Gå til innhold

Er elektrisk tannbørste egentlig så bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en elektrisk tannbørste i julegave i fjor fordi jeg ønsket meg det, fordi de skal være bra. Er en Oral-B. Men syns at jeg har et belegg på tennene etter hver tannpuss og børstehodene er mye dyrere enn jeg trodde. Jeg var hos tannlegen for ikke så lenge siden og hadde hele 7 begynnende hull, har ikke hatt hull på flere år. Jeg pusser så lenge timeren sier det, tanntråd og Listerine etterpå.

Nå er vi bortreist og jeg bruker vanlig tannbørste, herregud så deilig det er å føle at tennene endelig er rene! Samme følelsen på ferie i sommer, drasser ikke med den elektriske tannbørsten når jeg reiser bort. Dessuten nå blør jeg fra tannkjøttet når jeg pusser med vanlig tannbørste, har lært at det betyr at tennene er dårlig pusset. Pusser ikke hardt.

Vurderer å gi den bort eller bruke den til den ryker og så bruke vanlig tannbørste. Varer de lenge?

Ja er de så bra som det påståes? Tenkte ikke på å spørre tannlegen.

Anonymous poster hash: 91c0a...94a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått dårligere tannhelse med elektrisk tannbørste, så jeg har også gått tilbake til vanlig. Føler jeg har mye mer frihet, kommer mer til og jeg kan pusse hardere. Får også mer tannkrem med.

Anonymous poster hash: a7636...245
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har fått dårligere tannhelse med elektrisk tannbørste, så jeg har også gått tilbake til vanlig. Føler jeg har mye mer frihet, kommer mer til og jeg kan pusse hardere. Får også mer tannkrem med.

Anonymous poster hash: a7636...245

Samme her! Føles ikke bedre med en elektrisk tannbørste

TS

Skrevet

Jeg har det motsatt, synes tennene kjennes renere med elektrisk.Men bruker vanlig nå, siden jeg har somlet med å kjøpe inn nye børstehoder, for ja, de er dyre

• Liker 2
Skrevet

Fått ny tannlege? Ikke alle informerer om begynnende hull.

Er du sikker på at du bruker riktig teknikk? Eventuelt, bruker du et gammelt børstehode? Jeg pleier å kjøpe store pakninger med børstehoder på tilbud, da koster det ikke mer enn vanlige tannbørster. Er også billigere på Elkjøp enn på dagligvarebutikk. Merker stor forskjell på et godt brukt børstehode og et helt nytt et.

Listerine bør du forresten slutte med. Det er mer fluor i tannkremen, så ved å skylle med listerine etter tannpuss vil du faktisk redusere fluorinnholdet i munnen. I tillegg er den såpass sterk at den "tørker ut tannkjøttet".. Jordan anbefaler også tanntråd før tannpuss, aner ikke hvorfor, men føler at det funker.

Jeg har brukt elektrisk tannbørste i mange år, får gode tilbakemeldinger fra tannlege hver gang jeg er på undersøkelse og har ikke hatt hull. Har to begynnende hull, det ene er av den minste typen på siden av en tann og såvidt synlig på røntgen, det andre er fra før jeg begynte med elektrisk tannbørste og tannlegene sier det har stoppet helt opp.

Det er jo mye enklere å gjøre det helt rent feks helt bakerst, hvor manuell tannbørste ikke kommer så godt til.

Anonymous poster hash: c15b9...94e
  • Liker 3
Skrevet

Fått ny tannlege? Ikke alle informerer om begynnende hull. Er du sikker på at du bruker riktig teknikk? Eventuelt, bruker du et gammelt børstehode? Jeg pleier å kjøpe store pakninger med børstehoder på tilbud, da koster det ikke mer enn vanlige tannbørster. Er også billigere på Elkjøp enn på dagligvarebutikk. Merker stor forskjell på et godt brukt børstehode og et helt nytt et. Listerine bør du forresten slutte med. Det er mer fluor i tannkremen, så ved å skylle med listerine etter tannpuss vil du faktisk redusere fluorinnholdet i munnen. I tillegg er den såpass sterk at den "tørker ut tannkjøttet".. Jordan anbefaler også tanntråd før tannpuss, aner ikke hvorfor, men føler at det funker. Jeg har brukt elektrisk tannbørste i mange år, får gode tilbakemeldinger fra tannlege hver gang jeg er på undersøkelse og har ikke hatt hull. Har to begynnende hull, det ene er av den minste typen på siden av en tann og såvidt synlig på røntgen, det andre er fra før jeg begynte med elektrisk tannbørste og tannlegene sier det har stoppet helt opp.Det er jo mye enklere å gjøre det helt rent feks helt bakerst, hvor manuell tannbørste ikke kommer så godt til. Anonymous poster hash: c15b9...94e

Hvorfor må det være ny tannlege? :P Er ikke det.

Bytter børstehode når jeg ser at blåfargen forsvinner, som man skal, men følte fra aller første puss at tennene ennå har belegg på seg når jeg brukte den. Hvilken teknikk skal man bruke da? Vet ikke om jeg gjør feil.

Listerine bruker jeg forsåvidt ikke daglig, når jeg husker det, men kan kutte den ut, har brukt den i flere år. Tanntråd bruker jeg først faktisk. Kommer lett til jeg med vanlig tannbørste, små tenner og stor i kjeften :fnise:

TS

Skrevet

Motsatt for meg også, tennene føles mye renere med elektrisk tannbørste. Tannlegen anbefalte meg å bruke det fordi jeg var plaget med ising i tennene. Med vanlig tannbørste er det lett å børste for hardt, noe som ikke er bra og hos meg forårsaker ising.

Skrevet

Har fått mye mindre tannsten og bedre tenner etter att jeg begynte med elektrisk tannbørste.

Oral-B finnes i forskjellige utgaver og priser. Har hatt flere i ulike prisklasser. De billigeste er dårlige sammenlignet med de Elkjøp har på tilbud til ca kr. 500. Det handler om hvor mange ganger børstehodet roterer. Det merker jeg god forskjell på på tennene.

Børstehoder finnes i ulike priser og pakningsstørrelser. Det handler om å være prisbevisst. Kr. 299 for en tilpakning tilsvarer prisen for en vanlig manuell tannbørste. Kjøper deu en 2 pakning på en "dyr" butikk kan den koste kr. 149. Det er som med Cola, en flaske koster kr. 26, mens en 6 pakning koster kr. 89,90.

Å være bortreist betyr å glede seg til å komme hjem til den elektriske tannbørsten. Så vi er forskjellige.

Anonymous poster hash: 2da02...671

Skrevet

Hvor finner man 10-pakning til 299kr??? Bare funnet 4-pakning til den prisen, og de enkleste til 199kr (uten fancy børste).

Skrevet

Obs, Elkjøp, Obsen har en sånn rotekurv utenom de som henger på veggen. Det kan være en eldre utgave/produksjon de kvitter seg med og setter prisene ned.

Anonymous poster hash: 2da02...671

Skrevet

Alle ber i huset har fått komplimenter av tannlegen etter at vi har gått over til elektrisk.

Men viktig å kjøpe rett tannbørste da, lite nok hode så du får den inn og rundt over alt.

Plakk er forresten et sunnhetstegn, betyr at du har rett ph i spyttet, plakk beskytter mot hull. Hvorfor aner jeg ikke, var tannlegen som sa det.

At man får hull har mange årsaker, endring i kosthold, fysisk helse, uttørring, etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...