Gå til innhold

Alenemor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker på å gå ut av forholdet jeg er i, vil da få den daglige omsorgen for vår felles datter på 1 år, samt at jeg har en datter på 6 år fra før som jeg har eneomsorg for. Hva kan jeg få fra NAV som enslig forsørger da? Husker ikke noe av dette jeg...

Anonymous poster hash: 469c2...23f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke erfaring med det, men kan gi en "opp" hvor du kanskje kan få svar. Eventuelt kan du ta en telefon til NAV og høre ut fra inntekt og prosent over delt samvær.

Vondt at det ble slik for familien og håper at dere har det fint og at barna vil få det godt. Sender varme tanker. :hug:

Anonymous poster hash: 9f951...9a1
Skrevet

Jeg tenker på å gå ut av forholdet jeg er i, vil da få den daglige omsorgen for vår felles datter på 1 år, samt at jeg har en datter på 6 år fra før som jeg har eneomsorg for. Hva kan jeg få fra NAV som enslig forsørger da? Husker ikke noe av dette jeg...

Anonymous poster hash: 469c2...23f

Du kan få overgangsstønad, barnetilsyn (dekt deler av bhg og evt sfo for den eldste) og dobbel barnetrygd.

Skrevet

https://www.nav.no/no/Person/Familie/Enslig+mor+eller+far/Oversikt+over+st%C3%B8nader+til+enslig+mor+eller+far.1038.cms

Hva kan du få?

Det er flere ytelser som er aktuelle dersom du er enslig mor eller far:

• Du kan få overgangsstønad dersom du ikke har mulighet til å forsørge deg selv på grunn av omsorg for barnet.
  • Du kan få stønad til barnetilsyn for å dekke kostnader knyttet til barnetilsyn i forbindelse med arbeid, utdanning eller når du er jobbsøkende.
  • Utvidet barnetrygd er barnetrygd for ett barn mer enn du faktisk bor sammen med. Du kan ha rett til utvidet barnetrygd hvis du bor alene med barn.
  • Du kan få utdanningsstønad dersom du trenger utdanning for å bli i stand til å forsørge deg selv ved eget arbeid.
  • Du kan få tilskudd til flytting for å komme i arbeid for å dekke faktiske reise- og flyttekostnader dersom du må flytte for å komme i arbeid. Forutsetningen er at du ikke har mulighet til å få arbeid på hjemstedet, og utgiftene må være nødvendige og stå i rimelig forhold til omfang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...