Gå til innhold

Svigermor ikke fornøyd med maten

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Forresten mener jeg å huske at det var Firstprice sin ribbe som fikk førsteplass i ribbetesten til en eller annen tabloidavis, så billig betyr ikke nødvendigvis dårlig.

Men first price betyr ikke nødvendigvis dyrevelferd

Anonymous poster hash: 65141...b84

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener at ja det burde du. Ikke fordi svigermor krever det (svigermor kan dra en viss plass), men av etiske grunner. Som f.eks at dyret har levd et greit liv.

Anonymous poster hash: 049cd...44d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er smaken ikke etikken som blir diskutert i denne tråden. Det var også smaken som var testet i nevnt tabloidavistest.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testen ble utført for TV2 Hjelper deg, og den ribba som kom best ut var First Price sin.

Men TS kunne ha laget begge rettene når hun visste at begge tradisjonene var representert. Det hadde jeg gjort uten å vurdere det engang.

Dårlig gjort!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig så synes jeg faktisk du var litt kjip ja. DU bryr deg ikke om svineribbe, så du kjøper den billigste du finner og mener de må være fornøyde med det. Ikke din tradisjon, så null innsats... Hvorfor kjøpte du ikke bare en pakke fjordland og slengte på bordet? Hun følte vel at du ga blaffen (og det har hun jo rett i..).

Jeg hadde nok ikke rota i søpla eller sagt noe, men jeg blir innerst inne skuffa når andre inviterer på festmat og jeg får den kjipeste kvaliteten som penger kan kjøpe...

Anonymous poster hash: 044e9...599

Det må alltid komme et eller annet nettroll...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig?

Dette handler ikke om dyrevelferd!

Vi vet ingenting om hvordan dyrene er blitt behandlet om de kommer fra Gilde eller First Price.

Det blir bare spekulasjoner fra din side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan være uheldig å få en ribbe som ikke er god på smak selv om den er dyr.. Jeg har smakt first price, best pris, nordfjord, gilde og gårdsslaktet.. Ikke stor forskjell.. I og med at jeg da synes det smaker godt av den billige så kjøper jeg gjerne en av den da. En ting er å si at maten ikke var vellykket, men å rote i søpla... :klo: ikke helt normalt

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sier ikke ts noen ting om HVOR denne ribba ble kjøpt, men jeg tviler på det var testvinneren siden det sikkert vile blitt uthevd kraftig av ts om det var tilfellet...

En ting er å ikke få sin egen tradisjon på juleaften, det må man kunne leve med (selv om jeg personlig synes pinnekjøtt er stusselig mat på julaften...), men når man da blir forespeilet egen tradisjon også, da har man kanksje litt forventninger om en tilsvarende kvalitet som det ts unner seg selv?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jul hos TS og de har pinnekjøtt som tradisjon, da blir det pinnekjøtt. Tåler ikke gjestene det trengr de ikke å komme. Og d var jo ikke slik at de ikke fikk ribbe i det hele tatt? De fikk det jo dagen etterpå.

Anonymous poster hash: 2ac87...90d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testen ble utført for TV2 Hjelper deg, og den ribba som kom best ut var First Price sin.

Men TS kunne ha laget begge rettene når hun visste at begge tradisjonene var representert. Det hadde jeg gjort uten å vurdere det engang.

Dårlig gjort!

Vi driver og pusser opp, skal bytte ut kjøkkenet, og var utfordrende nok å lage en julemiddag, å lage både pinnekjøtt og ribbe med alt tilbehør ville blitt altfor mye. Skjønner ikke at det skal være problematisk å ha en ting julaften og det andre 1. juledag.

Anonymous poster hash: 199c4...ef7

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sier ikke ts noen ting om HVOR denne ribba ble kjøpt, men jeg tviler på det var testvinneren siden det sikkert vile blitt uthevd kraftig av ts om det var tilfellet...

En ting er å ikke få sin egen tradisjon på juleaften, det må man kunne leve med (selv om jeg personlig synes pinnekjøtt er stusselig mat på julaften...), men når man da blir forespeilet egen tradisjon også, da har man kanksje litt forventninger om en tilsvarende kvalitet som det ts unner seg selv?

Det var First Price, ja, visste ikke at den hadde vunnet noen test. Så da fikk hun altså egentlig den beste ribba? Link til test?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi driver og pusser opp, skal bytte ut kjøkkenet, og var utfordrende nok å lage en julemiddag, å lage både pinnekjøtt og ribbe med alt tilbehør ville blitt altfor mye. Skjønner ikke at det skal være problematisk å ha en ting julaften og det andre 1. juledag.

Siden dere har et dårlig fungerende kjøkken for tiden, hvorfor hadde ikke dine svigerforeldre familiemiddag hjemme hos seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er egentlig litt imponert over at svigermor klarte å finne kvitteringen i søpla i dag... Her hadde det nok vært umulig, med mindre hun stod og gravde gjennom søppeldunken??

Men til det du egentlig lurer på, ja det er helt uhørt av svigermor å gjøre som hun gjorde. At det ble pinnekjøtt er helt innafor, og når de hadde valgt å komme til dere, må de bare innfinne seg med det. Dog synes jeg at det virker som om du ikke akkurat har lagt mye hjerte i ribbemiddagen, og kanskje det har skint gjennom? Dersom du ikke bryr deg om hvordan maten blir kan det påvirke hvordan den blir, og hvis det er årets høydepunkt for svigermor, er det ikke utenkelig at hun ble skuffet. Og jeg skjønner ikke hvorfor du ikke spurte svigermor om å bidra med matlagingen etc. i dag, når du visste at ribba var viktig?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker folk forskjellig tilbehør til ribbe og pinnekjøtt? Vi har samme tilbehør og lager alltid begge deler.

Syns svigermor her er urimelig som går i søppelet og leter etter kassalapp. Tydeligvis bitter som ikke fikk viljen sin på julaften. Som gjest hos andre spiser jeg alltid det som blir servert, og er fornøyd med det. Som vert hadde jeg faktisk laget begge deler for å være hyggelig. Ribbe og pinnekjøtt lager jo nesten seg selv, så det er jo ikke mye ekstraarbeid å tilberede begge deler. Da kunne dere spist rester 1. dag, og alle hadde fått det de liker.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker folk forskjellig tilbehør til ribbe og pinnekjøtt? Vi har samme tilbehør og lager alltid begge deler.

Syns svigermor her er urimelig som går i søppelet og leter etter kassalapp. Tydeligvis bitter som ikke fikk viljen sin på julaften. Som gjest hos andre spiser jeg alltid det som blir servert, og er fornøyd med det. Som vert hadde jeg faktisk laget begge deler for å være hyggelig. Ribbe og pinnekjøtt lager jo nesten seg selv, så det er jo ikke mye ekstraarbeid å tilberede begge deler. Da kunne dere spist rester 1. dag, og alle hadde fått det de liker.

Pinnekjøtt: poteter, kålrotstappe og vanlige pølser/vossakorv

Ribbe: medisterkaker, julepølse, surkål, svisker og epler.

Så jeg hadde ikke giddet å lage begge deler.

Anonymous poster hash: 2ac87...90d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er egentlig litt imponert over at svigermor klarte å finne kvitteringen i søpla i dag... Her hadde det nok vært umulig, med mindre hun stod og gravde gjennom søppeldunken??

Ja, der veltet tråden for min del også...

Anonymous poster hash: 4d3f9...af3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig så synes jeg faktisk du var litt kjip ja. DU bryr deg ikke om svineribbe, så du kjøper den billigste du finner og mener de må være fornøyde med det. Ikke din tradisjon, så null innsats... Hvorfor kjøpte du ikke bare en pakke fjordland og slengte på bordet? Hun følte vel at du ga blaffen (og det har hun jo rett i..).

Jeg hadde nok ikke rota i søpla eller sagt noe, men jeg blir innerst inne skuffa når andre inviterer på festmat og jeg får den kjipeste kvaliteten som penger kan kjøpe...

Skjønner at du kan tenke det, men blir man invitert på middag får en takle det bedre enn svigermora her gjorde. Det kalles utakknemlighet. Greit, hun brukte mye penger på pinnekjøtt (hvor den billige typen smaker dritt). Støtter ts 100 %, juleaften en gang i året, og ribbe kun fordi hun ville være høflig, men ikke betale i dyre dommer for TO julemiddager.

Anonymous poster hash: d425a...194

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herremin her var det overraskende mange utakknemlige folk! Selvfølgelig høres denne svigermoren ut som svigermor fra helvete. Ikke grei oppførsel i det hele tatt! TS skal ikke engang tenke på det.

Til dere andre som forventer at dere får deres tradisjonsmat om dere blir invitert bort på julaften; hvilken logikk er dette og hva slags divafakter er det? Om man tar det ene eller det andre på første eller andre dagen er ett fett - og luksusproblem! Man følger selvfølgelig tradisjonen til vertsfamilien når man er på besøk.

JEG forventer ikke å få "min" julemat om jeg drar vekk i jula, men om JEG inviterer noen på julemiddag, så tar jeg selvsagt deres julemats tradisjoner inn i planleggingen, skulle bare mangle. Syns noe annet er bare frekt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vi mange, stort sett svigerfamilien, men de er mange. Og jeg som er fra østlandet er oppvokst med ribbe, dette liker svigermor og svigerbestemor veldig godt. Jeg synes det er godt med en ribbe bit og hjemmestekt medisterkake, men elsker pinnekjøtt. Stort sett resten av famen foretrekker pinnekjøtt. Så har vi et par som bare må ha kalkun. Så vi har alle tre rettene julaften, dog noe mindre ribbe - deler den opp og steker, og vi har en liten kalkun, MEN vi gjør det skikkelig altså :) blir reine koldtbordet julaften :) Svigermor er rå på kålrotstappe, så den fikser hun :) Jeg er god på waldorfsalat og stuffing til kalkunen. Svigerfar er rå på svor så det fikser han, ellers er vi tåelig gode på pinnekjøttet alle mann. Vi lager mat sammen og koser oss :) Herlig! 1.juledag har vi en sabla lunsj med rester, ulike salater, hjemmelaget sylte, varme hjemmelaget karbonade osv :) Men er enig at denne svigermora ikke ahr behov for å GRAVE i søpla!!!!

Anonymous poster hash: 7e0a4...fd5
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...