Electron Skrevet 25. desember 2014 #21 Del Skrevet 25. desember 2014 (endret) Du aktiverer Hotspot på mobilen. Letteste er å google mobilen du bruker og hotspot. Når du har aktivert det så velger du det nettverket mobilen har laget på lik linje som det du bruker der du bor. Endret 25. desember 2014 av Electron Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #22 Del Skrevet 25. desember 2014 Kan du forklare hvordan man deler nettet fra mobil med paden?Anonymous poster hash: bcbd6...8fb Iphone: Innstillinger -> mobilnett -> delt internett ->på (Der ser du videre instrukser) Anonymous poster hash: fc08e...ae0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #23 Del Skrevet 27. desember 2014 Flere erfaringer?? Anonymous poster hash: 9f57e...ff3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #24 Del Skrevet 27. desember 2014 ?? Anonymous poster hash: 9f57e...ff3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klatt Skrevet 28. desember 2014 #25 Del Skrevet 28. desember 2014 Hvorfor er det viktig med så mange erfaringer? Det er som folk sier. Kommer du til å bruke det såpass mye på farta at du trenger et eget abonnement, så er et nettbrett med 4G veien å gå. Om det kun blir brukt i ny og ne uten å ha wifi i nærheten, og samtidig har et greit mobilabonnement (eller kan oppgradere til et greit et), så trenger man ikke et nettbrett med 4G. Jeg har selv en Tab S og har hatt en Surface og har alltid klart meg uten støtte for simkort. Går helt fint. Pendlet 2 timer hver dag på buss når jeg brukte Surfacen mye. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #26 Del Skrevet 28. desember 2014 Å dele nett på mobilen bruker jo ganske mye batteri (på mobilen). Tvillingsim med data koster da neppe 200 i mnd? Tvillingsim med min operatør (talkmore) koster 20 kr måneden. Det er jo noe folk flest kan ta seg råd til. En annen fordel med nettbrett med simkort er at du kan kjøpe simkort når du er på ferier i utlandet, og bruke det, så er du ikke avhengig av ræva wifi på hotellet. Eneste tiden jeg har bruk for 4G på nettbrett er jo som sagt på tog/buss/bilturer samt på hytta. I den normale hverdagen, klarer jeg meg fint uten. Anonymous poster hash: 8e713...89b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #27 Del Skrevet 28. desember 2014 Å dele nett på mobilen bruker jo ganske mye batteri (på mobilen). Tvillingsim med data koster da neppe 200 i mnd? Tvillingsim med min operatør (talkmore) koster 20 kr måneden. Det er jo noe folk flest kan ta seg råd til. En annen fordel med nettbrett med simkort er at du kan kjøpe simkort når du er på ferier i utlandet, og bruke det, så er du ikke avhengig av ræva wifi på hotellet. Eneste tiden jeg har bruk for 4G på nettbrett er jo som sagt 0på tog/buss/bilturer samt på hytta. I den normale hverdagen, klarer jeg meg fint uten. Anonymous poster hash: 8e713...89b Med en 4G ruter uten bindingstid så tar du ruteren med på ferie og kjøper simkort til ruteren. Irriterer meg på at jeg ikke var klar over denne muligheten da jeg kjøpte brett med simkortspor.Anonymous poster hash: bcbd6...8fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guybrush Skrevet 28. desember 2014 #28 Del Skrevet 28. desember 2014 Jeg har fått nettbrett til jul, og dette er et nettbrett som kun har Wi-Fi, og ikke 4G. Driver å lurer på om jeg skulle bytte til et med 4G, om dette er noe jeg kommer til å savne, men da må jeg drastisk opp i pris pluss at jeg må ha SIM-kort og abonnement til det slik at det blir dyrere pluss at jeg betaler for å surfe trådløst. Og da lurer jeg på hva dere andre gjør med nettbrettene deres? Det er vel forskjellig hva folk har behov til, men jeg har ikke verdens beste økonomi, men samtidig er det mest på reiser (fly, tog og buss) at jeg savner trådløst nett. Noen fly, busser og tog har Wi-Fi, men ofte mangler det eller er sviktende og da er det kanskje kjedelig å ikke ha tilgang til trådløst? Som sagt har jeg ikke økonomi til å betale mye hver mnd dersom et slikt abonnement i seg selv (utenom surfingen) koster en del... Skal selvsagt høre med en forhandler, men fint å høre hva andre forbrukere gjør også. Har i tillegg