AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #1 Del Skrevet 25. desember 2014 Vi har jo alltid pinnekjøtt julaften, selv om mine svigerforeldre er vant med ribbe. Og nå da de kom hit, så var det surmuling fordi det ble pinnekjøtt. 'Ikke skikkelig jul', mente hun. Men i dag ble det ribbe, da, og var nå sånn ganske grei stemning rundt bordet. Men så, etter maten, hadde hun visst drevet og rotet i papirbosset og funnet kassalappen.. Og ja, jeg kjøpte skikkelig pinnekjøtt, eldhusrøkt til 300 kr kiloen. Er jul bare en gang i året, da, og det var jo veldig godt. Men ribba, der innrømmer jeg at jeg gikk for billigvarianten, og det fikk jeg virkelig høre. Ja, her var det snakk om mangel på respekt for deres juletradisjoner når jeg gikk hen og kjøpte dyrt pinnekjøtt men billig ribbe. At sluttsummen på kassalappen var 3700 kr, at jeg handlet for så mye rett før jul, det ble ikke nevnt. Er så lei.. Var det feil av meg? Burde jeg gått for den dyreste ribba også? Synes nå den smakte helt greit, jeg, er jo ikke min favorittjulemat uansett, da..Anonymous poster hash: 199c4...ef7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #2 Del Skrevet 25. desember 2014 Vi har jo alltid pinnekjøtt julaften, selv om mine svigerforeldre er vant med ribbe. Og nå da de kom hit, så var det surmuling fordi det ble pinnekjøtt. 'Ikke skikkelig jul', mente hun. Men i dag ble det ribbe, da, og var nå sånn ganske grei stemning rundt bordet. Men så, etter maten, hadde hun visst drevet og rotet i papirbosset og funnet kassalappen.. Og ja, jeg kjøpte skikkelig pinnekjøtt, eldhusrøkt til 300 kr kiloen. Er jul bare en gang i året, da, og det var jo veldig godt. Men ribba, der innrømmer jeg at jeg gikk for billigvarianten, og det fikk jeg virkelig høre. Ja, her var det snakk om mangel på respekt for deres juletradisjoner når jeg gikk hen og kjøpte dyrt pinnekjøtt men billig ribbe. At sluttsummen på kassalappen var 3700 kr, at jeg handlet for så mye rett før jul, det ble ikke nevnt. Er så lei.. Var det feil av meg? Burde jeg gått for den dyreste ribba også? Synes nå den smakte helt greit, jeg, er jo ikke min favorittjulemat uansett, da..Anonymous poster hash: 199c4...ef7 ble det ribbe og pinnekjøtt, eller bare ribbe? skjønte ikke bære av det her Anonymous poster hash: 7e0a4...fd5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 25. desember 2014 #3 Del Skrevet 25. desember 2014 Nei jeg syntes ikke du skal være lei deg! Makan til utakknemlig kvinnemenneske. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruHudson Skrevet 25. desember 2014 #4 Del Skrevet 25. desember 2014 Nei, det var ikke feil av deg. Hun fikk jo takket være deg ribben sin, så hun burde være fornøyd. Og nei, den må ikke være av det dyreste slaget for at den skal smake godt 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruHudson Skrevet 25. desember 2014 #5 Del Skrevet 25. desember 2014 (endret) ble det ribbe og pinnekjøtt, eller bare ribbe? skjønte ikke bære av det her Anonymous poster hash: 7e0a4...fd5 Det står klart og tydelig av det var pinnekjøtt julaften og ribbe første juledag. Endret 25. desember 2014 av FruHudson 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 25. desember 2014 #6 Del Skrevet 25. desember 2014 Man ser ikke på andres kassalapper. Og man er veldig glad for den maten man får servert, spesielt når det derveres en matrett bare av hensyn til gjesten. Det er svigermor som var uhøflig her - ikke du. Neste år serverer du bare pinnekjøtt. Så kan svigermor velge om hun vil spise eller la være. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 25. desember 2014 #7 Del Skrevet 25. desember 2014 Forresten mener jeg å huske at det var Firstprice sin ribbe som fikk førsteplass i ribbetesten til en eller annen tabloidavis, så billig betyr ikke nødvendigvis dårlig. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Gjest Olivia Benson Skrevet 25. desember 2014 Populært innlegg #8 Del Skrevet 25. desember 2014 Merkelig at man kan snakke om mangel på respekt samtidig som man roter gjennom søpla til andre. Du har ikke gjort noe galt her. 56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #9 Del Skrevet 25. desember 2014 Fy flate for et utakknemlig kvinnfolk!! Stemmer faktisk det at det var billigvarinten som var best i test av ribbene. Ikke at det var av betydning egentlig, slik oppfører man seg ikke overfor noen. Du skal ikke ha de grann med dårlig samvittighet. Hun kan ikkevøre normal svigermoren din. Anonymous poster hash: d9e6c...db7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 25. desember 2014 #10 Del Skrevet 25. desember 2014 (endret) Jeg vil kalle henne utakknemlig. Vi spiser pinnekjøtt på julaften, men hadde jeg fått servert noe annet, så hadde ikke jeg surmult eller vært utakknemlig. Man blir invitert til noen og det er de som kjøper inn alt sammen og bruker sine penger på det. Det er de som steller i stand og håper at gjestene virkelig koser seg middagen som de har brukt tid og penger på. Jeg har selv kjøpt billigvarianten av ribbe og den smaker helt fint. Mat er mat, ribbe er ribbe uansett merke. Kanskje din