Gå til innhold

Vigsler fra HEF

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som skal gifte seg neste år som har booket vigsler fra HEF?

Har ringt og sendt mail, men de vet ingenting ennå - sier de... :roll:

Har lest her i forumet at det koster 2000.- + vigslers reisutgifter, og da synes jeg det er litt rart at de tilsynelatende ikke har mer peiling enn de gir uttrykk for...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal gifte oss borgerlig på tinghuset og ha seremoni med hef etterpå. Det koster 2000 kr for ikke medlemmer så kanskje det er det du har sett på? Jeg har ikke peiling på hvordan de skal praktisere vigselsretten sin og det er jo litt rart ja at de ikke vet det selv heller..

Skrevet

De vet det sannsynligvis ikke selv fordi det kommer helt ann på hvordan lovteksten (eller forskriften) er formulert når den blir vedtatt.

Skrevet

??!?

Nå ble jeg veldig nyskjerrig. Hva er HEF?

Skrevet

Foreløbig er lite sikkert. Rett og slett fordi forskriftene ikke er klare. I tillegg er ikke arbeidsfordelingen mellom Folkeregisteret og HEF klarlagt ennå. Dette kommer ikke i orden før etter sep/okt. Per i dag vurderer man prisen til å bli 1500-2000. Den nye ekteskapsloven trer i kraft 1. oktober, og HEF har de første vielsene 31.desember. Så en gang i mellom dette vil ting være klart. I mellomtiden må du nesten bare vente.

Skrevet

Men da vet jeg allerede litt mere... De har ikke nevnt for meg noe om at de starter opp med vielse 31.12 osv osv.. Visste at forskriftene måtte bli klare, men men.. Takk for hjelpen!

Skrevet

Alltid hyggelig å kunne være til hjelp :wink:

Skrevet

Det er de ulike fylkeslagene av HEF som står for livsløpsseremonier som navnefest, konfirmasjon, gravferd og etter hvert vigsel. De menneskene som jobber med dette gjør det helt og holdent på frivillig basis og på sin egen fritid. Derfor har noen fylker veldig gode tilbud, dersom de er heldige å ha medlemmer som er spesielt engasjerte i dette, mens andre ikke er like heldige. Dette er nok forklaringen på at noen gir bedre informasjon enn andre når man henvender seg. Tror det beste man kan gjøre for å være oppdatert i dette tilfellet er å følge med i media. Medlemsbladet til HEF har også en del gode artikler, men det får man selvfølgelig kun dersom man er medlem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...