AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #1 Skrevet 26. desember 2014 Jeg har lurt på en liten ting her. Jeg er generelt veldig ærlig av meg, men lurer på hva man skal gjøre i det scenarioet hvor man må avvise en mann. Sier man hvorfor man ikke er interessert? F.eks ´´du er ikke helt min type`` eller ´´synes egentlig ikke noe om livsstilen din``, ´´vi har veldig forskjellige personligheter`` eller tar man en hvitløgn og sier noe annet? Anonymous poster hash: e4b7e...28b
Valentin Skrevet 26. desember 2014 #2 Skrevet 26. desember 2014 (endret) Det spørs hva grunnen er.. Det er bedre og ta en hvit løgn en og såre noen med brutal ærlighet. Jeg pleier ofte og la det dø ut litt av seg selv, men det kommer jo veldig an på hvor godt kjent man er osv. Endret 26. desember 2014 av Valentin
For the ladies Skrevet 26. desember 2014 #3 Skrevet 26. desember 2014 Spiller ikke så mye rolle spør du meg, hvis jeg blir avvist så trenger jeg ikke vite hvorfor. Da blir det sikkert bare fort at man vil prøve å endre ting, be om enda en sjangse etc... Ikke særlig tiltalende. Et nei er et nei, og er nok for min del =) Men vil man si hvorfor og så er det fritt frem for all del =)
Gjest SunflowerPenguin Skrevet 26. desember 2014 #4 Skrevet 26. desember 2014 Jeg mener at det er best á vaere aerlig. Det er lite morro nár noen finner ut at du fortalte en lógn. Du kan jo ogsá jobbe litt med máten det blir sagt pá. Hvis du sier det pá en forsiktig máte, eller i en tone som ikke er ment for á sáre, sá vil de fleste mennesker takle dette. De fleste av oss vil en eller annen gang oppleve at andre ikke liker oss, ikke synes vi er interessante nok, o.s.v... Men en vil ogsá vokse seg sterkere i karakter, en vil laere seg med á komme seg videre i livet. Det er sánn livet er, ikke alt er en dans pá roser. Men de fleste vil laere i fra sine opplevelser, om disse er gode eller vonde erfaringer.
ickyicky Skrevet 26. desember 2014 #5 Skrevet 26. desember 2014 (endret) Jeg lyver ikke nødvendigvis, jeg bare gjør det klart for dem at jeg ikke synes at vi passer sammen, og at det da ikke er vits for oss å sløse bort en masse tid på et poengløst forhold (uten å poengtere akkurat hva det er jeg ikke liker med dem). Et sted der ute finnes det nesten alltid noen som vil ha en person for akkurat den de er; av den grunn vil jeg ikke plante ideer i hodet på folk om at de plent må forandre på den eller den tingen for å bli likt. Endret 26. desember 2014 av ickyicky 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #6 Skrevet 26. desember 2014 Ja, men når man sier ´´jeg synes ikke vi passer sammen`` så kan det jo ofte komme et følgespørsmål som ´´hvorfor ikke? Hva da med?``. Hva sier man da? Begynner man å ramse opp de negative tingene da? ts Anonymous poster hash: e4b7e...28b
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #7 Skrevet 26. desember 2014 Ja, men når man sier ´´jeg synes ikke vi passer sammen`` så kan det jo ofte komme et følgespørsmål som ´´hvorfor ikke? Hva da med?``. Hva sier man da? Begynner man å ramse opp de negative tingene da? tsAnonymous poster hash: e4b7e...28b At man ikke er interessert i noen er en følelse man har. Hvorfor man har den, eller hvorfor man ev. føler man er interesser, er ikke alltid like lett å sette ord på. At noen spør konkret vitner om umodenhet, og trenger ikkje svare noe annet enn at du kjenner at dette ikke er noe som kan bli noe.Anonymous poster hash: 47651...be2
OppNedPåAlt Skrevet 26. desember 2014 #8 Skrevet 26. desember 2014 Jeg synes at en "jeg er ikke interessert" etterfulgt av en hvit løgn "vi er for forskjellige " er helt ok. De fleste nøyer seg med det. Hvis vedkommende vil vite mer etter det, så kan man være dønn ærlig.
allthatjazz Skrevet 26. desember 2014 #9 Skrevet 26. desember 2014 Sier det ikke med mindre de spør. Jeg sier takk for tiden sammen, men at jeg ikke føler kjemien, livssituasjon eller annet gjør at det ikke går. Unntaket var en som ikke hadde et helt greit syn på homofile, hvilket funker dårlig når en av mine nærmeste venner er homofil. Han fikk beskjed om at menneskesynet hans var på trynet og at jeg ikke trengte den slags i livet mitt. Så er det den slags klare deal-breakere sier jeg fra. De som har avvist meg har tatt den klassiske "la det dø ut"-varianten. Jeg syns det blir for passivt og liker å sette en ordentlig strek etter relasjonen. Trenger ikke gi en god grunn med mindre det er på sin plass, men jeg kommer meg i alle fall fortere videre hvis jeg har fått klar beskjed om at det ikke er håp.
Gjest Strandet Skrevet 26. desember 2014 #10 Skrevet 26. desember 2014 (endret) Han/hun: Jeg vil ikke være sammen med deg lenger! Han/hun: Hva? Hvorfor ikke? Jeg syn.. (avbrutt) Han/hun: Meh! :D Jeg ville ønsket å ha blitt møtt med ærlighet. Hvis dama er så sikker på seg selv og vet hva hun vil, kan det vel ikke skade å si akkurat hva man egentlig mener, eller hva? Virker litt for beleielig vil jeg tro, hvis det bare handler om å glatte over ting, og sånt kan vel bli bare helt absurd hvis man omsider blir sittende å lure i ettertid om hva som ble sagt. Endret 26. desember 2014 av Strandet
Gjest Faerunpedia Skrevet 26. desember 2014 #11 Skrevet 26. desember 2014 Jeg sier bare at det vil nok ikke kunne bli noe seriøst mellom oss. Jeg ville aldri nevnten konkret grunn hvis det kan oppfattes sårende. Merkelig hvis de stiller spørsmål videre.
