ikke være sammen med barnets far da, man får fri! Er det så slitsomt med barn så får man heller la være å få barn.Anonymous poster hash: 509fb...465
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #17 Skrevet 26. desember 2014 Kanskje forelskelsen har gjort henne litt blind? Så hun prioriterer kjæresten fremfor barna.Anonymous poster hash: ec660...e01
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #18 Skrevet 26. desember 2014 Nå er ikke jeg skilt, så her er vi sammen med barna hver eneste dag, og jeg må innrømme at jeg til tider holder på å bli sprø! Nå var den ene syk og hjemme fra bhg mandag og tirsdag, vi har ikke venner og familie å være sammen med, og det er alt for kaldt å gå ut, og ungene driver meg til vannvidd! Så jeg hadde nok med glede sent dem avgårde til gode omsorgspersoner om jeg kunne.... Ja jeg er en dårlig mor, som blir sliten, og ikke klarer å finne på noe med barna, så de hadde sikkert hatt det bedre hos noen andre... Kanje mor her også føler det slik?? Men det er klart at hvis det ikke passer for dere, eller dere ikke har lyst på mer sammvær enn dere har, så kan dere bare si nei. Hun har jo ikke krav på mer fri enn dere.Anonymous poster hash: 6db70...77a Bra vi er flere.. Anonymous poster hash: a5944...390
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå