Tianna Skrevet 25. desember 2014 #1 Skrevet 25. desember 2014 Hei hei! Vi har nå prøvd i 20 mnd, og jeg går snart på veggen!! Jeg veit at man ikke skal tenkte så mye, psyken har mye å si, men hvordan i allverden skal man ikke tenkte på det! Er jo min største drøm! Vi har vært hos legen, å alt ser bra ut! Hos oss begge! Har jeg ikke blitt gravid innen februar, skal jeg inn på ta kikkhulsoperasjon. Jeg gikk jo på p-piller i maaange år, men de burde vel være ute av kroppen!? Jeg er 31 år ( i dag faktisk, så var første gang jeg skrev det.. hehe) Men kan vel heller ikke ha såå mye å si.. Har så innmaring lyst til å bli gravid!
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #2 Skrevet 25. desember 2014 Forstår godt at du blir frustrert. Vi prøvde bare en mnd og holdt allerede da på å gå på veggen. Ble så mange tanker rundt det hele. Hvordan er syklusene dine? Har du prøvd med egglønsingstester? Temping? Og slike ting?Anonymous poster hash: aac0b...5e0
Biloba Skrevet 25. desember 2014 #3 Skrevet 25. desember 2014 Vi prøvde ikke mer enn 7 mnd før vi begynte utredning, siden jeg da ble 36. Det ble raskt konstatert 2 diagnoser, og fremtiden ble usikker. Jeg tillot meg selv å gå på veggen, følte uansett ikke at jeg kunne kontrollere tankene og at de var konstant tilstede. Det ble bedre da behandlingen begynte og resultatene ga mer info, selv om infoen ikke var spesielt positiv. Mye kan fikses og omgås:-)
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #4 Skrevet 26. desember 2014 Det er veldig, veldig vanskelig å ikke gå på veggen. Jeg føler meg tom og trist hver gang mensen kommer. Drømt om baby i snart tre år. Noen dager er kjempetunge, noen er bra. Tror det bare må være sånn. Og de som sier "ikke tenk så mye på det, så sitter spiren" - det er helt umulig å ikke tenke på detAnonymous poster hash: a7b02...767
Tianna Skrevet 26. desember 2014 Forfatter #5 Skrevet 26. desember 2014 Syklusen er bra, har eggeløsning da jeg skal.. så er ingen grunn for at det ikke skal gå egentlig! 2 første ukene før eggeløsning er jeg posetiv, de 2 neste ukene, blir bare tungere og tungere nærmerer dagen mensen skal komme.... Prøver å være posetiv da, og håper det har gått denne gangen!! Blir en veldig bra nyttårsaften eller en trist en.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #6 Skrevet 26. desember 2014 Vi prøvde ikke mer enn 7 mnd før vi begynte utredning, siden jeg da ble 36. Det ble raskt konstatert 2 diagnoser, og fremtiden ble usikker. Jeg tillot meg selv å gå på veggen, følte uansett ikke at jeg kunne kontrollere tankene og at de var konstant tilstede. Det ble bedre da behandlingen begynte og resultatene ga mer info, selv om infoen ikke var spesielt positiv. Mye kan fikses og omgås:-) Uff to diagnoser? Håper det ordner seg for deg Anonymous poster hash: 22a7d...361
Biloba Skrevet 26. desember 2014 #7 Skrevet 26. desember 2014 Uff to diagnoser? Håper det ordner seg for deg Anonymous poster hash: 22a7d...361 Jeg er 8.5 uker på vei med ivf-nurk:-)
Fjellgeita-007 Skrevet 26. desember 2014 #8 Skrevet 26. desember 2014 Vi prøvde ikke mer enn 7 mnd før vi begynte utredning, siden jeg da ble 36. Det ble raskt konstatert 2 diagnoser, og fremtiden ble usikker. Jeg tillot meg selv å gå på veggen, følte uansett ikke at jeg kunne kontrollere tankene og at de var konstant tilstede. Det ble bedre da behandlingen begynte og resultatene ga mer info, selv om infoen ikke var spesielt positiv. Mye kan fikses og omgås:-) Fikk du det gjennom fastlege og offentlig? Jeg er snart 36 men legen min sier vi skal prøve i ett år. Er i pp8 nå...