svigermor er veldig spesiell og synes at billigvarianten smaker dårligere enn de andre. Uansett, så har hun ingen rett til å klage på maten, sjekke kassalappen og oppføre seg som en 3-åring. Man er høflig og takker for maten når man er invitert på middag. Det lærte mine foreldre meg. Endret 25. desember 2014 av Kittykat 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #11 Del Skrevet 25. desember 2014 Helt ærlig så synes jeg faktisk du var litt kjip ja. DU bryr deg ikke om svineribbe, så du kjøper den billigste du finner og mener de må være fornøyde med det. Ikke din tradisjon, så null innsats... Hvorfor kjøpte du ikke bare en pakke fjordland og slengte på bordet? Hun følte vel at du ga blaffen (og det har hun jo rett i..). Jeg hadde nok ikke rota i søpla eller sagt noe, men jeg blir innerst inne skuffa når andre inviterer på festmat og jeg får den kjipeste kvaliteten som penger kan kjøpe... Anonymous poster hash: 044e9...599 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #12 Del Skrevet 25. desember 2014 Det står klart og tydelig av det var pinnekjøtt julaften og ribbe første juledag. OK!!!!!!!! SYNTES DET VAR FORVIRRENDE SKREVET!!! BEKLAGER EKSPERTEN!!!!!! Anonymous poster hash: 7e0a4...fd5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #13 Del Skrevet 25. desember 2014 Jeg fikser ikke pinnekjøtt. Blir direkte uvel av det. Hadde jeg både fått servert det på selve julaften og en ribbe som var "helt grei" dagen etter fordi vertinnen ikke gadd annet hadde jeg vært fint lite fornøyd. Men å rote i andres søppel, det hører ikke hjemme noe sted.Anonymous poster hash: 6a1bc...010 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HeiHade Skrevet 25. desember 2014 #14 Del Skrevet 25. desember 2014 Hiv den utakknemlige kjerringa på dør. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lakrisbåten Skrevet 25. desember 2014 #15 Del Skrevet 25. desember 2014 Verste jeg har hørt. Monstersvigers! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 25. desember 2014 #16 Del Skrevet 25. desember 2014 Hva sa hun om ribba før hun fant kassalappen? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruHudson Skrevet 25. desember 2014 #17 Del Skrevet 25. desember 2014 OK!!!!!!!! SYNTES DET VAR FORVIRRENDE SKREVET!!! BEKLAGER EKSPERTEN!!!!!! Anonymous poster hash: 7e0a4...fd5 Jøss, ikke ta så på vei. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peter007 Skrevet 25. desember 2014 #18 Del Skrevet 25. desember 2014 (endret) Den 25.12.2014 at 18.04, AnonymBruker skrev: Vi har jo alltid pinnekjøtt julaften, selv om mine svigerforeldre er vant med ribbe. Og nå da de kom hit, så var det surmuling fordi det ble pinnekjøtt. 'Ikke skikkelig jul', mente hun. Men i dag ble det ribbe, da, og var nå sånn ganske grei stemning rundt bordet. Men så, etter maten, hadde hun visst drevet og rotet i papirbosset og funnet kassalappen.. Og ja, jeg kjøpte skikkelig pinnekjøtt, eldhusrøkt til 300 kr kiloen. Er jul bare en gang i året, da, og det var jo veldig godt. Men ribba, der innrømmer jeg at jeg gikk for billigvarianten, og det fikk jeg virkelig høre. Ja, her var det snakk om mangel på respekt for deres juletradisjoner når jeg gikk hen og kjøpte dyrt pinnekjøtt men billig ribbe. At sluttsummen på kassalappen var 3700 kr, at jeg handlet for så mye rett før jul, det ble ikke nevnt. Er så lei.. Var det feil av meg? Burde jeg gått for den dyreste ribba også? Synes nå den smakte helt greit, jeg, er jo ikke min favorittjulemat uansett, da.. Anonymous poster hash: 199c4...ef7 Hei Ts. Jeg svarer deg før jeg leser de andre svarene. Jeg har blitt forbannet på henne. Maken til oppførsel skal man lete etter selv om ikke noe overasker meg lenger. Jeg vil anta ar jeg er voksen nok til å være din svigerfar. Altså pkt 1. En går aldri og ser eller leter i søpla hos de en besøker. Dette et sterkt overtramp som ikke må finne sted Pkt 2. En spiser høflig maten en får servert og følger tradisjon og takt hos de en besøker. Dette også om det er familie. Pkt 3. En takker høflig for maten selv om det ikke er favoritten som blir servert. Når en er utenfor sitt eget hjem og hos andre er dette vanlig folkeskikk. TS.hev deg over denne kjerringa og ikke bli som henne om er hos deres barn om 25 år. Jeg synes nå synd på mannen din som har en slik mor. Han er vel fortvilet ogooppgitt selv vil jeg tro. (Det har jeg vært). Hva du/dere betaler for maten trenger ingen vite. Det er privat og jeg spør aldri om dette (selv om jeg er norsk). Kos deg videre i julen og ikke bli som svigermor. Endret 27. desember 2015 av Peter007 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 25. desember 2014 #19 Del Skrevet 25. desember 2014 Alvorlig talt, hvem er det som går og snoker i andres søppel og leter etter kvitteringer og prislapper? Det er over grensen! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 25. desember 2014 #20 Del Skrevet 25. desember 2014 Svigermoren din er gal som leter fram kassalappen i søppelet og blir sur for det. Man bør ta den maten man får servert og være takknemlig for den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå