Gå til innhold

Postafen og angst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fungerer Postafen iforhold til angst?

Jeg har endel indre uro som gir meg kvalme, i tillegg kan disse urolige tankene lure meg til at jeg blir bilsyk (ble ikke det tidligere, men kommet med angsten).

Disse har vel i tillegg en beroligende effekt, har de ikke? Så det burde blitt to i en smekk for meg da, om det fungerer sånn?

Skal ut å reise imorgen..

Anonymous poster hash: 4ced8...3cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Postafen er gammel allergimedisin, på sammen måte som Vallergan. Begge er kejnt for å kunne gi tretthet (derfor brukes de som sovemedisin) angst og psykiske bivirkninger. Noe du bør være obs på.

Tror ikke de har noen som helst dempende effekt på angst, snarere tvert i mot. Diskuter med legen din. Her inne får du ingen faglig vurdering av spørsmålet ditt.

Anonymous poster hash: bc180...24d

• Liker 1
Skrevet

Jeg tar postafen for bilsyke, og jeg blir veldig sløv av dem.. Vet ikke hvordan de funker på angst, men det er kanskje verdt et forsøk?

Håper turen din går bra :)

Skrevet

Jeg sliter både med reisesyke og angst for å reise pga lett emotofobi(angst for å kaste opp), og synes Postafen funker gull.

Demper kvalme godt, og er bittelitt beroligende. Merker forskjell på uroen når de virker, men ikke så mye som tabletter man eks får før operasjon som skal roe ned.

Er det kvalme som er primærproblemet hadde jeg gått for Postafen, bivirkninger er at man kan bli ekstra trøtt og litt tørr i munnen(ikke mye altså, men ha med litt drikke),

Ellers er det lurt å spise litt mat som er lettfordøyelig, eks brødskiver og litt banan.

Jeg drikker gjerne litt Cola til, da blir jeg ikke trøtt av dem- men er fortsatt mer rolig.

Kan også anbefale ingefærkapsler om du en gang har behov for å unngå tretthet. Synes også Seaband hjelper på kortere strekninger, men ikke såpass som ingefær og ikke i nærheten av Postafen.

Anonymous poster hash: afde1...589

Skrevet

:hjerte: Seabånd :hjerte: Eller prøv den andre reisesyketabeletten, husker ikke hva den heter men pakken er blå, ikke alle apotek har den. Den blir man ikke neddopet av, jeg får heftig hangover av postafen. Ville uansett ikke tatt postafen mot angst.

Anonymous poster hash: 4bbc6...0bd

Skrevet

:hjerte: Seabånd :hjerte: Eller prøv den andre reisesyketabeletten, husker ikke hva den heter men pakken er blå, ikke alle apotek har den. Den blir man ikke neddopet av, jeg får heftig hangover av postafen. Ville uansett ikke tatt postafen mot angst.

Anonymous poster hash: 4bbc6...0bd

Marzine, synes nesten den funker bedre! :) Har testet seaband, men jeg satte dem tydeligvis ikke rett :kvalm:

Skrevet

Takk for svar alle :)

Skal ikke taes for angst, er bare denne reisen. Og den er veldig kort!

Har ingefærkapsler, så kanskje jeg bare skal gå for de likevel da.

Har seabånd også! Kan ha på de i tillegg.

Emetofobi ødelegger endel hos meg i tillegg til alt andre, det er vel redselen for å bli kvalm som gjør meg kvalm..

Skrevet

Postafen funker gull mot kvalme. Husker jeg tok det da jeg hadde omgangssyke for et par år tilbake. Det rare der var jo at jeg kastet opp uten å være kvalm. Det demper altså bare kvalmen. I tillegg så har jeg pleid å bruke det de gangene jeg plutselig har fått kvalmeanfall (som jeg heldigvis ikke har nå lengre). Men er klart man skal bruke dette med forsiktighet og aldri før man skal kjøre bil.

Skrevet

Postafen funker gull mot kvalme. Husker jeg tok det da jeg hadde omgangssyke for et par år tilbake. Det rare der var jo at jeg kastet opp uten å være kvalm. Det demper altså bare kvalmen. I tillegg så har jeg pleid å bruke det de gangene jeg plutselig har fått kvalmeanfall (som jeg heldigvis ikke har nå lengre). Men er klart man skal bruke dette med forsiktighet og aldri før man skal kjøre bil.

Takk for innspill :D

At det funket mot kvalmen av omgangen er jo helt amazing!

Bare rart å se for seg hvordan man vet det kommer opp snart igjen da.. :P

Herlig å høre at det funker så bra for deg.

Jeg har og endel kvalmeanfall grunnet enten angst eller irritabel tarm.. Er irriterende.

Jeg må nesten vurdere å kjøpe inn for å bare ha det liggende, kanskje det funker sånn for meg og.

Hadde gjort endel ting lettere, som å spise nok på "dårlige dager". :)

Skrevet

Takk for innspill :D

At det funket mot kvalmen av omgangen er jo helt amazing!

Bare rart å se for seg hvordan man vet det kommer opp snart igjen da.. :P

Herlig å høre at det funker så bra for deg.

Jeg har og endel kvalmeanfall grunnet enten angst eller irritabel tarm.. Er irriterende.

Jeg må nesten vurdere å kjøpe inn for å bare ha det liggende, kanskje det funker sånn for meg og.

Hadde gjort endel ting lettere, som å spise nok på "dårlige dager". :)Anonymous poster hash: [acronym="Full hash:

4ced84c84c0a4db437be6fcdaf4853cd"] 4ced8...3cd

Mye bedre å få resept på Primeran/Afipram som er kvalmestillende. Du kan ikke kjøre bil på Postafen.

Anonymous poster hash: bc180...24d

Skrevet

Marzine, synes nesten den funker bedre! :) Har testet seaband, men jeg satte dem tydeligvis ikke rett :kvalm:

Tror man bare må teste ut disse to, jeg får heftige bivirkninger på disse men ikke på Postafen. Får skikkelig vertigo, verre enn virus på balansenerven :S

Jeg antar angående andre innlegg her at TS ikke kjører selv?

Anonymous poster hash: afde1...589

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...