lest en plass at de fleste nettbrett kun har Wi-Fi. Anonymous poster hash: 9f57e...ff3 Jeg har en android telefon og disse har mulighet til å fungere som trådløs router. Denne setter jeg opp med 3 tastetrykk hvor jeg allerede har gjort klart passord. Altså jeg kan slå det av og på, på null komma niks. Da kobler tablet seg automatisk opp mot mobilen. Da slipper jeg betale for tvillingsim eller eget abonnement også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 28. desember 2014 #29 Del Skrevet 28. desember 2014 Jeg har en android telefon og disse har mulighet til å fungere som trådløs router. Denne setter jeg opp med 3 tastetrykk hvor jeg allerede har gjort klart passord. Altså jeg kan slå det av og på, på null komma niks. Da kobler tablet seg automatisk opp mot mobilen. Da slipper jeg betale for tvillingsim eller eget abonnement også. App? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klatt Skrevet 28. desember 2014 #30 Del Skrevet 28. desember 2014 App? Nei, innebygget i samtlige nyere android-telefoner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #31 Del Skrevet 28. desember 2014 Nei, innebygget i samtlige nyere android-telefoner. Er mobil og brett av samme merke? Hvilket merke?Anonymous poster hash: bcbd6...8fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 28. desember 2014 #32 Del Skrevet 28. desember 2014 (endret) Nei, innebygget i samtlige nyere android-telefoner. I know. Men jeg lurte på om han brukte en app for å slå det av/på. Edit: På min bruker jeg 6 tastetrykk (om man regner første nedtrekk som ett tastetrykk) for å skru av/på "trådløs sone". Dette er på Android 4.2.1 Endret 28. desember 2014 av Lutetium 71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #33 Del Skrevet 28. desember 2014 Hvorfor er det viktig med så mange erfaringer? Det er som folk sier. Kommer du til å bruke det såpass mye på farta at du trenger et eget abonnement, så er et nettbrett med 4G veien å gå. Om det kun blir brukt i ny og ne uten å ha wifi i nærheten, og samtidig har et greit mobilabonnement (eller kan oppgradere til et greit et), så trenger man ikke et nettbrett med 4G. Jeg har selv en Tab S og har hatt en Surface og har alltid klart meg uten støtte for simkort. Går helt fint. Pendlet 2 timer hver dag på buss når jeg brukte Surfacen mye. Å høre flest mulig og varierte erfaringer gir meg en slags trygghet om at det jeg velger er riktig for meg, skjønner du vel. Jeg står midt imellom og bruker nett (trådløs/wi-fi) verken lite eller mye, og da er valget vanskelig. Hva er Surface? Beklager dersom dette er nevnt tidligere i tråden, har ikke mulighet til å sjekke dette på en stund. Takk får alle andre svar. Må nevne at jeg har iPhone 4 med 3G. Hvordan kobler man nettbrettet opp mot Apple-enheter, skal jeg som nevnt tidligere her koble opp mot en app? Beklager men jeg er ikke teknisk anlagtAnonymous poster hash: 9f57e...ff3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 28. desember 2014 #34 Del Skrevet 28. desember 2014 Å høre flest mulig og varierte erfaringer gir meg en slags trygghet om at det jeg velger er riktig for meg, skjønner du vel. Jeg står midt imellom og bruker nett (trådløs/wi-fi) verken lite eller mye, og da er valget vanskelig. Hva er Surface? Beklager dersom dette er nevnt tidligere i tråden, har ikke mulighet til å sjekke dette på en stund. Takk får alle andre svar. Må nevne at jeg har iPhone 4 med 3G. Hvordan kobler man nettbrettet opp mot Apple-enheter, skal jeg som nevnt tidligere her koble opp mot en app? Beklager men jeg er ikke teknisk anlagtAnonymous poster hash: 9f57e...ff3 For eksempel slik. Det har ingenting å si om du vil koble en pc/mækk/nettbrett/whatever mot mobilen. Wifi er wifi. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guybrush Skrevet 28. desember 2014 #35 Del Skrevet 28. desember 2014 App? Nope, ligger innebygget i alle mobiler jeg har hatt og testet. S1, S3, S5, amazon kindle fire hd ++ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klatt Skrevet 28. desember 2014 #36 Del Skrevet 28. desember 2014 Jeg er ganske sikker på at du klarer deg fint uten muligheten for simkort direkte i nettbrettet. Hvis det blir virkelig ille kan du heller gå til innkjøp av en mobil ruter du kan ha i lomma og ha simkort direkte i den, som noen nevnte for et par innlegg siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 28. desember 2014 #37 Del Skrevet 28. desember 2014 Jeg setter opp trådløst nett via telefonen og bruke telefonen som et aksesspunkt for nettbrettet. Ser ingen grunn til å ha eget oppsett for nettbrett når jeg allerede har for telefonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #38 Del Skrevet 28. desember 2014 Er mobil og brett av samme merke? Hvilket merke?Anonymous poster hash: bcbd6...8fb Hvem spør du? Anonymous poster hash: 9f57e...ff3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #39 Del Skrevet 28. desember 2014 Å dele nett på mobilen bruker jo ganske mye batteri (på mobilen). Tvillingsim med data koster da neppe 200 i mnd? Tvillingsim med min operatør (talkmore) koster 20 kr måneden. Det er jo noe folk flest kan ta seg råd til. En annen fordel med nettbrett med simkort er at du kan kjøpe simkort når du er på ferier i utlandet, og bruke det, så er du ikke avhengig av ræva wifi på hotellet. Eneste tiden jeg har bruk for 4G på nettbrett er jo som sagt på tog/buss/bilturer samt på hytta. I den normale hverdagen, klarer jeg meg fint uten. Anonymous poster hash: 8e713...89b Det er akkurat det med batteri på tlf og nettbrett jeg tenker på, vil gjerne ikke bruke opp batteriet på tlf'en på internett til nettbrettet.. Jeg tok feil ang tvillingsim, men koster vel en 200 kr for selve kortet:). Det er nettopp tog/buss/bilturer/hytta jeg har ønsket meg nettbrett til, så derfor er jeg veldig usikker på om jeg skulle hatt 4G... Selv om det ikke er så kjeeempeofte jeg er ute på reise/hytta. Med en 4G ruter uten bindingstid så tar du ruteren med på ferie og kjøper simkort til ruteren. Irriterer meg på at jeg ikke var klar over denne muligheten da jeg kjøpte brett med simkortspor.Anonymous poster hash: bcbd6...8fb Men er det ikke mye mer praktisk med brett med simkortspor? Du sparer deg jo for drass med den ruteren? Jeg har en android telefon og disse har mulighet til å fungere som trådløs router. Denne setter jeg opp med 3 tastetrykk hvor jeg allerede har gjort klart passord. Altså jeg kan slå det av og på, på null komma niks. Da kobler tablet seg automatisk opp mot mobilen. Da slipper jeg betale for tvillingsim eller eget abonnement også. Hvor stor ca er en slik ruter? Er det forskjell på rutere her eller kalles alt til dette formålet 'mobil ruter'? Og hvor bestiller man de, er det kun hos mobiloperatører eller kan de også kjøpes hos clas ohlson etc.? Men om du hadde hatt tvillingsim, så hadde du vel som sagt kunne spart deg for å drasse på en ruter pluss at du da ikke bruker opp batteriet på telefonen? Jeg setter opp trådløst nett via telefonen og bruke telefonen som et aksesspunkt for nettbrettet. Ser ingen grunn til å ha eget oppsett for nettbrett når jeg allerede har for telefonen. Med tvillingsim trenger du som jeg skjønner det, ikke noe eget oppsett men bare å ha simkortspor i nettbrettet og å kjøpe tvillingkortet ca 200 kr + 30-40 kr i mnd. ? Så bruker du på det samme abn. som du har på mobiltelefonen din. Og som jeg nevner over slipper du å bruke opp batteri på tlf din. Synes du ikke det er mer praktisk? Ble mye av samme svar her, heh Anonymous poster hash: 9f57e...ff3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 29. desember 2014 #40 Del Skrevet 29. desember 2014 Det er akkurat det med batteri på tlf og nettbrett jeg tenker på, vil gjerne ikke bruke opp batteriet på tlf'en på internett til nettbrettet.. Jeg tok feil ang tvillingsim, men koster vel en 200 kr for selve kortet:). Det er nettopp tog/buss/bilturer/hytta jeg har ønsket meg nettbrett til, så derfor er jeg veldig usikker på om jeg skulle hatt 4G... Selv om det ikke er så kjeeempeofte jeg er ute på reise/hytta. Om det ikke reiser på hytta så ofte, kan du vel kjøpe en slik "powerbank" til mobilen. Om det trengs. Dumt å bruke mye penger på SIMkort-mulighet i brettet om du bruker den funksjonen veldig sjelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå