Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg kom ikke inn på det jeg ønsket, så jeg lurer på hva skal jeg gjøre..har lyst til å bruke året til å forbedre poengsummen min, slik at jeg kommer inn på det jeg ønsker til neste år.

Er det mulig å ta fag jeg kunne tatt på videregående, men ikke valgte å ta da? Det er nemlig en del fag som sos.øk ol som jeg vet jeg kan få en bra karakter i.

Hvis dette er mulig, får man da disse fagene inn på vitnemålet fra videregående? Eller for å si det på en annen måte;vil man fortsatt søke med primærvitnemålet, i og med at man tar opp fag som man har på videregående?

Hvis dette hadde vært mulig så hadde det vært flott!!Da kunne jeg tatt en del fag og økt poengsummen betraktelig.

Så, er det noen som vet...?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan få skrevet ut et nytt vitnemål. (Men jeg vet ikke om du kan lesse på med alle mulige forskjellige videregående fag på det...) Alternativet tror jeg blir å ta fag på universitet/høgskole og få tilleggspoeng for det..

Ring Bjørknes. De har sikkert greie på det...

Skrevet

dersom du tar opp et fag igjen fra videregående for å forbedre en karakter søker du ikke lenger med primærvitnemål.

tar du et nytt fag så tror jeg at du fortsatt søker med primærvitnemål. er ikke helt sikker...

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja det er det jeg lurer på...altså om man kan ta nye fag og da fortsatt bruke primærvitnemålet..hmm, får ringe den gamle skolen min å høre muligens.

Takk for svar til begge!

Skrevet

Jeg tror ikke det.

For å få primærvitenmål forutsetter det at du har tatt videregående i løpet av 3 år (du kan få utvidet et år ved spesielle tilfeller, for eks. svangerskap, utenlandsopphold).

Dette er jeg ikke 100% sikker på, men ganske sikker er jeg.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg tror ikke det.

For å få primærvitenmål forutsetter det at du har tatt videregående i løpet av 3 år (du kan få utvidet et år ved spesielle tilfeller, for eks. svangerskap, utenlandsopphold).

Dette er jeg ikke 100% sikker på, men ganske sikker er jeg.

I løpet av 4 år er det. Man behøver dermed ikke spesiell tillatelse for å ta et år "fri" (jeg var selv et år i utlandet).

Tar man opp igjen fag konkurrerer man ikke primærvitnemålskvoten lenger, og grensen i den "vanlige" kvoten er ofte langt høyere enn i primærkvoten.

Skrevet

tar du nye fag kan du fortsatt konkurrere i primærkvoten, de var i hvertfall det rådgiver på skolen min sa til meg, jeg har nemlig også tenkt til å gjøre det dette året. (men må huske at det kun er til året man fyller 21 da..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...