Twisted87 Skrevet 26. desember 2014 #9 Skrevet 26. desember 2014 Jeg er 8.5 uker på vei med ivf-nurk:-) Så koselig Gratulerer!
Tianna Skrevet 26. desember 2014 Forfatter #10 Skrevet 26. desember 2014 Jeg er 8.5 uker på vei med ivf-nurk:-) Gratulerer
Biloba Skrevet 26. desember 2014 #11 Skrevet 26. desember 2014 Fikk du det gjennom fastlege og offentlig? Jeg er snart 36 men legen min sier vi skal prøve i ett år. Er i pp8 nå... Vi gikk privat, først for å bare finne ut om det var noe i veien. Da jeg fikk 2 diagnoser på første konsultasjon var det lite fristende å be legen henvise oss offentlig, som hadde betydd å vente 8 mnd på første konsultasjon. 12 måneder gjelder ikke for deg som har passert 35! Du hadde rett til henvisning allerede for 2 måneder siden! Så bare få fastlegen din til å gjøre jobben sin til å gjøre det hun/han skulle gjort for lenge siden. Fertiliteten synker raskt etter 35 og alle ledd i prosessen med utredning og behandling tar tid. Vil dere gå offentlig og spare pengene er det lurt å sette seg inn i ventetider på fritt sykehusvalg.
Fjellgeita-007 Skrevet 27. desember 2014 #12 Skrevet 27. desember 2014 Vi gikk privat, først for å bare finne ut om det var noe i veien. Da jeg fikk 2 diagnoser på første konsultasjon var det lite fristende å be legen henvise oss offentlig, som hadde betydd å vente 8 mnd på første konsultasjon. 12 måneder gjelder ikke for deg som har passert 35! Du hadde rett til henvisning allerede for 2 måneder siden! Så bare få fastlegen din til å gjøre jobben sin til å gjøre det hun/han skulle gjort for lenge siden. Fertiliteten synker raskt etter 35 og alle ledd i prosessen med utredning og behandling tar tid. Vil dere gå offentlig og spare pengene er det lurt å sette seg inn i ventetider på fritt sykehusvalg. Ja, ok, takk for tips. Jeg har hatt en enkel undersøkelse, og gynekologen så at jeg hadde hatt EL, og jeg har jo kjent at jeg har EL. Håper og håper.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #13 Skrevet 28. desember 2014 Føler med ALLE som sliter med å bli gravide. Skriver forøvrig blogg om vår reise mot graviditet, og har skrevet et innlegg om de vonde følelsene her Anonymous poster hash: a7b02...767
Fjellgeita-007 Skrevet 28. desember 2014 #14 Skrevet 28. desember 2014 Vi gikk privat, først for å bare finne ut om det var noe i veien. Da jeg fikk 2 diagnoser på første konsultasjon var det lite fristende å be legen henvise oss offentlig, som hadde betydd å vente 8 mnd på første konsultasjon. 12 måneder gjelder ikke for deg som har passert 35! Du hadde rett til henvisning allerede for 2 måneder siden! Så bare få fastlegen din til å gjøre jobben sin til å gjøre det hun/han skulle gjort for lenge siden. Fertiliteten synker raskt etter 35 og alle ledd i prosessen med utredning og behandling tar tid. Vil dere gå offentlig og spare pengene er det lurt å sette seg inn i ventetider på fritt sykehusvalg. Er det noe lovfestet eller forskrift som sier noe om at jeg har rett på det etter halvt år? Tenker hvis det er noe jeg kan trumfe gjennom hos fastlegen.
SisselG Skrevet 4. januar 2015 #15 Skrevet 4. januar 2015 Kjenner følelsen veldig godt!! Finnes ingenting vondere enn å gå å håpe og håpe, for så å få mens og skjønne at det ikke satt denne gangen heller.. Ingenting man heller vil enn å gå på overtid og se to streker på testen! Jeg blir like nedfor hver mnd jeg innser at det ikke har festet seg og regner ikke med at jeg er den eneste!! Lurer også på hvordan andre klarer å holde seg så rolige.. Også hører man jo alltid om de som klarer det på 1pp eller 2pp.. ganske frustrende:( og ikke minst når alle sier at man ikke må tenke eller planlegge.. blir jo enda mer frustrerende når man ikke klarer å la være! Krysser finga og sender masse gode tanker til alle andre prøvere! En dag så er det vår tur!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå