AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #1 Skrevet 25. desember 2014 Datteren vår ønsket seg skisko til jul av en bestemt person. Denne personen fikk beskjed om dette, og sa at da ville hun sannsynligvis kjøpe det, jeg måtte ihvertfall ikke gi ønsket videre. Ettersom vedkommende ikke bor på samme plass som oss mente hun det måtte vente til hun kom til oss før jul, så kunne hun eller jeg kjøpe skoene fra henne. Dagen etter hun kom var jeg ute å handlet, og skulle egentlig kjøpe skoene. Men jeg glemte det desverre da noe uforutsett oppsto. Dagen etter var vi ute i lag og handlet, men hun nevnte ikke skoene med ett ord, ei heller da vi åpnet pakkene. Nye skisko "må" jenta ha, så jeg må ut å handle det. Lurer allikavel på om jeg skal nevne jeg skal ut å handle det hvis det kommer en passende anledning. Selv om jeg i utgangspunktet har lite lyst, da jeg tenker det slik at vedkommende sannsynligvis da ikke var interresert i å gi det i gave. Ville du gjort det?Anonymous poster hash: 1c9b0...851
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #2 Skrevet 25. desember 2014 Åja, jeg ville nevnt det "tilfeldig" som om at jeg hadde glemt at den andre personen liksom skulle kjøpeAnonymous poster hash: 84861...7bd
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #3 Skrevet 25. desember 2014 Hvis du fikk annen gave ville jeg ikke nevnt det nei. Anonymous poster hash: 01c18...a4d 7
Myrthel Skrevet 25. desember 2014 #4 Skrevet 25. desember 2014 Datteren vår ønsket seg skisko til jul av en bestemt person. Denne personen fikk beskjed om dette, og sa at da ville hun sannsynligvis kjøpe det, jeg måtte ihvertfall ikke gi ønsket videre. Ettersom vedkommende ikke bor på samme plass som oss mente hun det måtte vente til hun kom til oss før jul, så kunne hun eller jeg kjøpe skoene fra henne. Dagen etter hun kom var jeg ute å handlet, og skulle egentlig kjøpe skoene. Men jeg glemte det desverre da noe uforutsett oppsto. Dagen etter var vi ute i lag og handlet, men hun nevnte ikke skoene med ett ord, ei heller da vi åpnet pakkene. Nye skisko "må" jenta ha, så jeg må ut å handle det. Lurer allikavel på om jeg skal nevne jeg skal ut å handle det hvis det kommer en passende anledning. Selv om jeg i utgangspunktet har lite lyst, da jeg tenker det slik at vedkommende sannsynligvis da ikke var interresert i å gi det i gave. Ville du gjort det?Anonymous poster hash: 1c9b0...851 Ut fra det du skriver virker det som det er datteren din som ønsket seg disse fra en person som vanligvis ikke gir gaver. Du ga denne personen beskjed om hennes ønske og fikk til svar at han sansynligvis ville kjøpe de. Ut fra disse setningene virker det på meg som personen ble påtvunget å kjøpe noe, og klarte ikke direkte å si nei. (Måten du forteller situasjonen på - får meg til å tenke på deg som frekk/kravstor.) Lurer også på hvorfor du var ute med planer om å kjøpe skoene, når du trodde datteren fikk de av denne personen. Jeg ville ikke nevnt skoene noe mer, men kjøpt de selv. 5
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #5 Skrevet 25. desember 2014 Hvis du fikk annen gave ville jeg ikke nevnt det nei. Anonymous poster hash: 01c18...a4d Jeg ville sagt det uansett så vedkommede skjønner at h*n har gjort en tabbe med å si ar h*n skal kjøpe skisko, man sier ikke at man skal kjøpe og ikke gjøre det uten å fortelle det. Vil h*n kjøpe da så hadde jeg takket nei om h*n ga en annen gave.Anonymous poster hash: 84861...7bd
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #6 Skrevet 25. desember 2014 Ut fra det du skriver virker det som det er datteren din som ønsket seg disse fra en person som vanligvis ikke gir gaver. Du ga denne personen beskjed om hennes ønske og fikk til svar at han sansynligvis ville kjøpe de. Ut fra disse setningene virker det på meg som personen ble påtvunget å kjøpe noe, og klarte ikke direkte å si nei. (Måten du forteller situasjonen på - får meg til å tenke på deg som frekk/kravstor.) Lurer også på hvorfor du var ute med planer om å kjøpe skoene, når du trodde datteren fikk de av denne personen. Jeg ville ikke nevnt skoene noe mer, men kjøpt de selv. Personen sa at hun ikke måtte gi ønsket, så h*n har mest sannsynlig spurt hva datteren ønsket seg, så ingen tvang. Og faktisk et slags løfte om å kjøpe, når man sier at ønsket ikke skal sies videre.Anonymous poster hash: 84861...7bd
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #7 Skrevet 25. desember 2014 Så bare kjøp skiksko selv, da. Man etterlyser ikke julegaver. Hvis hun skulle få skisko av dette mennesket allikevel så kan du bytte de i noe annet. Anonymous poster hash: c6837...16f 14
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #8 Skrevet 25. desember 2014 Nei, å etterlyse gaven eller liknende er frekt. Svært frekt. Man kan aldri bestille gaver, bare ønske (derav ØNSKEliste, ikke KRAVliste). Dere får kjøpe skiskoene selv nå når butikkene åpner igjen i romjulen. Sikkert salg på skisko på sportsbutikkene da, og man trenger jo ikke kjøpe de dyreste modellene. Ungene vokser jo ut av slikt fort uansett. Anonymous poster hash: 4fc2d...6f5
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #9 Skrevet 25. desember 2014 man bestiller ikke ting fra folk. frekkhet kalles det. å det å prestere å etterlyse de i tilleg er toppen av kaka. la det ligge Anonymous poster hash: 84d76...f07 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #10 Skrevet 25. desember 2014 Ved en tilfeldighet kan du jo bla deg inn på en sportutstyrsside eller på finn og si at du ser etter skisko til jentungen? Eller at du må på salg på mandag for å se etter skisko? Hvilken pakke kom fra vedkommende i stedenfor da?Anonymous poster hash: 3e875...a1b
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2014 #11 Skrevet 25. desember 2014 Ut fra det du skriver virker det som det er datteren din som ønsket seg disse fra en person som vanligvis ikke gir gaver. Du ga denne personen beskjed om hennes ønske og fikk til svar at han sansynligvis ville kjøpe de. Ut fra disse setningene virker det på meg som personen ble påtvunget å kjøpe noe, og klarte ikke direkte å si nei. (Måten du forteller situasjonen på - får meg til å tenke på deg som frekk/kravstor.) Lurer også på hvorfor du var ute med planer om å kjøpe skoene, når du trodde datteren fikk de av denne personen. Jeg ville ikke nevnt skoene noe mer, men kjøpt de selv. Enig. 1
Ciara Skrevet 25. desember 2014 #12 Skrevet 25. desember 2014 Datteren sier til én bestemt person at hun ønsker seg skisko. Personen kjøper ikke skisko. So what? Man kan da ikke bestille en julegave på denne måten! Synes dette hørtes direkte frekt ut. Og så ønsker du i tillegg å plage vedkommende med dette i ettertid? 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #13 Skrevet 25. desember 2014 Personen ble absolutt ikke påtvunget noe som helst. Denne personen er bestemor. Jenta har fått en bukse og genser. Dette har foregående år, både for henne og hennes søsknebarn, vært et tillegg til den andre gaven. Grunnen til at jeg spør er fordi jeg ble spurt om jeg kunne kjøpe det for henne, noe jeg da som sagt desverre glemte. Når hun ikke har nevt det etterpå ble jeg allikavel veldig usikker. Da jeg kom tilbake og hadde glemt det, sa hun vi kunne ta det påfølgende dag eller i romjulen. Kan ennå være hun tar det opp, men jeg kommer ikke til å si noe. Hun har nok ikke tenkt å kjøpe de allikavel, ihvertfall sa hun ikke noe når vi nettopp snakket om å dra å få tilpasset skistavene i løpet av romjulen. Veldig synd hun sa hun skulle kjøpe det, hvis ikke hadde vi selv kjøpt det i julegave i stede for det vi kjøpte, da hadde vi sluppet den "tilleggsutgiften".Anonymous poster hash: 81ba8...f84
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #14 Skrevet 25. desember 2014 Datteren sier til én bestemt person at hun ønsker seg skisko. Personen kjøper ikke skisko. So what? Man kan da ikke bestille en julegave på denne måten! Synes dette hørtes direkte frekt ut. Og så ønsker du i tillegg å plage vedkommende med dette i ettertid? Vet ikke om du ikke fikk det med deg, men vedkommende ba meg faktisk om å kjøpe skoene for henne, noe jeg selv glemte. Så jeg må selvfølgelig ta min del av "skylden". Vil ikke anse det som å bestille noen gave. Men det er min mening.Anonymous poster hash: 81ba8...f84 2
TrickyCicci Skrevet 25. desember 2014 #15 Skrevet 25. desember 2014 Nei, du bør ikke nevne det nå. Den eneste måten du kunne ha sluppet unna med å nevne det, var å spørre før jul om de kom til å gi skiskoene, og da med forklaringen at hvis ikke ville du kjøpe de fra dere. Siden det ikke ble tatt opp før jul er nå toget gått, og dere må bare kjøpe dersom hun må ha nye sko nå. En annen ting er jo at dersom datteren din har fått penger til jul, kan hun vel bruke de på å kjøpe skisko? Pengegaver er jo naturlig å bruke til noe slikt, dersom sko allikevel kunne vært en gave? 3
melatonin Skrevet 25. desember 2014 #16 Skrevet 25. desember 2014 Hvis du har glemt å kjøpe de for henne, har du da fått penger til å kjøpe skoene? 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #17 Skrevet 25. desember 2014 Hun ba deg om å kjøpe skoene. Du glemte det. Da trodde vel bestemor at det ikke var så viktig likevel og ga noe annet i gave. Selvsagt sier du ikke noe. Dette var din feil. Anonymous poster hash: dad28...cfa 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #18 Skrevet 25. desember 2014 Hun hadde allerede med seg del en av gaven da hun kom til oss, og da hun ba om at jeg måtte kjøpe skoene. Var ute i siste liten med gaven fra oss for å se om hun mente å kjøpe sko eller ikke, uten å trenge å spørre/mase på henne om det. Nei, fikk ikke penger, hun sendte ikke med penger, men ba meg kjøpe det. Regnet nok med jeg kom til å legge ut. Siden jeg har glemt det, så tar jeg det delvis på min kappe. Og jeg kommer ikke til å spørre om det. Får kjøpe en nyttåragave til jenta :-) TSAnonymous poster hash: 81ba8...f84
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #20 Skrevet 25. desember 2014 Hjelpe meg... Si ifra hvor du bor så kommer jeg med en hjelpende hånd :-)Anonymous poster hash: 81ba8...f84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå