AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #1 Skrevet 25. desember 2014 Jeg bor i første etasje i et firemannsboligfelt. Jeg har siden begynnelsen av desember bodd hos min kjæreste (som bor et stykke unna) pga. jobb. Nå har jeg kommet hjem for julen og opplevde at mens jeg har vært borte, så er det noen som har vært å ommøblert på min veranda!!! Jeg hadde satt alle møbler under pressing nærmest husveggen under taket, og når jeg kom hjem idag så så jeg noen hadde plassert dem ytterst på verandaen hvor det ikke er noe tak. Ingen av naboene mine bortsett fra 1 var hjemme, men hun hadde ikke sett noe =/ Syns dette er litt ekkelt, og lurer derfor på om noen har noen tips til hvordan jeg kan overvåke litt framover? Kommer til å være borte en del med tanke på jobben. Har sett en del overvåkningskameraer og bevegelsessensor. Men har veldig lite peiling på sånt. Setter pris på hjelp Anonymous poster hash: 3c0ad...a02
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #2 Skrevet 25. desember 2014 Nissestreker fra unger?Anonymous poster hash: 51a72...1f2 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #3 Skrevet 25. desember 2014 Nissestreker fra unger?Anonymous poster hash: 51a72...1f2 Aner ikke, men jeg syns dette var såpass ekkelt, at jeg begynner å ønske å vite hva som skjer når jeg ikke er hjemme =S Anonymous poster hash: 3c0ad...a02 1
Gjest Mythic Skrevet 26. desember 2014 #4 Skrevet 26. desember 2014 Snuket, faktisk Er nok bare noen som har hatt det morsomt.
Skogshjerte Skrevet 26. desember 2014 #5 Skrevet 26. desember 2014 Hørtes ekkelt ut, men tipper det bare er noen smånisser (unger) som har vært på færde.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #6 Skrevet 26. desember 2014 Vel, sånn for å svare så vil jeg tro det billigste er å kjøpe et kamera som du monteres i stua og retter ut mot altanen/terrassen. Enten et som streamer til nett så du kan slå det på og følge med, eller (bedre men også dyrere) et med bevegelsessensor til. I tillegg må du enten ha godt lys der ute, eller så må du opp i kamerakvalitet for å Få frem mer enn skygger i mørket. Dog: vær klar over at dette med 99% sannsynlighet enten er barna til naboene dine eller naboene dine. Dersom du helst ikke vil vite at naboen bruker altanen din til å snikrøyke uten at kona vet det: ingen vits i å investere i kamera.Anonymous poster hash: 69614...bfe 2
Desertflower Skrevet 26. desember 2014 #7 Skrevet 26. desember 2014 Budsjettversonen av et overvåkningssystem er lappiss med webcam som de fleste har og http://www.ispyconnect.comsom er gratis.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #8 Skrevet 26. desember 2014 Husk og på at Datatilsynet har regler for kameraovervåkning som blir rettet ut i det offentlige rom. Jeg har aldri lest reglene men vet at de finnes.Anonymous poster hash: 51a72...1f2
Wilma- Skrevet 26. desember 2014 #9 Skrevet 26. desember 2014 https://www.datatilsynet.no/Teknologi/Kameraovervaking/ Here you go. (Vet ikke hvordan man redigerer linker, beklager)
Desertflower Skrevet 26. desember 2014 #10 Skrevet 26. desember 2014 Husk og på at Datatilsynet har regler for kameraovervåkning som blir rettet ut i det offentlige rom. Jeg har aldri lest reglene men vet at de finnes.Anonymous poster hash: 51a72...1f2 Så lenge man ikke får med seg mer enn egen private eiendom er det bare tut og kjør.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #11 Skrevet 28. desember 2014 Vel, sånn for å svare så vil jeg tro det billigste er å kjøpe et kamera som du monteres i stua og retter ut mot altanen/terrassen. Enten et som streamer til nett så du kan slå det på og følge med, eller (bedre men også dyrere) et med bevegelsessensor til. I tillegg må du enten ha godt lys der ute, eller så må du opp i kamerakvalitet for å Få frem mer enn skygger i mørket. Dog: vær klar over at dette med 99% sannsynlighet enten er barna til naboene dine eller naboene dine. Dersom du helst ikke vil vite at naboen bruker altanen din til å snikrøyke uten at kona vet det: ingen vits i å investere i kamera.Anonymous poster hash: 69614...bfe Alt som stod på verandaen min er for tungt for småbarna som bor der, 4 og 7. Ellers er det bare 60+ damer. Det er snakk om et stort langt rottingbord med ekstra tykk glassplate. Jeg har til og med spurt dem, men ingen har sett eller vet noe om dette. Tilogmed spurt de som bor i firemannsboligen over meg for å høre om de har sett noe da de har utsikt mot min veranda, men ikke noe hell der heller.Anonymous poster hash: 3c0ad...a02
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå