Gå til innhold

Aktivitet ved kennelhoste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har en valp som har fått kennelhoste. Den har hatt kennelhoste i noen dager nå.

Valpen har masse energi, så jeg lurer på om det er greit å la hunden få rase fra seg i 5-10 minutter/til hun begynner å hoste ute? Temperatur spiller en rolle, så kan nevne at det er -18 grader her.... Valpen har kun fått korte tisseturer frem til nå, men merker at det blir vanskeligere å holde valpen i ro nå..

Anonymous poster hash: 8b726...e40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Valpen er forresten 4mnd gammel og er vaksinert

Skrevet (endret)

Nei, de skal holdes i ro i 2-3 uker å minst mulig stress. Du får prøve å aktivisere hun psykisk i stedet.

Endret av Frk.K
Skrevet

Ikke la den rase fra seg, og i hvertfall ikke til den begynner å hoste. En syk hubd skal ikke slites ut, da vil det ta mye lenger tid å bli frisk og i værstefall vil drn bli sykere. Korte tisseturer og ikke hilse på andre hunder.

Du får strø godbiter utovet gulvet og la den ha godbit søk f.eks for å aktivisere den.

Skrevet

Hjernetrim er bra aktivisering. Siden den er valp kan du jo benytte muligheten til å prøve å lære den noen nye triks eller noe?

Skrevet

Grunnen til at jeg lagde tråden er fordi jeg og samboeren er uenige om aktiviseringen. Jeg mener hunden ikke skal få rase fra seg eller få noe mer tur enn tissetur og så rett inn igjen, men samboer mener at det ikke er så farlig og at hunden bare kan få rase fra seg til deb hoster.. Spiller ingen rolle hva jeg sier til samboer, så da tenkte jeg at jeg kunne vise svarene jeg fikk her. Regnet med at jeg kom til å få akkurat de svarene jeg har fått til nå. Takk for svar folkens :)

Skrevet

Grunnen til at jeg lagde tråden er fordi jeg og samboeren er uenige om aktiviseringen. Jeg mener hunden ikke skal få rase fra seg eller få noe mer tur enn tissetur og så rett inn igjen, men samboer mener at det ikke er så farlig og at hunden bare kan få rase fra seg til deb hoster.. Spiller ingen rolle hva jeg sier til samboer, så da tenkte jeg at jeg kunne vise svarene jeg fikk her. Regnet med at jeg kom til å få akkurat de svarene jeg har fått til nå. Takk for svar folkens :)

Er bare til å google kennelhoste så kommer det opp ørten linker til veterinærer ol. Som alle sier at hundrn skal holdes i ro så lenge den hoster/har symptomer. Står også tips og råd ved kennelhoste.

Anonymous poster hash: 183ca...9fd

Skrevet

Hold henne i ro. De kan fort få andre sykdommer hvis ikke - bihulebetennelse og sånt noe.

Skrevet

Eldstehunden min hadde to runder med kennelhoste! Den første når han var valp og full av energi, og måtte ut og tisse ofte! Tok laaang tid før han ble frisk. Andre runden var når han var eldre, da var han frisk på null komma niks fordi han da skjønte at han måtte ta det med ro!

Så aktivtet er fy fy, som noen nevner, da kan man få mer alvorlige sykdommer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...