Gå til innhold

Hvor gammel var barnet ditt da det begynte å jobbe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammelt var barnet ditt da det begynte å tjene egne penger? Da tenker jeg på ekstern jobb, altså ikke lønnet av mor og far for arbeid i forbindelse med eget hjem.

Anonymous poster hash: a68d9...a49
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan bare snakke for meg selv da; begynte med "svart" arbeid gjennom bekjente, naboer ol, type klipping av plener, lufte bikkja, vask av bilen osv, så fikk jeg min første ordentlige jobb som vasker på et lokale året etter. Føkk det var dårlig betalt :fnise:

Anonymous poster hash: e0227...d06
Skrevet

Jeg kan også bare svare for meg selv, var 13 og gikk med avisen.

Skrevet

Datteren min var 14 da hun begynte å sitte barnevakt for venners barn.

Anonymous poster hash: ccb7a...673

Skrevet

Avløser (hos foreldre, men lønnet hvitt gjennom et avløserlag) som trettenåring.

Helt eksternt som femtenåring.

Anonymous poster hash: 60e4c...1a5

Skrevet

Hvor gammelt var barnet ditt da det begynte å tjene egne penger? Da tenker jeg på ekstern jobb, altså ikke lønnet av mor og far for arbeid i forbindelse med eget hjem.

Anonymous poster hash: a68d9...a49

Kan bare snakke for meg selv, begynte å gå med avisen da jeg var 15 (siste året på ungdomsskolen).

Skrevet

8 år. Prostitusjon.

Anonymous poster hash: 0ffcf...f6d
  • Liker 1
Skrevet

13, er oppvaskhjelp i reataurant

Skrevet

Har bar små barn, men selv begynnte jeg å gå med avisen som 13 åring, og gjorde det i 5 år, til jeg var gammel nok til å få en litt bedre jobb....

Anonymous poster hash: 2f861...991
Skrevet

Min datter begynte å jobbe som instruktør da hun var 14. Er nå 17 og jobber i tillegg på bensinstasjon.

Anonymous poster hash: 6c412...4de
  • Liker 2
Skrevet

12 år da jeg startet å sitte barnevakt. 17 år da jeg hadde min første sommerjobb, jobbet annenhver helg og hver onsdag siste året på vgs.

Anonymous poster hash: 18d98...4b7
Skrevet

16. Lørdagsjobb på et gartneri.

Anonymous poster hash: 3285c...5cb

Skrevet

19 år, privat undervisning i matematikk.

Anonymous poster hash: 0a94b...ddb
Skrevet

11: Barnevakt/trillepike

13: Sykle med aviser

15: Servitør på lokal café

Anonymous poster hash: 1070e...475

Skrevet

Agurk og jordbærplukker fra jeg var 13, i tillegg til barnevakt resten av året-

Skrevet

Jeg var 13 år selv. Solgte avisa på søndager :)

Skrevet

Kan bare snakke for meg selv. Begynte som avisbud for Dagbladet som 13 åring, tjente så ekstremt dårlig at jeg ga opp etter noen måneder. Første sommerjobb som 15 åring, jobbet fulltid hele sommeren. Sluttet på vgs etter første året var fullført og har jobbet siden den gang, flyttet blant annet alene som 17 åring og jobbet som au-pair i to år i England.

Satt også barnevakt hver helg fra jeg var 11 år for tantebarnet mitt og ut tenårene, i tillegg til et par nabobarn en gang i blant fra jeg var 13 år. Fikk aldri et rødt øre for alle de timene jeg passet niesen min, så må innrømme at jeg nå i voksen alder synes jeg ble grovt utnyttet og urettferdig behandlet.

Skrevet

Barnet: 18

Meg selv, siden mange nevner det: 12

Skrevet

Begynte med telefonsalg som 17åring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...