Gjest Mythic Skrevet 26. desember 2014 #12 Skrevet 26. desember 2014 Han/hun: Jeg vil ikke være sammen med deg lenger! Han/hun: Hva? Hvorfor ikke? Jeg syn.. (avbrutt) Han/hun: Meh! :D Jeg ville ønsket å ha blitt møtt med ærlighet. Hvis dama er så sikker på seg selv og vet hva hun vil, kan det vel ikke skade å si akkurat hva man egentlig mener, eller hva? Virker litt for beleielig vil jeg tro, hvis det bare handler om å glatte over ting, og sånt kan vel bli bare helt absurd hvis man omsider blir sittende å lure i ettertid om hva som ble sagt. Så hvis dama ikke vil gå videre med deg fordi du har for liten penis for henne, hun synes du er for lav, eller fordi hun synes du er for tynn, så vil du vite det? Jeg pleier å si at dette ikke er rett for meg. Det pleier å holde. Bedre å la være å såre noen unødig enn å være dønn ærlig med noen man ikke kjenner så godt enda. Om en mann blir dumpet for tredje gang med begrunnelsen om at penisen hans er for liten, kan det skade selvtilliten grundig. Og det er jo heller ikke noe han får gjort noe med.
Gjest Strandet Skrevet 26. desember 2014 #13 Skrevet 26. desember 2014 Ja. Det er poenget med ærlighet da. Man får innse at det finnes tross alt en planet full av mennesker, hvor en ufattelig mengde mennesker antagelig vil passe til hverandre. Er verken lav, har ei liten penis, og er ikke tynn, men forstår at slikt kan være relativt for en annen part da. Jeg kan gå med på at man bør her unngå å generalisere, slik at de som eventuelt skiller seg ut med en tja, mindre fordelaktig attributt av noe slag, ja man kan jo være direkte omsorgsfull overfor slike, slik at man for alle andre kan være mer ærlig.
Gjest tomasjj Skrevet 26. desember 2014 #14 Skrevet 26. desember 2014 Ikke nødvendig å si noe mer en at det ikke er riktig for en selv/ikke passer sammen/at det var hyggelig men ikke spennende eller noe slikt.
Gjest Strandet Skrevet 26. desember 2014 #15 Skrevet 26. desember 2014 (endret) Han/henne: Det er ikke meg, det er dég.. nei! jeg mener det er íkke deg, det er meg. Endret 26. desember 2014 av Strandet
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #16 Skrevet 26. desember 2014 Har stort sett fått høre at de ikke er klar for et forhold, eller så lar de det dø ut. Aldri opplevd at noen avviser direkte, men jeg er også ganske passiv selv da.. Anonymous poster hash: d9cc1...dd9
sjonkelrolf Skrevet 26. desember 2014 #17 Skrevet 26. desember 2014 Jeg pleier å dra "passer ikke sammen"-frasen. Forholdsvis vag, men ærlig nok.
Gjest Pop! Skrevet 26. desember 2014 #18 Skrevet 26. desember 2014 Helt kurant å si, så lenge det dreier seg om vedkommendes personlighet/oppførsel/kjemi. Hvis det derimot har noe med utseende eller kroppslige deler så er det ting man ikke sier.
gjest 321 Skrevet 26. desember 2014 #19 Skrevet 26. desember 2014 Jeg har lurt på en liten ting her. Jeg er generelt veldig ærlig av meg, men lurer på hva man skal gjøre i det scenarioet hvor man må avvise en mann. Sier man hvorfor man ikke er interessert? F.eks ´´du er ikke helt min type`` eller ´´synes egentlig ikke noe om livsstilen din``, ´´vi har veldig forskjellige personligheter`` eller tar man en hvitløgn og sier noe annet? Anonymous poster hash: e4b7e...28b "Du er en fin fyr, men jeg har ikke den type følelser for deg."- kan du si. Da er du som regel alltid ærlig, og du gir han heller ikke noe grunn til å stille oppfølgingsspørsmål. "Hvorfor har du ikke følelser for meg?"-er det aldri noen som sier.. Haha. Følelser er noe man har eller ikke har punktum.
gjest 321 Skrevet 26. desember 2014 #20 Skrevet 26. desember 2014 Han/hun: Jeg vil ikke være sammen med deg lenger! Han/hun: Hva? Hvorfor ikke? Jeg syn.. (avbrutt) Han/hun: Meh! :D Jeg ville ønsket å ha blitt møtt med ærlighet. Hvis dama er så sikker på seg selv og vet hva hun vil, kan det vel ikke skade å si akkurat hva man egentlig mener, eller hva? Virker litt for beleielig vil jeg tro, hvis det bare handler om å glatte over ting, og sånt kan vel bli bare helt absurd hvis man omsider blir sittende å lure i ettertid om hva som ble sagt. Det er mange måter å være ærlig på. En kan være ærlig ved å si: "Jeg har bare ikke følelser for deg" i samme situasjon kan det også være ærlig og si: "Du er fryktelig ekkel, har liten penis og jeg kjeder meg når jeg er i nærheten av deg." Ergo: har derfor ikke følelser for deg. Antar at du ikke ville hørt den siste varianten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå