Gå til innhold

Svigermor ikke fornøyd med maten

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helt ærlig så synes jeg faktisk du var litt kjip ja. DU bryr deg ikke om svineribbe, så du kjøper den billigste du finner og mener de må være fornøyde med det. Ikke din tradisjon, så null innsats... Hvorfor kjøpte du ikke bare en pakke fjordland og slengte på bordet? Hun følte vel at du ga blaffen (og det har hun jo rett i..).

Jeg hadde nok ikke rota i søpla eller sagt noe, men jeg blir innerst inne skuffa når andre inviterer på festmat og jeg får den kjipeste kvaliteten som penger kan kjøpe...

Anonymous poster hash: 044e9...599

Dyrest er ikke alltid best - og ribbe går inn under den kategorien.

Anonymous poster hash: baa25...291

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette kunne vært løst så mye bedre.

Istedet for bare pinnekjøtt på julaften så kunne du hevet i ribbebiter også, skjærer du ribba opp så stekes den utrulig raskt. Det ville ikke kostet deg en kalori.

Hun hadde fått ribbe på julaften, du hadde fått pinnekjøtt.

Problem løst.

Istedet velger dere begge å ta den barnslige veien.

"Man får ikke større problemer enn de man lager sjøl"

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrest er ikke alltid best - og ribbe går inn under den kategorien.

Anonymous poster hash: baa25...291

Jeg vil tro at det er helt tydelig at denne ribba var langt fra best.... Tror du virkelig ikke at man ikke merker forskjell på god og dårlig ribbe? Pinnekjøtt er derimot mye det samme rælet uansett, sier seg selv....

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istedet for bare pinnekjøtt på julaften så kunne du hevet i ribbebiter også, skjærer du ribba opp så stekes den utrulig raskt. Det ville ikke kostet deg en kalori.

Problem løst.

"Hevet i ribbebiter"? Tror du svigermor hadde vært fornøyd med "pinnekjøttilbehør" til ribba? Det tror ikke jeg. Så da hadde blitt litt mer jobb enn å "hive i noen ribbebiter". TS har ikke vært det minste barnslig her, men svigermoren eier ikke folkeskikk.

Anonymous poster hash: 95f76...8e3

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo alltid pinnekjøtt julaften, selv om mine svigerforeldre er vant med ribbe. Og nå da de kom hit, så var det surmuling fordi det ble pinnekjøtt. 'Ikke skikkelig jul', mente hun.

Men i dag ble det ribbe, da, og var nå sånn ganske grei stemning rundt bordet. Men så, etter maten, hadde hun visst drevet og rotet i papirbosset og funnet kassalappen..

Og ja, jeg kjøpte skikkelig pinnekjøtt, eldhusrøkt til 300 kr kiloen. Er jul bare en gang i året, da, og det var jo veldig godt. Men ribba, der innrømmer jeg at jeg gikk for billigvarianten, og det fikk jeg virkelig høre.

Ja, her var det snakk om mangel på respekt for deres juletradisjoner når jeg gikk hen og kjøpte dyrt pinnekjøtt men billig ribbe. At sluttsummen på kassalappen var 3700 kr, at jeg handlet for så mye rett før jul, det ble ikke nevnt. Er så lei.. Var det feil av meg? Burde jeg gått for den dyreste ribba også? Synes nå den smakte helt greit, jeg, er jo ikke min favorittjulemat uansett, da..

Anonymous poster hash: 199c4...ef7

Var billig ribba fra Kiwi som bør kåra til den beste da.

Anonymous poster hash: 3b54b...2b4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil tro at det er helt tydelig at denne ribba var langt fra best.... Tror du virkelig ikke at man ikke merker forskjell på god og dårlig ribbe? Pinnekjøtt er derimot mye det samme rælet uansett, sier seg selv....

Tror du virkelig man ikke merker forskjell på godt og dårlig pinnekjøtt? Testene har derimot vist at ribbe derimot er mye samme rælet uansett, sier seg selv...

Anonymous poster hash: f87d7...303

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du virkelig man ikke merker forskjell på godt og dårlig pinnekjøtt? Testene har derimot vist at ribbe derimot er mye samme rælet uansett, sier seg selv...

Anonymous poster hash: f87d7...303

Nåh... det er forskjell på pinnekjøtt og det er forskjell på ribbe. Enkelt og greit.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leter etter kvittering, syk dame! I tv2 hjelper deg her om dagen så fant de ut at den beste ribben var Firs Price, altså den billigste :)

Men uansett drit i svigermora di, utakknemlig kjerring. Klager hun mer så si at da får hun lage ribbe selv i all fremtid og at du bare serverer pinnekjøtt :P

Anonymous poster hash: 4a86b...80c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hevet i ribbebiter"? Tror du svigermor hadde vært fornøyd med "pinnekjøttilbehør" til ribba? Det tror ikke jeg. Så da hadde blitt litt mer jobb enn å "hive i noen ribbebiter". TS har ikke vært det minste barnslig her, men svigermoren eier ikke folkeskikk.

Anonymous poster hash: 95f76...8e3

Tar ikke lange tia det heller. Laget julemiddag med ribbe og pinnekjøtt og julepølse, var faktisk ikke mye ekstra jobb fra bare en av delene.

Men vil man gjøre seg vanskelig, så kan man jo det, ingen stopper deg.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jo faktisk first-price ribba best i test på vg. :P Vis henne det du.

Anonymous poster hash: 8e6eb...c3f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herremin her var det overraskende mange utakknemlige folk! Selvfølgelig høres denne svigermoren ut som svigermor fra helvete. Ikke grei oppførsel i det hele tatt! TS skal ikke engang tenke på det.

Til dere andre som forventer at dere får deres tradisjonsmat om dere blir invitert bort på julaften; hvilken logikk er dette og hva slags divafakter er det? Om man tar det ene eller det andre på første eller andre dagen er ett fett - og luksusproblem! Man følger selvfølgelig tradisjonen til vertsfamilien når man er på besøk.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For det første, dårlig stil å rote i bosset til andre.

For det andre, dersom det hadde vært veldig viktig for svigers å få ribbe på julaften så hadde dere snakket om dette på forhånd og avtalt en eller annen løsning slik det ble "to" julemiddager på julaften.

Du hadde jo planlagt ribbe første juledag, så egentlig en grei løsning dersom ikke annet var avtalt.

Men så til hva maten koster. Det virker som om du syns det samsvar mellom kvalitet og pris - det vil si "dyrt er godt"... så da blir det kjip av deg å kjøpe "billigmiddag". Selv syns jeg det er mye tull med sånn tankegang, ihvertfall på mange produkter, dyrt er ikke alltid det beste.

Men, du har en frekk svigermor. Og tipper, uten å kjenne deg, eller å lese hele tråden, at dette ikke er den eneste konflikten dere har. Så skal jeg gjette så er du ganske så frekk av deg du også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, dårlig stil å rote i bosset til andre.

For det andre, dersom det hadde vært veldig viktig for svigers å få ribbe på julaften så hadde dere snakket om dette på forhånd og avtalt en eller annen løsning slik det ble "to" julemiddager på julaften.

Du hadde jo planlagt ribbe første juledag, så egentlig en grei løsning dersom ikke annet var avtalt.

Men så til hva maten koster. Det virker som om du syns det samsvar mellom kvalitet og pris - det vil si "dyrt er godt"... så da blir det kjip av deg å kjøpe "billigmiddag". Selv syns jeg det er mye tull med sånn tankegang, ihvertfall på mange produkter, dyrt er ikke alltid det beste.

Men, du har en frekk svigermor. Og tipper, uten å kjenne deg, eller å lese hele tråden, at dette ikke er den eneste konflikten dere har. Så skal jeg gjette så er du ganske så frekk av deg du også. :)

Hvor i all verden kommer denne "logikken" inn?

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor i all verden kommer denne "logikken" inn?

Dessverre mange som mener at det ikke finnes slemme svigermødre og bare slemme svigerdøtre.

Anonymous poster hash: 4a86b...80c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problem løst.

Ja, for her er det jo TS som er vanskelig.

Når man er buden til selskap, så spiser man det man får. Om ens egen tradisjonsmat er så viktig at julaften rakner uten, så avtaler man noe på forhånd med verten eller tar med selv! Jeg ser ikke hvordan TS er vanskelig. Husets tradiajonsmat på julaften og ribbe førstedag, hvordan er det vanskelig?

(For ordens skyld: jeg spiser pinnekjøtt og svigers ribbe. Da tar jeg med meg eget pinnekjøtt til deres ribbejuler, i stedet for å sitte og sutre over at ikle alle har tatt hensyn til meg i alle ledd!).

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhøflig dame... jeg er veeeldig glad i medisterkaker men jeg spiser da det jeg får om jeg skal spise hos andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...