Gå til innhold

Så hinsides mye gaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et lite hjertesukk, om enn om et luksusproblem...

Gutten på to år fikk enorme mengder gaver. Ikke nødvendigvis store, dyre gaver, men haugevis av småting. Særlig én har vært ram til å pakke inn alt mulig dill, omtrent på det nivået at sokker var pakket hver for seg. Det var 10 pakker fra denne personen alene.

Hvordan få sagt det på en pen måte at ungen er såpass liten at det ikke handler om antall gaver, men spennende innhold? Om de kjøper masse småting, hvorfor ikke putte alt i én stor pakke?

Jeg tror ikke det blir så mye annerledes neste gang heller, han vil pakke opp rt par pakker og så må vi pakke ut resten.

En annen ting : hvor vanlig er det å bomme fullstendig på aldersnivå på gavene? Hadde det vært for større barn hadde det jo gått an å spare på, men babypekebøker og babyleker er det ikke så mye interesse for hos toåringen...

Jeg vet jeg høres utakknemlig ut nå, men jeg får egentlig litt vondt av at folk bruker penger på ting som ikke kan brukes.

Anonymous poster hash: 09200...e5b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg veldig godt! Vær ærlig med de rundt dere, det er mitt eneste tips... Vi har hatt samme utfordring i et par år med jenta, men sa fra om ønsker og takket for at de ønsket å gi en liten juleglede til henne. Etter det har det ikke vært noe problem... bortsett fra ett familiemedlem som ikke kommer til å endre seg. Hilsen hun som startet tråden om 15 julegaver fra svigermor.....

Anonymous poster hash: b40d7...062
Skrevet

Jeg skjønner deg også. Jenta mi er knappe 5 mnd. og fikk 2 IKEA POSER med kosebamser og klær. Ble egentlig bare kvalm av hele greia.

Skrevet

Apropos det, så synes jeg gudmoren min som feiret med oss i år gjorde inntrykk. Hun tok med seg tre gaver, og valgte å pakke opp resten hjemme før hun dro og noen når hun kom hjem igjen. Hun ville kose med de isteden for å være en del av "pakke racet" hun har erfart fra tidligere... Skal finne på noe lurt jeg også til neste år!

For det er jo kjempeflott at folk vil gi og dele, men når man skal TA AV så inmari synes jeg det hele mister sin betydning. Minner mer om at man vil tilfredstille sine egne behov for å være gavmild.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...