Gå til innhold

Nettbrett med eller uten trådløst nett (4G)?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått nettbrett til jul, og dette er et nettbrett som kun har Wi-Fi, og ikke 4G. Driver å lurer på om jeg skulle bytte til et med 4G, om dette er noe jeg kommer til å savne, men da må jeg drastisk opp i pris pluss at jeg må ha SIM-kort og abonnement til det slik at det blir dyrere pluss at jeg betaler for å surfe trådløst.

Og da lurer jeg på hva dere andre gjør med nettbrettene deres? Det er vel forskjellig hva folk har behov til, men jeg har ikke verdens beste økonomi, men samtidig er det mest på reiser (fly, tog og buss) at jeg savner trådløst nett. Noen fly, busser og tog har Wi-Fi, men ofte mangler det eller er sviktende og da er det kanskje kjedelig å ikke ha tilgang til trådløst?

Som sagt har jeg ikke økonomi til å betale mye hver mnd dersom et slikt abonnement i seg selv (utenom surfingen) koster en del...

Skal selvsagt høre med en forhandler, men fint å høre hva andre forbrukere gjør også. Har i tillegg lest en plass at de fleste nettbrett kun har Wi-Fi.

Anonymous poster hash: 9f57e...ff3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uten 4G. Fordi behovet er minimalt.

Jeg deler bare nettet til mobilen om jeg skulle trenge nett på paden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo helt på hvordan man reiser(jobb eller privat). Jeg pendler med fly og leiebil hver eneste uke til jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo helt på hvordan man reiser(jobb eller privat). Jeg pendler med fly og leiebil hver eneste uke til jobben.

Ja, da mener jeg som jeg skriver i HI; buss, fly eller tog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge deler. 10 tommers med 4G og 8 tommers med bare Wifi.

10 T, brukes mest hjemme og er med på lengre reiser med fly ol. Problemet er at på de flyene det ikke er Wifi så får du ikke lov til å koble til og det er heller ikke mulig å koble til noe 4G. På hoteller er det ofte Wifi tilgjengelig mot betaling. I utlandet koster det flesk å bruke 4G med mindre du kjøper et simkort og abn. Med lokal tilknytning.

Det minste brettet brukes til å ha med i bil og eller dagligbruk. Da har vi og med en klump av en 4G ruter, tidligere fra Netcom nå fra Telenor. Har du en slik boks så trenger du ikke bytte brettet inn i et brett med simkortmulighet. Litt mer å dra på men ikke så mye. Billigste abn. Hos Netcom tror jeg er 79 kr. Mnd. Hva boksen koster i tillegg vet jeg ikke. Se på Netcom.no/Telenor.no Vi har 5 GB pr. Mnd.

Anonymous poster hash: bcbd6...8fb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går an å koble seg på nett via mobilen, men det har ikke jeg lært meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser mye, og nettbrett uten 4G ville vært ubrukelig for meg.

Hvordan reiser du, og hva reiser du med? Og hvorfor ville du ikke klart deg uten 4G?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan reiser du, og hva reiser du med? Og hvorfor ville du ikke klart deg uten 4G?

Tog, fly og bil. Er lite tid å være på hotellrom så får ikke brukt wifi mye. Er veldig mye ute og mye venting, da er nettbrett fint å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tog, fly og bil. Er lite tid å være på hotellrom så får ikke brukt wifi mye. Er veldig mye ute og mye venting, da er nettbrett fint å ha.

Ok, hva betaler du i mnd.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, hva betaler du i mnd.?

Varierer fra mnd til mnd etter hvor mye jeg har reist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da mener jeg som jeg skriver i HI; buss, fly eller tog.

Fly = 4G funker ikke = bortkasta

Buss og tog = Spørs hvordan terranget er der bussen og toget kjører.

Sist jeg tokk toget mistet jeg nettet i toget og mobilnettet heletiden fordi det er konstant tunneller skinnene er lagt i daler og steder der det er langt fra 3G og 4G kvalitet.

Buss er hakket bedre. Siden den går endel mer der folk bor.

Men alle har jo mobilen med 3G eller 4G idag. Så jeg ser ikke problemet med å dele det nettet med paden. Da slipper man jo også å betale for noe man strengt tatt ikke trenger.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sist jeg tokk toget mistet jeg nettet i toget og mobilnettet heletiden fordi det er konstant tunneller skinnene er lagt i daler og steder der det er langt fra 3G og 4G kvalitet.

Men alle har jo mobilen med 3G eller 4G idag. Så jeg ser ikke problemet med å dele det nettet med paden. Da slipper man jo også å betale for noe man strengt tatt ikke trenger.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis wifi på toget funker dårlig, vil også 4G gjøre det. Funker ikke på fly, som nevnt.

Og hvis du har 4G på mobil er det virkelig veldig enkelt å dele dette med nettbrettet (eller med en pc). Hvis du ikke har en slik mobil kan det være greit med 4G på nettbrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har et mobilabonnement med ubegrenset 4G-bruk i prisen så ville jeg bestilt et tvillingsimkort :)

Da slipper du å ha et eget abonnement på nettbrettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis wifi på toget funker dårlig, vil også 4G gjøre det. Funker ikke på fly, som nevnt.

Og hvis du har 4G på mobil er det virkelig veldig enkelt å dele dette med nettbrettet (eller med en pc). Hvis du ikke har en slik mobil kan det være greit med 4G på nettbrett.

Jeg har mobil med 3G, det kan vel også kobles opp mot nettbrettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har et mobilabonnement med ubegrenset 4G-bruk i prisen så ville jeg bestilt et tvillingsimkort :)

Da slipper du å ha et eget abonnement på nettbrettet.

Men da må jeg uansett oppgradere til et nettbrett med mulighet for 4G, og tvillingsimkort koster ca 200,- i mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du forklare hvordan man deler nettet fra mobil med paden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...