Gå til innhold

Pondus-bøkene, mer og mer svindel!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, fikk bok nummer 13 til jul, er en tradisjon. Men merker meg jo at det blr færre og færre sider i bøkene fra gang til gang. Og ikke nok med det, nå er det også mange blanke sider midt inne i boka!! Og enda verre er at åpenbare enstriper er tegnet på hele sider, som om det var søndagsstripe, bare for å sløse på plass! Så melking at det er helt utrolig.

Og det verste er jo at det er knapt morsomt lenger en gang!

Anonymous poster hash: e0c68...b07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig enig i dette! Det samme gjelder andre blader, gjerne de som plutselig har fem-åtte sider med en random tegneserie som ikke har sammenheng med bladet (Nemi i år), hvor en hel side kan være et sitat og et bilde. Har opplevd tidligere at Tommy og Tigern har de samme stripene som flere år tidligere, og bruker de samme om igjen (Min farmor har samlingsbøker med dem fra tiår tilbake som jeg har lest flere ganger). Plutselig dukker det samme opp igjen... Er det rart Donald går dunken nå som ukeblad, ingenting nytt, og til slutt gått en tom for historier og humor, må melke hardt for så å innse at det faktisk er over nåe kunder kjenner lusa på gangen.

Anonymous poster hash: c775f...6fc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel ikke lest Pondus på 11-12 år, men har også fått med meg at innholdet er tynnet kraftig ut. Når jeg har bladd i bladene på butikken ser jeg at A4-sider er redusert til 4-ruter, og det er lite Pondus i bladet og mye annet ræl.

Pondus ble litt kjedelig når Jokke ble familiemann. I mine øyne var damejakten og singellivet hans en stor del av serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Enig - når jeg sammenlignet 5 rette og 13 pils og en kebab merket jeg at det var mye mer innhold i 5 rette. Kan ikke si noe på evnene til Frode Øverli da jeg aldri har sett en stripe som er direkte dårlig, men det var mer å lese på før. Selve bladene kjøper jeg ikke lenger da man betaler for masse tull + litt pondus, og gleder meg alltid som en unge til bøkene... derfor er det skuffende når mengden med striper og historier krymper med årene, gullperioden var rett før Jokke traff Camilla :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Jeg har vel ikke lest Pondus på 11-12 år, men har også fått med meg at innholdet er tynnet kraftig ut. Når jeg har bladd i bladene på butikken ser jeg at A4-sider er redusert til 4-ruter, og det er lite Pondus i bladet og mye annet ræl.

Pondus ble litt kjedelig når Jokke ble familiemann. I mine øyne var damejakten og singellivet hans en stor del av serien.

Jeg lever gjennom Ivar og Hugo på den fronten, og han nye fyren med hockeysveisen som sjekker opp styggere damer enn det Jokke gjorde i sin storhetstid. Jeg synes fortsatt at pondus er en bra tegneserie, men de der unødvendige fillerne i bladet og i bøkene provoserer meg litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig enig i dette! Det samme gjelder andre blader, gjerne de som plutselig har fem-åtte sider med en random tegneserie som ikke har sammenheng med bladet (Nemi i år), hvor en hel side kan være et sitat og et bilde. Har opplevd tidligere at Tommy og Tigern har de samme stripene som flere år tidligere, og bruker de samme om igjen (Min farmor har samlingsbøker med dem fra tiår tilbake som jeg har lest flere ganger). Plutselig dukker det samme opp igjen... Er det rart Donald går dunken nå som ukeblad, ingenting nytt, og til slutt gått en tom for historier og humor, må melke hardt for så å innse at det faktisk er over nåe kunder kjenner lusa på gangen.

Anonymous poster hash: c775f...6fc

Vanskelig å få til noe annet enn repriser på Tommy og Tigern, når serien ble lagt ned i 1995.

For øvrig helt enig med mange av poengene dere kommer med alle sammen.

Anonymous poster hash: 5b106...eaf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 år senere...

Annonse

AnonymBruker

10 år har gått, og Pondus-industrien holder det gående fremdeles, og det blir verre og verre. En i familie fikk bok 23 til jul, jeg har lest i den, enda mindre innhold enn før, og har vel knapt trukket på smilebåndet en eneste gang. Det er rett og slett blitt en elendig serie.

Anonymkode: 361ee...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frode er sikkert for opptatt med golf til å skrive Pondus striper 😝

Jeg er enig i at det har skjedd noe. Etter Jokke flyttet og ble naboen til Pondus har det blitt dørgende kjedelig. Han må få i gang noe med plottet. Påsan får begynne med rytmisk sportsgymnastikk eller noe. 

Men jeg vil aldri si at Pondus er dårlig. Øverli er en Gud. Det er ikke dårlig, det har bare blitt monotont. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel å lese og sikkert lage disse bøkene dreper sikkert hjerneceller så er ikke så mye dum fantasi igjen🤣😅

Anonymkode: c1fdb...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...